تعیین شدت اختلال سلوک و شیوههای تربیت والدینی در نوجوانان ارجاع شده یه هستۀ مشاوره آموزش و پرورش شهریار
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های فرزندپروری و شدت علائم اختلال سـلوک در نوجوانان بود. 60 نفر از نوجوانان (12-17) ساله ارجاع شده به هسته مشـاوره آمـوزش و پـرورش شهرستان شهریار ، به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پرسشـنامه فرزنـدپروری بامرینـ د (1971) و پرسشنامهعلائم مرضیکودکان CSI-4توسط والدین آنها تکمیل شد. برای تحلیل داده ها از ضرایب همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته ها نشان داد کـه شـیوه فرزنـدپروری مسـتبدانه بالاترین همبستگی را با اختلال با سلوک دارد (p=0/01، r=0/57 ). بنابراین لازم است بـا توجـه بـه نقشی که سبک فرزندپروری در رشد روانی کودکان و نوجوانان ایفا مـی کنـد بـه خـانواده هـا آگـاهی بیشتری از تأثیرات تربیتی این سبک های فرزندپروری داده شود تـا در سـطح وسـیعی از بـروز چنـین مشکلاتی بتوان پیشگیری کرد
. (1392). تعیین شدت اختلال سلوک و شیوههای تربیت والدینی در نوجوانان ارجاع شده یه هستۀ مشاوره آموزش و پرورش شهریار. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, 2(1), 127-128.
MLA
. "تعیین شدت اختلال سلوک و شیوههای تربیت والدینی در نوجوانان ارجاع شده یه هستۀ مشاوره آموزش و پرورش شهریار". مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, 2, 1, 1392, 127-128.
HARVARD
. (1392). 'تعیین شدت اختلال سلوک و شیوههای تربیت والدینی در نوجوانان ارجاع شده یه هستۀ مشاوره آموزش و پرورش شهریار', مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, 2(1), pp. 127-128.
VANCOUVER
. تعیین شدت اختلال سلوک و شیوههای تربیت والدینی در نوجوانان ارجاع شده یه هستۀ مشاوره آموزش و پرورش شهریار. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, 1392; 2(1): 127-128.