احمدی، غلامعلی (1396). صلاحیتهای حرفه ای دبیران در هزاره سوم و نقش مراکز آموزش دبیران در ایجاد و توسعه آنها. دهمین همایش انجمن مقالات برنامه درسی ایران، تهران.
امین یزدی، سیدامیر؛ عالی، آمنه (1397). بررسی تأثیر سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارتهای فراشناختی دانشآموزان. روانشناسی مطالعات تربیتی، 9(1)، 73-90.
حوریزاد، بهمن (1395). بررسی تأثیر درسپژوهی خلاقیتمحور بر توسعه توانمندیهای حرفهای معلمان و یادگیری رفتار خلاق معلمان و دانشآموزان. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 1(1)، 75-92.
حیدریپور، رضا (1399). بررسی صلاحیتها و ویژگیهای شغلی و حرفهای معلمان مقطع ابتدایی منطقه 9 تهران. آموزش و یادگیری، 7(21)، 71-87.
خنیفر، حسین؛ بهمنیار باروق، بیتا؛ مسلمی، ناهید (1390). راهنمای تدوین استاندارد آموزش مهارت محور (نسخه دوم). تهران: سازمان آموزش فنی وحرفهای کشور.
دانشپژوه، زهرا؛ فرزاد، ولی الله (1385). ارزشیابی سطح تواناییها و مهارتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی. نوآوریهای آموزشی، 18(5)، 135-170.
صافی، احمد (1398). سیمای معلم (تکریم شخصیت، صلاحیتها، مهارتها، خاطرات و تجارب دبیران). تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران.
فیض، مهدی (1394). تأملی بر مفهوم شایستگی. رشد آموزش متوسطه، 3، 11-15.
کریمی، فریبا (1397). مطالعه صلاحیتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی. رهبری و مدیریت آموزشی، 2(4)، 151-166.
میرحیدری، اشرف؛ محمدی وندیشی، زهره؛ ایزدیان، فاطمه (1395). کارورزی از دیروز تا امروز. سومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی، آلمان، برلین.
واحدی، حسین؛ کریمی، ناصر؛ رضایی، رسول؛ اسماعیلپور، ایوب (1397). مقایسه صلاحیتهای حرفهای معلمان در بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم سابق و سایر دانشگاهها. فناوری آموزش، 13(1)، 83-90.
Koster, B., Brekelmans, M., Korthagen, F., &Wubbels, T. (2015). Quality requirements for teacher educators. Teaching and Teacher Education, 21(2), 157-176. DOI: 10.1016/j.tate.2004.12.004.
Rodrigues-Silva, J., & Alsina, Á. (2024). Enhancing Teachers’ Professional Identity in a Reflective Learning MOOC. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 19(1), 23-38. DOI: 10.3991/ijet.v19i01.38897
Stronge, J. H. (2012). Qualities of effective teachers. Alexandria, VA: Association for supervision and curriculum development.
Yenice, N. (2018). Search of science teachers’ teacher efficacy and self-efficacy levels relating to science teaching for some variables. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1062–1067. DOI:10.1016/j.sbspro.2009.01.191.