احمدی، صاحب، قهرمانی، جعفر، و عباسزاده سهرون، یدالله (1400). ارائة مدلی برای نظام آموزشی الکترونیکی مؤسسات آموزش عالی کشور. رهبری و مدیریت آموزشی، 15(1)، 163-137.
بازرگان هرندی، عباس (1395). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: انتشارات کتاب دیدآور.
خنیفر، حسین، و غفرانی، عاطفه (1399). تحول دیجیتال در فرایند یاددهی-یادگیری: سنجش صلاحیت دیجیتال دانشجومعلمان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 9(3)، 47-23.
زارعی ساروکلائی، مائده، شمس، غلامرضا، رضاییزاده، مرتضی، و قهرمانی، محمد (1399). تعیینکنندگان اثربخشی یادگیری الکترونیکی: مطالعهای کیفی بر مدرس. تدریسپژوهی، 8(2)، 79-55.
سلیمی، جمال، و رمضانی، قباد (1393). شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش و ارزیابی وضعیت تدریس (مطالعۀ موردی: دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان). مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 4(8)، 61-33.
سلیمی، سمانه، و فردین، محمدعلی (2020). نقش ویروس کرونا در آموزش مجازی، با تأکید بر فرصتها و چالشها. یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8(2)، 60-49.
شریفی، مریم، و فقیهی، علیرضا (1392). ارزشیابی طرح آموزش الکترونیکی در مدارس دخترانة متوسطة ناحیة دو اراک از نظر معلمان، مدیران و دانشآموزان و راه کارهای بهبود آن.
مجلة میانرشتهای آموزش مجازی در علوم پزشکی، 4(2)، 32-24.
شیربگی، ناصر، و نصیرینیا، شهاب (1399). توسعة حرفهای گامی در راستای تدریس اثربخش (مطالعة موردی: معلمان ابتدایی شهر سنندج). تدریسپژوهی، 8(1)، 197-166.
صادقی، ریحانه (1399). فضای مجازی و روشهای مدیریت کلاس. رشد آموزش زبان و ادب فارسی، 34(2)، 13-8.
صبوری خسروشاهی، حبیب (1389). آموزش و پرورش در عصر جهانیشدن؛ چالشها و راهبردهای مواجهه با آن. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 1(1)، 196-153.
علیپور، نسرین، نوروزی، داریوش، و نوریان، محمد (1400). طراحی الگوی مؤلفههای مؤثر بر کیفیت محیطهای یادگیری الکترونیکی.
فناوری آموزش، 15(3)، 503-518.
علیدادی، علیرضا، قورچیان، نادرقلی، جعفری، پریوش، و باقری، مهران (1399). ارائة مدلی برای توسعة خود مدیریتی در دانشآموزان پایة ششم مدارس ابتدایی شهرستان شیراز. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 11(46)، 84-71.
قنبری، سالار، ضیایی، محمدصادق، و مصلح، مریم (1398). ارائة مدل ارزیابی الکترونیکی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی. تحقیقات مدیریت آموزشی، 41، 100-75.
مالمیر، رضا، سراجی، فرهاد، و عباسی کسانی، حامد (1399). تبیین خلق محتوای الکترونیکی توسط معلمان در شبکههای اجتماعی مجازی. تدریسپژوهی، 8(3)، 146-123.
مددلو، قهرمان، سعادتمند، زهره، و یارمحمدیان، محمدحسین (1398). شناخت مؤلفههای مشارکت والدین در اجرای برنامههای درسی دورة ابتدایی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(40)، 251-234.
موسوی, فرانک، و ویسی، معصومه (1399). واکاوی مهارت تعویض مخاطب در کلاس درس بر اساس الگوی دادهبنیاد. تدریسپژوهی، 8(1)، 120-102.
میرکمالی، سیدمحمد (1395). فلسفة مدیریت. چاپ دوم، تهران: یسطرون.
نادری بنی، ناهید، خنیفر، حسین، و غفرانی، عاطفه (1397). آسیبشناسی مدارس ابتدایی هوشمند شهر قم براساس مدل سیستم فنی- اجتماعی. تعلیم و تربیت، 136، 174-153.
وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1400). کلاسهای مجازی و چالشهای آن. تهران: دفتر انتشارات و فناوری آموزشی.
Al-Fraihat, D., Joy, M., & Sinclair, J. (2020). Evaluating E-learning systems success: An empirical study. Computers in Human Behavior, 102, 67-86.
Alhabeeb, A., & Rowley, J. (2018). E-learning critical success factors: Comparing perspectives from academic staff and students. Computers and Education, 127, 1-12.
Arora, A. K., & Srinivasan, R. (2020). Impact of pandemic COVID-19 on the teaching–learning process: A Study of Higher Education Teachers. Prabandhan: Indian Journal of Management, 13(4), 43-56.
Asoodar, M., Vaezi, S., & Izanloo, B. (2016). Framework to improve e-learner satisfaction and further strengthen e-learning implementation. Computers in Human Behavior, 63, 704-716.
Boelens, R., Voet, M., & De Wever, B. (2018). The design of blended learning in response to student diversity in higher education: Instructors’ views and use of differentiated instruction in blended learning. Computers and Education, 120, 197-212.
Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education (M. Sheikhan, Trans.). In Collection of International Reports on Higher Education and Coronavirus Crisis (No. 5), Tehran, Iran: Institute for Social and Cultural Studies of Ministry of Science, Research and Technology.
Choudhury, S., & Pattnaik, S. (2020). Emerging themes in e-learning: A review from the stakeholders' perspective. Computers and Education, 144, 103657.
Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage
Corlane, B., Charlette, D., & Kweku-Muata, O-B. (2018). Investigating critical success factors in online learning environments in higher education systems in the Caribbean. Information Technology for Development, 24(3), 582-611.
Dhawan, Sh. (2020). Online Learning: A Panacea in the Time of COVID-19 Crisis. Educational Technology Systems, 49(1) 5–22.
Hung, M. L., & Chou, C. (2015). Students' perceptions of instructors' roles in blended and online learning environments: A comparative study. Computers and Education, 81, 315-325.
Karakaya, F., Arik, S., Cimen, O., & Yilmaz, M. (2020). Investigation of the views of biology teachers on distance education during the COVID-19 pandemic. Education in Science, Environment and Health (JESEH), 6(4), 246-258.
Lall, S., & Singh, N. (2020). COVID-19: Unmasking the new face of education. International Journal of Research in Pharmaceutical Sciences, 11(SPL1), 48-53.
Luka, I. (2018). Summative evaluation of online language learning course efficiency for students studying tourism and hospitality management. Quality Assurance in Education, 26(4), 446-465.
Marshall, David T., Shannon, David M., & Love, Savanna M. (2020) How teachers experienced the COVID-19 transition to remote instruction. Kappan November 2020.pp.46-50.
Matzat, U. (2013). Do blended virtual learning communities enhance teachers’ professional development more than purely virtual ones? A large-scale empirical comparison, Computers & Education, 60(1), 40–51.
OECD. (2020). Strengthening Online Learning when Schools are Closed: The Role of Families and Teachers in Supporting Students During the COVID-19 Srisis. Availble in: https://www.oecd.org/coronavirus.
Putra, P., Liriwati, F., Tahrim, T., Syafrudin, S., & Aslan, A. (2020). The Students Learning from Home Experience during Covid-19 School Closures Policy in Indonesia. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(2). 30-42.
Stuart-Buttle, R. (2013) Virtual Theology, Faith and Adult Education: An Interruptive Pedagogy, Cambridge Scholars Publishing, 12 Back Chapman Street, Newcastle upon Tyne, NE6 2XX, UK.
UNIAR [University Assessments & Research Laboratory]. (2020). COVID-19 döneminde üniversitelerde uzak eğitim: gençler dersler nasıl gidiyor? [Distance education at universities during COVID-19: How are the lessons going youths?]. Retrieved from
http://www.uniar.net
Yulia, H. (2020). Online Learning to Prevent the Spread of Pandemic Corona Virus in Indonesia. Online Learning to Prevent the Spread, 11(1), 48-56.