ادیب منش، مرزبان؛ پروانه،
فرهاد (1394). تحلیل محتوای کتابهای درسی تاریخ مقطع متوسطه از منظر ترسیم هویّت دینی از سال 58تا 92 ه.ش.
پژوهشهای برنامه درسی، 5 (2)، 97-120.
اشرفی، عباس (1380). اهداف قصص قرآنى، پژوهشهای قرآنی، 7(25)، 253-344.
باقرزاده فلاح، علی؛ احمدیان؛ محمدعلی؛ دلبری، شهربانو؛ اسدبیگی، اردشیر (1379). اهمیت توجه به جغرافیا در تحلیل رویدادهای تاریخی قرآن کریم؛ مطالعه موردی: موقعیت جغرافیایی مدین شعیب. تاریخ و فرهنگ، 50(2)، 85-98.
بختیاری، محمدعزیز (1381). درآمدی بر مفاهیم اجتماعی در قرآن کریم. مطالعات راهبردی زنان، 3(2)، 12-23.
بیآزار شیرازی، عبدالکریم (1393). باستانشناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن، چاپ هفتم. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
پروین، جلیل؛ مهدوی راد، محمد علی؛ شجاعی، فریبا (1397). تحلیل تطبیقی طوفان نوح در تورات و قرآن، پژوهشنامه تفسیر و زبان قرآن، 7(1)، 59-74.
حری، ابوالفضل (1388). مؤلفههای زمان و مکان روایی در قصص قرآنی. ادب پژوهی، 7، 125-141.
حسینبر، اشرف؛ مدرس، محمد؛ سپاهیان، عبدالملک (1392). جایگاه سواد قرآنی دانش آموزان در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی، همایش ملی تغییر برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزشوپرورش، بیرجند.
رمضانی، فاطمه (1385). راهنمای برنامه ی درسی قرآن و آموزش آن، رشد آموزش قرآن، 14، 10-17.
زمانی، جواد (1385). پالئونتولوژی دست توانای جغرافیا (قرآن و علوم)، چشمانداز جغرافیایی، 1(2)، 67-78.
سهرابی، حیدر؛ محمدرضایی، علی؛ عمادی، محسن (1395). میزان اثر بخشی طرح سراسری حفظ قرآن کریم در ارتقای سواد قرآنی کارکنان ناجا، بصیرت و تربیت اسلامی، 13(39)، 133-156.
شایان، سیاوش (1385). نظرخواهی موسسه گالوپ درباره میزان اطلاعات مردم از دانش جغرافیا. رشد جغرافیا، 5(3)، 46-50.
شورایعالی انقلاب فرهنگی(1390). سند تحول در آموزشوپرورش. تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
شورایعالی آموزشوپرورش (1391). برنامه درسی ملی. تهران: وزارت آموزشوپرورش.
شوقی، ابوالخلیل (1388). متن کامل اطلس قرآنی، ترجمه محمد کرمانی. مشهد: به نشر.
طباطبایی امین، طاهره سادات؛ احمدیان، محمدعلی (1391). جغرافیای تاریخی مصر در قرآن کریم و عهد عتیق. قرآن شناخت، 5(1)، 101-124.
طباطبایی امین، طاهرهسادات؛ افسر دین، حسین (1393). جایگاه مطالعات جغرافیایی در آراء تفسیری علامه طباطبائی، سراج منیر، 5(16)، 35-35-66.
طباطبایی، سید محمدحسین (1374). تفسیر المیزان، ترجمه محمد باقر موسوی همدانی، دوره 20 جلدی. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
عبدل نژاد، محمدعلی (1389). اهداف آموزشوپرورش، اهداف جغرافیا و تحلیل محتوای کتاب درسی جغرافیا. رشد آموزش جغرافیا، 25(1)، 5-9.
فتحی فوزی، عبدالمطی (1427). سلسله قصص الاماکن التی ذکرت فی القرآن الکریم للاطفال. القاهره: دارالتوزیع و النشر الاسلامیه.
فلاحیان، ناهید؛ آرام، محمدباقر؛ نادری، مریم؛ احمدی، آمنه.(1391). روش آموزش مطالعات اجتماعی. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
فیضی، محمود؛ رئوفی، محمد باقر (1395) بررسی موانع و عوامل مؤثر بر سواد قرآنی دانشجویان. تصویر سلامت، 7(3)، 53-60.
قرائتی، محسن (1383). تفسیر نور، (دوره 10 جلدی). تهران: مرکز فرهنگى درسهایى از قرآن.
قرآن کریم.
کامل، عبدالعزیز (1381). درآمدی بر جغرافیای قصص قرآن. بینات، 9(3)، 24-45.
مصباح یزدی، محمدتقی (1379). منطق فهم قرآن، قبسات، 5(18)، 27-35.
وکیل، مسعود (1383). سواد قرآنی. رشد آموزش قرآن، 2(6)، 3-8.
الهکرمی،آزاد؛ امیری، عسگر؛ طوفانینژاد، احسان (1396). چندرسانهای تعاملی، سواد قرآنی و انگیزش تحصیلی. فناوری آموزش و یادگیری، 3(12)، 27-46.
یوسفی، آزیتا؛ فروزش، زهرا؛ کارآزما، ندا (1400). راهکارهایی جهت ارتقاء سواد قرآنی دانشآموزان پایه اول در فضای مجازی. اولین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت، بندرعباس
Dikmenli, Y. (2014). Geographic Literacy Perception Scale (GLPS) validity and reliability study. Mevlana International Journal of Education, 4(1), 1-15. DOI:10.13054/mije.13.43.4.1
National Geographic of USA.(2002). Reper 2002 Global Literacy Survy, National Geographic Education Foundation.
Wachlin, M. (2004). Bible Literacy Report: What Do American Teens Need to Know and What Do They Know? BLP Publishing.