پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش هنر درمانی در توسعه مهارت و بهبود نگرش خلاق کودکان کم توان ذهنی آموزشپذیر با تأکید بر نمایش خلاق انجام گرفت. روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی و از نوع مدلیابی معادلات ساختاری بوده است جامعه آماری شامل کلیه کودکان کمتوان ذهنی در مدارس استثنایی میباشد که با سرشماری تعداد 30 نفر انتخاب و پرسشنامه محققساخته بین آنها توزیع شد. از ضریب همبستگی برای تعیین روایی ابزارها و برای محاسبۀ پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و و همچنین از آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن دادهها استفاده شد داده ها از طریق نرم افزار spss25 تحلیل شدند. نتایج نشان داد که هنر درمانی در توسعه مهارت و بهبود نگرش خلاق در کودکان کم توان ذهنی نقش موثری دارد. بر اساس یافتههای این پژوهش میتوان نتیجه گرفت به منظور توسعه مهارت و بهبود نگرش خلاق در کودکان کم توان ذهنی بر مشخصه هایی نظیر مهارتهای فردی، تقویت و بالابردن حس اعتماد به نفس، استقلال فردی و تقویت برقراری روابط اجتماعی، سازگاری اجتماعی و هیجانی کودک توجه شود.
قاسم زادگان جهرمی, حمید, بنی اردلان, اسماعیل, & محمودی بختیاری, بهروز. (1403). نقش هنردرمانی در توسعه مهارت و بهبود نگرش خلاق کودکان کم توان ذهنی آموزشپذیر با تأکید بر نمایش خلاق. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, (), -. doi: 10.48310/pma.2024.3657
MLA
حمید قاسم زادگان جهرمی; اسماعیل بنی اردلان; بهروز محمودی بختیاری. "نقش هنردرمانی در توسعه مهارت و بهبود نگرش خلاق کودکان کم توان ذهنی آموزشپذیر با تأکید بر نمایش خلاق". مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, , , 1403, -. doi: 10.48310/pma.2024.3657
HARVARD
قاسم زادگان جهرمی, حمید, بنی اردلان, اسماعیل, محمودی بختیاری, بهروز. (1403). 'نقش هنردرمانی در توسعه مهارت و بهبود نگرش خلاق کودکان کم توان ذهنی آموزشپذیر با تأکید بر نمایش خلاق', مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, (), pp. -. doi: 10.48310/pma.2024.3657
VANCOUVER
قاسم زادگان جهرمی, حمید, بنی اردلان, اسماعیل, محمودی بختیاری, بهروز. نقش هنردرمانی در توسعه مهارت و بهبود نگرش خلاق کودکان کم توان ذهنی آموزشپذیر با تأکید بر نمایش خلاق. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, 1403; (): -. doi: 10.48310/pma.2024.3657