احمدی، احمد و همکاران(1391). علوم تجربی ششم دبستان. تهران: ادارة کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
اکبری، فریدون (1391). فارسی ششم دبستان. تهران: ادارة کل چاپ و توزیع کتاب های درسی
ابراهیمیقوام، صغری و حسینیزاده، غلامحسین (1387). نظریه سازنده گرایی و کاربرد آن در آموزش. مجلة پژوهشی-آموزشی اطلاع رسانی. شمارة 4، صص:24-33
بورس جویس و همکاران (1388). الگوهای تدریس 2004 ترجمة محمدرضا بهرنگی. تهران: انتشارات سمت.
حیدرزادگان، علیرضا، مرزوقی، رحمت الله و جهانی، جعفر(1386). «بررسی تاثیر نظریهی سازندهگرایی بر عمکرد دانشآموزان سوم راهنمایی». فصلنامة مطالعات برنامة درسی، شمارة 6، صص نیلی29-44.
سیف، علیاکبر (1387). روانشناسی پرورشی. تهران: نشر دوران.
فلاحیان، ناهید (1391). مطالعات اجتماعی ششم دبستان. تهران: ادارة کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
فردانش، هاشم و شیخی، علیاکبر (1381). «درآمدی بر سازندهگرایی». فصلنامة علمی پژوهشی دانشگاه الزهرا. شمارة 42، صص: 126-145.
فرهنگی، علیاکبر (1366). «اگزیستانسیالیسم و آموزش و پرورش». نشریة کیهان اندیشه، شمارة 13، صص: 76-103.
شیخی، علیاکبر (1381). «تبیین و ارزیابی دیدگاه سازندهگرایی». نشریة تازههای شناختی، سال چهارم، شمارة 3، صص: 65-73 .
کاردان، علیمحمد ( 1387). سیر آرای تربیتی در غرب. تهران: انتشارات سمت
گری فنستر، جوناس سولتیس(1390). رویکردهای تدریس. ترجمة احمدرضا نصر، محمدرضا نیلی وهدایت الله اعتمادی زاده. تهران: انتشارات مهرویستا.
گوتک، جرالد (1389). مکاتب فلسفی و آرای تربیتی، ترجمة محمدجعفر پاکسرشت. تهران: انتشارات سمت.
نقیبزاده، میرعبدالحسین (1386). فلسفه آموزش و پروش. تهران: طهوری.
--------------- (1390). فلسفه در قرن بیستم. تهران: طهوری.
Jordan. Anne (2008). Approach to learning. New York: Open University Press.
Mayring. Philip. (2000). "Qualitativ Content Analysis". Forum Qualitative Social Forschung. Volome 1. No.2 – June.
Maykut. P. and Morehouse, R. (1994). Beginning Qualitative Research. London: The Falmer press.