البرزی، شهلا؛ سیف، دیبا (1381). بررسی رابطۀ باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری و برخی متغیرهای جمعیتشناختی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. مجله علوم اجتماعی و انسانی داشگاه شیراز. دورۀ 19. شمارۀ 1(پیاپی 37): 73-83.
پاشاشریفی، حسن؛ صالحی، مهدیه؛ امامیپور، سوزان و بشردوست، سیمین (1390). بررسی ویژگیهای روانسنجی سیاهه کمالگرایی هیل در دانشجویان. فصلنامهتازههایروانشناسیصنعتی/سازمانی. سال 2 .شمارۀ 7: 9-19.
حاجلو، نادر؛ صبحی قراملکی، ناصر؛ رهبرطارمسری، مرتضی و حقیقتگو، مرجان (1389). رابطۀ کمالگرایی با فرسودگی دانشجویان پرستاری. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان. شمارۀ 20(77): 20-33.
حافظی، فریبا؛ بختیارپور، سعید و احمدفخرالدین، اعظم(1389). مقایسۀ کمالگرایی، تعلل و افسردگی دبیران زن و مرد شهر اهواز. یافته های نو در روانشناسی. شمارۀ 3(9): 51-61.
حسنزاده، رمضان (1381). رابطۀ بین انگیزش، پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامۀ نوآوری آموزشی. شمارۀ 2(5): 15-28.
داوری، مژده؛ لواسانی، مسعود غلامعلی؛ اژهای، جواد (1391).رابطۀ بین کمالگرایی و خودکارآمدی تحصیلی با اهداف پیشرفت دانشآموزان. مجلۀروانشناسی. سال 16. شمارۀ 3 (پیاپی 63): 266-281.
زارع، حسین؛ صفارینیا، مجید؛ رضایی، پریسا (1392). مقایسۀ راهبردهای فراشناختی یادگیری، کمالگرایی و انگیختگی شناختی بین رتبههای برتر و سایر داوطلبان امتحانات ورودی سراسری دانشگاهها. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. سال 14. شمارۀ 1 (پیاپی51): 53-62.
زارع، حسین؛ محمدزاده، رجبعلی (1391). نقش صفات شخصیتی در پیشبینی انگیزۀ پیشرفت دانشجویان. دستاوردهای روانشناختی (علومتربیتی و روانشناسی). بهار و تابستان. دورۀ 4. شمارۀ 1: 117-138.
زرار، محمدامین(1387). رابطۀ راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. اندیشههای علومتربیتی. دورۀ 4، شماره 4، 136-123.
سمایی، سهیلا (1389). اعتباریابی سیاه کمالگرایی هیل. تهران: مؤسسه آزمونیار پویا.
سیف، علیاکبر (1380). روانشناسی پرورشی. تهران: انتشارات آگاه.
شریفی، نسترن؛ گنجی، حمزه؛ هاشمیان، کیانوش؛ زند نجفی، جعفر (1390). مقایسۀ سهم هوش شناختی، خلاقیت و هوش هیجانی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان و دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلی. فصلنامهتازههایروانشناسیصنعتی/ سازمانی. سال 2. شمارۀ 6: 17-29.
عاشوری، جمال (1390). پرسشنامۀ راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)از پینتریج، اسمیت، گارسیا و مک کیجی. تهران: مؤسسه تحقیقات علوم رفتاری شناختی سینا (روان تجهیز).
Artino, A. R. J. (2009). Online Learning: Are Subjective Perceptions of Instructional Context Related to Academic Success? Internet & Higher Education. Vol. 12 (3/4): 117-125.
Artino, A. R., J. & Stephens, J. M. (2009). Beyond Grades in Online Learning: Adaptive Profiles of Academic Self-regulation Among Naval Academy Undergraduates. Journal of Advanced Academics. 20(4): 568-601.
Artino, A. R.; La Rochelle, J. S. & Durning, S. J. (2010). Second-year Medical Students' Motivational Beliefs, Emotions, and Achievement. Medical Education, Vol. 44: 1203-1212.
Barry J. Z. (2002). Becoming a Self-Regulated Learner: Theory Into Practice. Vol 41:2. 64-70.
Capan, B. E. (2010). Relationship among Perfectionism, Academic Procrastination and Life Satisfaction of University Students. Vol.5: 665–1671.
Castro, J. R., & Rice, K. G. (2003). Perfectionism and Ethnicity: Implications for depressive symptoms and self-reported academic achievement. Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology. Vol. 9(1): 64-78
Charlot, B. (2001). La Notion de Rapport au Savoir: Points d‟ancrage Théorique et Fondements Anthropologiques. In B. Charlot (Ed.), Les Jeunes et le Savoir. Perspectives Internationales (5-24). Paris: Anthropo.
Deakins, D. & Freel, M. (2002). Entrepreneurship and Small Firms (3th Edition). London: Mc Grow.
Glenda C. R. & Karee E. D. (2010). The Impact of Online Graduate Students’ Motivation and Self-Regulation on Academic Procrastination. Journal of Interactive Online Learning. Vol. 9(1). Spring: 78-93.
Goetz, T.; Nett, E.; Martiny, E.; Hall, N.; Pekrun, R.; Dettmers, A. & Trautwein, B. (2012). Students' Emotions during Homework: Structures, Self-concept Antecedents, and Achievement Outcomes. Learning and Individual Differences. Vol. 22: 225–234.
Hall, N. C. (2009). Academic Self-concept and Emotion Relations: Domain Specificity and Age Effects. Contemporary Educational Psychology. Vol. 35: 44–58.
Kitsantas, A.; Steen, S. & Huie, F. (2012). The Role of Self-regulated Strategies and Goal Orientation in Predicting Achievement of Elementary School Children. International Electronic Journal of Elementary Education. Vol. 2 (1): 65-81.
Mathew, J.; Dunning, C.; Coats, Ch.& Whelan, Th. (2014), The Mediating Influence of Hope on Multidimensional Perfectionism and Depression. Personality and Individual Differences. Vol. 70 66-71.
Morgan & Krejcie (1970) Determining Sample Size for Research Activities. Educational and Psychological Measurement. Vol. 30: 607-610.
Patrick, L. E. C. J., & Arsal, G. (2014). Clarifying the Content Coverage of Differing Psychopathy Inventories through Reference to the Triarchic Psychopathy Measure. Psychological Assessment. Vol. 26. 350–362.
Pekrun, R.; Goetz, T.; Frenzel, A.; Barchfeld, P. & Perry, R. (2011). Measuring Emotions in Students’ Learning and Performance: The Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). Contemporary Educational Psychology. Vol. 36: 36-48.
Pintrich P. R. & de Groot E. V. (1990). Motivational and Self-regulated Components of Classroom Academic Performance. Journal of Educational Psychology. Vol. 82(1): 33-40.
Pop, E. I.; Negru-Subtirica, O.; Crocetti, E.; Opre, A.& Meeus, W. (2016). On the Interplay between Academic Achievement and Educational Identity: A Longitudinal Study. Journal of Adolescence. Vol. 47: 135-144.
Renato, G. G. C. (2016). Gender Differences in Academic Achievement: The Mediating Role of Personality. Personality and Individual Differences. Vol. 94: 54-58.
Rutsztein, G.; Scappatura1y, M. L. & Murawski, B. (2014). Perfectionism and Low Self-esteem across the Continuum of Eating Disorders in Adolescent Girls from Buenos Aires. Revista Mexicana de Trastornos Alimentarios/Mexican Journal of Eating Disorders. Vol. 5: 39-49.
Stefano , G. D. (2010). Industrial and Corporate Change. Journal of Organizational Change Management. Vol. 19(4): 1187–1204.
Stoeber, J. (2014). Multidimensional Perfectionism and the DSM-5 Personality Traits, Personality and Individual Differences. Vol. 64: 115-120.
Stoeber, J.; Haskew, A. E & Scott, Ch. (2015). Perfectionism and Exam Performance: The Mediating Effect of Task-approach Goals. Personality and Individual Differences. Vol. 74: 171-176.
Wei-Wen, Ch. (2015), The Relations between Perceived Parenting Styles and Academic Achievement in Hong Kong: The Mediating Role of Students' Goal Orientations. Learning and Individual Differences. Vol.37: 48-54.
Williams, Ch. & Cropley, M. (2014). The Relationship between Perfectionism and Engagement in Preventive Health Behaviours: The Mediating Role of Self-concealment. Journal of Health Psychology. Vol. 19(10): 1211-1221.
Zureck, E.; Altstِtter-Gleich, Ch.; Wolf , O. T.& Brand, M. (2014). It Depends: Perfectionism as a Moderator of Experimentally Induced Stress, Personality and Individual Differences. Vol. 63: 30-35.