آقاتباررودباری، جمیله، و بریمانی، خدیجه، آقامیرزایی محلی، طاهره، و صفاریان همدانی، سعید (1397). آمایش سرزمین، راهبردی برای توسعة آموزشعالی. سلامت، طب و تزکیه، 27(2)، 123-113.
آهنچیان، محمدرضا (1389). آمایش آموزش عالی استان خراسان رضوی. مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
انزابی، احمدحسین (1384). تعلیم و تربیت در مراکز تربیت معلم: مجموعة سخنرانیها و مقالههای منتخب از همایش جایگاه تربیت معلم در نظام آموزش و پرورش کشور. تبریز: مرکز تربیتمعلم علامه امینی.
قربانی، رامین، زیاری، کرامتاله، سجودی، مریم، فرهادی، ابراهیم، و شاخوان، عبداله حسین (1399). تحلیل بر هم کُنش کارکرد آموزشعالی و صنعت در ایران از منظر آمایشسرزمین. آمایش سرزمین، 2(23)، 519-479.
تلخابی، محمود (1397). برنامة درسی تجربهشدة آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان تهران. روانشناسی شناختی، 6(4)، 72-59.
خروشی، پوران، پریشانی، ندا، و قربانی، سمیه (1399). بررسی مسایل و مشکلات درس کارورزی از نظر مدرسین دانشگاه فرهنگیان (مطالعة موردی: دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان). پژوهش در تربیت معلم، 3(1)، 39-13.
درخشان، مژگان، و زندی، خلیل (1396). راهکارهای ارتقای شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی. آموزش و ارزشیابی، 10(37)، 189-163.
دهقان، عبدالمجید، مهرام، بهروز، و کرمی، مرتضی (1395). ارزشیابی برنامة درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیت معلم پژوهشگر (مورد: پردیسهای شهید بهشتی و شهید هاشمینژاد). مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 7(13)، 100-78.
رضایی، عباسعلی، و سیری، هانیه (1400). نقش معلمان در اصلاح برنامة درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 11(1)، 49-27.
زجاجی، ندا، درانی، و کمال (1394). تحلیل محتوای اساسنامة دانشگاه فرهنگیان جهت بررسی میزان مطابقت اهداف دانشگاه با مؤلفههای کیفیت عمر کاری فرهنگیان. مدیریت فرهنگ سازمانی، 13(1)، 32-21.
ساعتچی تهرانی، کتایون، نجفیان، سیدمصطفی، و تقیزاده، احسان (1396). دانشگاه فرهنگیان رکن تحول آموزش و پرورش؛ رسالتها و مأموریتها. سومین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، انتشارات مؤسسة پژوهشی مدیریت مدبر.
شریفی نجفآبادی، رسول، و ایراننژاد، ناهید (1399). آسیبشناسی یکصدسال تربیت معلم در ایران. هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در علوم تربیتی، روانشناسی و مشاورة ایران، تهران.
صادقی، علی، و میرسپاسی، زهره (1399). آسیبشناسی شیوة اجرای برنامة درسی رشتة آموزش جغرافیا در دانشگاه فرهنگیان. مطالعات برنامة درسی ایران، 15 (56)، 81-65
قربانی، رامین، زیاری، کرامتاله، سجودی، مریم، فرهادی، ابراهیم، و حسینی، شاخوان عبداله (1399). تحلیل برهم کنش کارکرد آموزش عالی و صنعت در ایران از منظر آمایش سرزمین. آمایش سرزمین، 12(2)، 519-479.
قرونه، داود، حیدری تاشهکبود، اکبر، و ثناییپور، فاطمه (1398). آسیبشناسی آمایش آموزش عالی در ایران. اولین گام حکمرانی منطقهای، رهیافت، 5(75)، 42-53.
گال، مردیت، بورگ، والتر، و گال، جویس (1391). روشهای تحلیل کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (جلد اول). ترجمة احمدرضا نصر و همکاران، تهران: انتشارات سمت.
محمودی، سیدمحمود (1388). تحلیلی بر سیر تحولات آمایش سرزمین فرانسه در نیمقرن گذشته و ارائة پیشنهاداتی جهت بهبود وضعیت آمایش سرزمین ایران. مجلة آمایش سرزمین، 1(1)، 180-141.
مهرمحمدی، محمود (1395). در هم کنش چالش و آمایش در دانشگاه فرهنگیان. کنگرة آموزش عالی (پنل آمایش آموزش عالی و توسعة متوازن)، دانشگاه تربیت مدرس.
مهدیزاده، امیرحسین، عراقیه، علیرضا، و لفظی، شیلا (1398). شناسایی نیازهای مهارتی مدیران گروههای آموزشی دانشگاه شهید بهشتی. مجلة راهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(4)، 267-252.
نیلی، محمدرضا (1392). برنامهریزی مبتنی بر آمایش در آموزش عالی، (الزامها، چالشها و راهکارها)، مطالعة موردی: آمایش آموزش عالی استان اصفهان. انجمن آموزش عالی ایران، 5(3)، 26-1.
Agrawal, T. (2014). Educational inequality in rural and urban India. International Journal of Educational Development, 34, 11-19.
Krippendorff, K. (2013). Content analysis. An introduction to its methodology (3rd Ed). California, CA: Sage Publications.
Kutscherauer, A. (2010). Regional disparities in regional development of the Czech republic, Ostrava: University of Ostrava, pp. 54-71.
McDonough, P., & Fann, A. (2007). The study of inequality. In Sociology of Higher Education, Contributions and their Contexts, edited by P. Gumport, Baltimore, MD: The Johns Hopkins University Press pp.53-93.
Qian, X., & Smyth, R. (2008). Measuring regional inequality of education in china: Widening cost- inland gap or widening rural-urban gap? Journal of International Development, J. Int. Dev., 20, 1-21.
Sonetti, G., Lombardi, P., & Chelleri, L. (2016). True green and sustainable university campuses? Toward a clusters approach. Sustainability, 8(1), 8-23.
Vukasocic, M., & Sarrico, C. S. (2010). Inequality in higher education, definitions, Measurements, Inferences, The Serbian Case. Published (2010) in Goastellec G (Eds), Understanding Inequalities in, through and by Higher Education, Sense Publishers: Rotterdam, pp. 1-16.