این پژوهش به بررسی چالشهای موجود در آموزش و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر بجنورد در دوران شیوع بیماری کوید 19 میپردازد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی – پیمایشی از نوع علی است. جامعه آماری پژوهش کلیهی معلمان ابتدایی شهر بجنورد در سال تحصیلی 1400-1399به تعداد2384 نفرمیباشند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 330 نفر به عنوان نمونه به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. نوع روایی پرسشنامه محتوایی بود که مورد تائید چند تن از اساتید در این حیطه قرار گرفت و پایایی پرسشنامهها نیز با استفاده از آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه (862/0) بدست آمد. جهت تحلیل آماری دادههای از آزمون میانگین به کمک نرم افزار SPSS.23 و تحلیل ساختاری از نرمافزار PLS استفاده شد. پس از استخراج و دستهبندی موضوعی، چالشهای و معایب آموزش و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه معلمان در ده مقوله نیروی انسانی، محتوای الکترونیکی، سواد الکترونیکی(رایانهای)، تبادل اطلاعات، مهارتهای پژوهشی، تبادل فرهنگی، اینترنت، محتوای آموزشی، روش آموزش، خانواده طبقهبندی شدند. با توجه به مشکلات و معایبی آموزش و یادگیری الکترونیکی، طراحی زیرساختهای منسجم و اثربخش جهت ارائه آموزش مجازی ضرورت مییابد.
افراسیابی, رویا. (1403). بررسی چالشهای موجود در آموزش و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر بجنورد در دوران شیوع بیماری کوید 19. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, (), -. doi: 10.48310/pma.2024.3762
MLA
رویا افراسیابی. "بررسی چالشهای موجود در آموزش و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر بجنورد در دوران شیوع بیماری کوید 19", مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, , , 1403, -. doi: 10.48310/pma.2024.3762
HARVARD
افراسیابی, رویا. (1403). 'بررسی چالشهای موجود در آموزش و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر بجنورد در دوران شیوع بیماری کوید 19', مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, (), pp. -. doi: 10.48310/pma.2024.3762
VANCOUVER
افراسیابی, رویا. بررسی چالشهای موجود در آموزش و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر بجنورد در دوران شیوع بیماری کوید 19. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی, 1403; (): -. doi: 10.48310/pma.2024.3762