احمدی، آمنه، و الهامیان، نگار (1399). بررسی برنامة درسی کارورزی با رویکرد تربیت معلم فکور از منظر استادان دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در تربیت معلم، 3(2)، 37-9.
احمدی، غلامعلی، ملکی، صغری، مهرمحمدی، محمود، و امام جمعه، محمدرضا (1398). سیر تحول برنامة کارورزی نظام تربیت معلم ایران. تعلیم و تربیت، 138(35)، 84-61.
پریشانی، ندا، و خروشی، پوران (1395). چالشها و فرصتهای درس کارورزی از نظر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (مطالعة موردی: پردیس فاطمه زهرا (س) و شهید رجایی اصفهان)، نخستین کنفرانس بینالمللی و دومین کنفرانس ملی هزارة سوم و علوم انسانی، دانشگاه شیراز.
جاویدی، کرامتاله، و رضایی، محمدجواد (1396). بررسی تطبیقی برنامة درسی تربیت معلم در ایران، آلمان و ژاپن. اولین کنفرانس آموزش و پرورش تطبیقی، دانشگاه لرستان، خرمآباد، 1023-1004.
طلائی، ابراهیم، و گندمی، فهیمه (1394). واکاوی «الگوی کارآموزانة تربیت معلم» در دانشگاه آکسفورد و ارائة دلالتهایی برای نظام تربیت معلم ایران. تعلیم و تربیت، 124، 67-30.
فرخی، افروز، و طاطاری، علیرضا (1399). کارورزی و تأثیر آن بر توانمندسازی دانشجومعلمان. پویش در آموزش علوم انسانی دانشگاه فرهنگیان، 6(21)، 14-1.
کوشی، زهرا، و سلطانی، اصغر (1397). بررسی تطبیقی عناصر برنامة درسی مراکز تربیت معلم ایران و هند. پژوهش در تربیت معلم، 2(1)، 45-9.
محمدی، شاهرخ، مهرمحمدی، محمود، قادری، مصطفی، و علی عسکری، مجید (1399). بررسی تطبیقی تجارب ژرفنگری (تأملی) معلمان متخصص دورة ابتدایی در ایران و عراق به منظور شناسایی و تبیین موضوعات ژرفنگری.
آموزش و پرورش تطبیقی، 3(1)، 579-560.
مشفق آرانی، بهمن (1390). راهنمای تمرین معلمی. تهران: انتشارات مدرسه.
معدندار آرانی، عباس (1395). مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش: کاربست روشهای جدید تحقیق. خانواده و پژوهش، 91-69.
ملکی، صغری، احمدی، غلامعلی، مهرمحمدی، محمود، و امام جمعه، محمدرضا (1399). ارزیابی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان از منظر تجارب جهانی. نظریه و عمل در برنامۀ درسی، 8(15)، 424-383.
موسیپور، نعمتالله (1397). مطالعة تجربیات حاصل از اولین دورة اجرای برنامة کارورزی به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف برای بازنگری برنامة کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. گزارش پژوهشی، تهران: دانشگاه فرهنگیان.
مهرمحمدی، محمود (1392). برنامة درسی تربیت معلم و الگوی اجرایی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران. نظر و عمل در برنامة درسی، 1(1)، 26-5.
مهرمحمدی، محمود، موسیپور، نعمتالله، احمدی، آمنه، مشفق آرانی، بهمن، آل حسینی، فرشته، حسین زاده، غلامحسین، احمدی، زهرا، صفرنواده، خدیجه، الهامیان، نگار، سلیمانی آقچای، مژگان، و مهدوی هزاوه، منصوره (1394). راهنمای عملی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت معلم فکور (1). انتشارات: دانشگاه فرهنگیان.
مؤسسة ملی آموزش (1399). کارورزی تربیت معلم در سنگاپور. ترجمة خسرو نظری و محمد واشقان فراهانی، تهران: انتشارات دانشگاه فرهنگیان.
Akker, J. V. D. (2003). Curriculum perspectives: An introduction. In J. vanden Akker, W. Kuiper & U. Hameyer (Eds.), Curriculum landscapes and trends, pp: 1-10. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Ana, L. L. S., & Christina, E. (2020). Teacher Autonomy and teacher agency: A comparative study in brazilian and norwegian lower secondary Education. Curriculum Journal, 3(1), 115-131.
Bavakhani, A., Yarmohammadian, M. H., & Keshtiaray, N. (2020). A comparative study of revision models of teacher education curriculum in Australia, Singapore and Turkey: New pattern for Iran. Iranian Journal of Comparative Education, 2(3), 278-297.
Busher, H., Gündüz, M., Cakmak, M., & Lawson, T. (2015). Student teachers’ views of practicums (teacher training placements) in Turkish and English contexts: A comparative study. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 45(3), 445-466.
Cochran-Smith, M., & Zeiehner, K. M. (2005). Studying teacher education: The report of the AERA panel on research and teacher education. Routledge. Available from:
http://www.nap.edu.
Gault, J., Leach, E., & Duey, M. (2011). Effects of business internships on job marketability: The employer’s perspective. Education & Training, 52(1), 76- 88.
María. A. B. D. R., Carlos. L. N., & Beatriz. M. M. (2022). Practicum management and enhancement through an online tool in foreign language teacher education, Social Sciences & Humanities Open. 6(1), 100273.
Moore, L. (2013). Starting the conversation: Using the currere process to make the teaching internship experience more positive and encourage collaborative reflection in internship site schools. Simposio Internacional. Barcelona, 21-22 de noviembre.
Nazari, K., Bahrami, S., & Namdari Pejman, M. (2023). A comparative study of teacher recruitment and supply methods in Iran and Malaysia. Iranian Journal of Comparative Education, 6(3), 2605-2634.
Salerni, A., Sposetti, P., & Szpunar, G. (2014). Narrative writing and university internship program. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 140, 133-137.
Schleicher, A. (2012). Preparing teachers and developing school leaders for the 21st century. Lessons from around the world. OECD Publishing.
UNESCO. (2016). What makes a quality curriculum? Paris: UNESCO.
Wilson, E. K. (2006). The impact of an alternative model of student teacher supervision: Views of the participants. Teaching and Teacher Education, 22, 22-31.
Yadav. S. K. (2011). A comparative study of pre-service teacher’s education of programme at secondary stage in Bangladesh, India, Pakestan and Seri lanka. Indian Educational Review, 48(1), 96-110.
Zhang, H. (2021). A comparative study on the internship handbooks and their guiding effects for pre-school undergraduates in China and Australia. Frontiers in Educational Research, 4(8), 1-8.