ابراهیمی، ایوب، زینآبادی، حسنرضا، و هداوندی، محمدرضا (1397). مطالعة کیفی عوامل مؤثر در میل به ماندگاری دانشجو- معلمان دانشگاه فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش: مورد مطالعه استان تهران. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 6(17)، 146-121.
اردلان، محمدرضا، و سلطانزاده، وحید (1395). سیرت نیکویی مدیران عاملی اثرگذار در ارتقای رفتارهای مثبت سازمانی کارکنان؛ تأکید بر مبانی اسلامی. اسلام و مدیریت، 5(10)، 27-5.
پیرزهی، مهسا، و ناستیزایی، ناصر (1398). تأثیر منش نکوی مدیران بر اثربخشی کار تیمی با نقش میانجی اعتماد سازمانی. اخلاق زیستی، 9(31)، 33-21.
تولایی، روحالله (1386). الگویی برای شناخت مدیریت اسلامی. توسعة انسانی پلیس، 4(11)، 71-53.
خسروآبادی، حمیدرضا، و رضاییمنش، بهروز (1394). طراحی الگوی تصمیمگیری اخلاقی مدیران مبتنی بر آموزههای نهجالبلاغه. پژوهشنامة نهجالبلاغه، 3(11)، 94-67.
دشتی، محمد (1397). ترجمة نهجالبلاغه. قم: انتشارات مسجد مقدس جمکران.
دیاری، سمانه، و سیدی، سیدحسن (1399). بررسی روابط معنایی واژة صدق در نهجالبلاغه. پژوهشنامة نهجالبلاغه، 8(30)، 19-36.
رحیمی، غلامرضا، و هدایت فسندوز، علی (1396). بررسی الگوی علی روابط بین سیرت نیکوی مدیران، کیفیت زندگی کاری با تعهد سازمان (مطالعة موردی: کارکنان سازمان تامین اجتماعی آ.غ). پژوهش ملل، 2(23)، 126-115.
رزمجو، حسین (1375). انسان آرمانی و کامل در ادبیات حماسی و عرفانی فارسی. تهران: انتشارات امیرکبیر.
رستمی، بابک، کریمی، فریبا، و هادیان شیرازی، عبدالرسول (1397). شناسایی مؤلفههای رهبری اخلاقی در قرآن و نهجالبلاغه. پژوهشنامة اخلاق، 11(41)، 88-65.
صمدی، عباس، و مهدویخو، رضا (1388). بررسی تأثیر اخلاق مدیریتی بر تعهد سازمانی کارکنان ادارة کل امور مالیاتی استان همدان. مالیات، 4(1)، 71-45.
عابدی شربیانی، علی اکبر (1394). بررسی ارتباط بین سیرت نیکو با تعهد سازمانی و سکوت سازمانی. چشمانداز مدیریت دولتی، 23(1)، 130-107.
قربانی، علی، اشرف سمنانی، بهمن، و حسینی، میرزاحسن (1398). طرح مدل غلبه بر حصار شیشهای مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) با استفاده از تحلیل مضمون نهجالبلاغه و کتاب غررالحکم و دررالحکم. پژوهشنامة نهجالبلاغه، 7(27)، 77-97.
کوشکی، منیژه، قلاوندی، حسن، و قلعهای، علیرضا (1396). رابطة سیرت نیکو به منزلة یک اصل اخلاقی با رفتار شهروندی سازمانی. در حوزة اخلاق، 7(27)، 90-73.
مختاران، ماهرخ (1395). تأثیر سیرت نیکوی مدیران بر تعهد سازمانی کارکنان (مورد مطالعه: سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران). مدیریت فردا، 15(1)، 76-66.
نجفی، محمد، نصرتی هشی، کمال، و حاتمی، مصطفی (1394). تأثیر سیرت نیکوی استادان و مؤلفههای آن بر انگیزش تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، 10(1)، 22-1.
نژاد حاجی علی ایرانی، فرهاد، و هدایت فسندوز، علی (1396). نقش میانجی رفتار اخلاقی در مدلسازی تأثیر سیرت نیکو بر معنویت در محیط کار. واکاوی دیدگاه معلمان. مهندسی مدیریت، 6(1)، 88-77.
نصر اصفهانی، علی (1389). سنجش سیرت نیکوی مدیران. چشمانداز مدیریت دولتی. 1(1)، 115-127.
نصر اصفهانی، علی، فرخی، مجتبی، و امیری، زینب (1391). تأثیر سیرت نیکوی مدیران بر شادی کارکنان بر اساس آموزههای اسلامی، مدیریت اسلامی، 20(1)، 79-6.
نصر اصفهانی، علی، و شکرچیزاده، زهرا (1394). بررسی تأثیر سیرت نیکو بر اثربخشی کار گروهی (مورد مطالعه: گروههای هنری شهر اصفهان). پژوهشهای مدیریت در ایران، 20(1)، 173-155.
هویدا، رضا، شول، سجاد، و عارفنژاد، محسن (1393). رابطة سیرت نیکو و کیفیت زندگی کاری با رفتار شهروندی سازمانی. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری. 1(1)، 54-39.
Arthur, J. (2014). Being of good character. The Jubilee Centre for Character & Virtues, University of Birmingham, 1-5.
Braine, R. D., &Verrier, D. (2007). Leadership character and its development: A qualitative exploration. Human Resource Management, 5(1), 1-10.
Chen, X., & Schmidt, L. A. (2019). Temperament and personality. Handbook of Child Psychology and Developmental Science.
Cohen, T. R., & Morse, L. (2014). Moral character: What it is and what it does? Research in Organizational Behavior, 1-71.
Cugueró-Escofet, N., & Rosanas, J. M. (2017). The ethics of metrics: Overcoming the dysfunctional effects of performance measurments through justice. Business Ethics, 140, 615-631.
Lickona, T. (1991). Educating for character: How our school can teach respect and responsibility. New York, NY: Bantam, Toronto, London, Sydney, Aucland: Bantam Books.
Malagas, K., Gritzalis, S., Nikitakos, N., & Fragoudaki, A. (2017). The implementation of goffee and jones types of organizational culture in a greek state-owned organization that introduced new thecnologies. Foundations of Management, 9(10), 225-244.
Pala, A. (2011). The need for character education. International Journal of Sciences and Humanity Studies, 3(2), 23-32.
Ruch, W., Bruntsch, R., & Wagner, L. (2017). The role of character traits in economic games. Personality and Individual Differences, 108, 186-190,
Spring, G. (2018). Good Hope through Grace: Or distinguishing traits of christian character. American Tract Society, New York: Nassau-Street.
Sturm, R., Vera, D., & Crossan, M. (2017). The entanglement of leader and leader competence and its impact on performance. The Leadership Quarterly, 28(3), 349-366.