بررسی رابطه بین نگرش نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر و خود تنظیمی آموزشی و انگیزش در یادگیری زبان خارجه

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

چکیده

هدف از پژوهش حاضر ، بررسی نگرش دانش اموزان ایرانی دوره ه راهنمایی نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر (CALL) و رابطه آن با خود تنظیمی آموزشی و انگیزش در یادگیری زبان خارجه می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 213 دانش آموز دوره راهنمایی است که در مدارس دخترانه و پسرانه مشغول تحصیل بودند. پرسشنامه نگرش یادگیری به کمک کامپیوتر و پرسشنامه های سنجش خود تنظیمی آموزشی و نگرش و انگیزه فراگیران در میان دانش آموزان توزیع گردید. از روش ضریب همبستگی برای پاسخ به سوال تحقیق استفاده گردید. تحلیل یافته ها نشان می دهد که ارتباط مثبت و
معنا داری بین نگرش فراگیران نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر و انگیزش انان در یادگیری زبان خارجه وجود دارد. بعلاوه یافته هانشان م ده ی ند که ارتباط ینب نگرش فراگیران نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر و خود تنظیمی آموزشی آنان نیز در یادگیری زبان خارجه مثبت و معنادار میباشد. یافته ها این حقیقت را دنبال می کنند که هر چه بیشتر فراگیران نگرش مثبتی نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر داشته باشند، انگیزش و میزان خودتنظیمی آنان در یادگیری زبان خارجه نیز بیشتر خواهد بود

کلیدواژه‌ها