بساکنژاد، سودابه؛ زرگر، یدالله و حاتمیسربرزه، معصومه (1391). «اثربخشی گروه درمانی شناختی-رفتاری بر درآمیختگی فکر-عمل، روانشناسی افکار و احساس گناه دانشجویان دختر». مجلة علمی-پژوهشی عصر پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری. 3 (4)، 32-23.
حبیبی، م و عاشوری، آ (1392). «رابطة راهبردهای مقابله با تنش و سلامت روان با نگرش به اعتیاد نوجوانان». مجلة تحقیقات علوم رفتاری. 12 (2)، 1-10.
خرمدل، ک؛ نشاطدوست، ح؛ مولوی، ح؛ امیری، ش و بهرامی، ف (1389). «اثربخشی درمان فراشناختی ولز بر درآمیختگی افکار بیماران مبتلا به اختلال وسواسی جبری». مجلة علوم رفتاری. 8 (4)، 307-315.
زارع، ح و محمدزاده، ر. (1391). «نقش صفات شخصیتی در پیشبینی انگیزة پیشرفت دانشجویان». مجلة دستآوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی). دانشگاه شهید چمران اهواز، 4 (1)،117-138.
زارع، ح و اعراب شیبانی، خ (1390). «بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه سبک های تصمیمگیری در دانشجویان ایرانی»، پژوهشهای روانشناختی، 2(28)، 112.
زارع، ح و عبداللهزاده، ح (1391). مقیاسهای اندازهگیری در روانشناسی شناختی. تهران. انتشارات آییژ.
زارع، ح و عبداللهزاده، ح (1393). کاربرد آزمونها در روانشناسی شناختی. تهران. انتشارات دانشگاه پیام نور.
زارع، ح و فضیلتی، م (1393). حافظه و هیجان. تهران. انتشارات آییژ.
سلطانی مجد، ا؛ تقی زاده، م ا و زارع، ح (1393). «اثربخشی آموزش گروه مهارت های تحصیلی بر خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان پسر سال اول دبیرستان».
پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری. 4(2)، 7.
زارع، ح؛ رستگار، ا(1393). «مدل علّی پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش مجازی: نقش باورهای هوشی، اهداف پیشرفت و هیجانهای تحصیلی». دوفصلنامة شناخت اجتماعی. 3 (2) 6، 19- 32.
صفاری نیا، م؛ زارع، ح و حسنی، ل (1391). «بررسی تأثیر آموزش تفکر انتقادی بر منبع کنترل و کاهش ناهماهنگی (برانگیختگی) شناختی دانشآموزان سال دوم دبیرستان شهرستان بانه». دوفصلنامة علمی-پژوهشی شناخت اجتماعی.1(1)، 66- 76 .
علیپور، ا؛ هاشمی، ت و باباپور، جلیلی (1389). «رابطة بین راهبردهای مقابلهای و شادکامی دانشجویان». فصلنامة علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، 5 (18).
علیزاده، ف؛ فروزان، ف و رضوی، م ح. (1393). «مقایسة ادراک ریسک دانشجویان شرکتکننده در فعالیتهای ورزشی». پژوهش در ورزش دانشگاهی. 6، 51-68.
فرهمندمهر، ر؛ علیلو،م م و پورشریفی، ح (1392). «اثربخشی درمان فراشناختی در کاهش باورهای مربوط به درآمیختگی افکار افراد مبتلا به نوع شستشوی اختلال وسواسی-اجباری». مجلة علمیپژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. 22 (2)، 1054-1068.
قاسمزاده، س؛ پیوستهگر، م؛ حسینیان، س؛ موتابی، ف و بنی هاشمی، س (1390). «اثربخشی مداخلة شناختی-رفتاری بر پاسخهای مقابلهای و راهبردهای تنظیم شناختی هیجانات زنان». مجلة علوم رفتاری. 4 (1)، 35-43.
کریمی ثانی، پ و احیایی، ک (1391). «اثربخشی گروه درمانی رویکرد یکپارچة توحیدی بر تغییر پاسخهای مقابلهای دختران مضطرب دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر». مجلة زن ومطالعات. 4 (15)، 167-182.
مرادی پردنجانی، ح؛ جعفری، پ؛ قاسمی، م؛ صادقی، س و حیدری، ح(1393). «تبین رابطه انگیزة پیشرفت، مرکز کنترل و ریسکپذیری با خلاقیت». فصلنامة علمیپژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 3 (4).
موسینژاد جدی، ا و علیلو، م م (1392). «رابطة باورهای وسواسی با درآمیختگی فکر-عمل در نوجوانان». فصلنامة روانشناسی بالینی. 3 (11)، 78-90.
ناظمی، ف و صفارینیا، م (1394). «بررسی ارتباط سبکهای تصمیمگیری و ادراک ریسک با رفتارهای کارآفرینانه در بین مدیران فرهنگی». فصنامة علمیپژوهشی ابتکار وخلاقیت در علوم انسانی. 4 (4)، 89-117.
Abolghasemi A, Javanmiri L. (2012). [The role of social disability, mental health and self-efficacy in predicting academic achievement of female students]. Journal of School Psychology. 1(2): 6-20. [Persian].
Alsandro, M; Marta, R; Gyang, N., el (2015).measuring the perception of risk and its effect on the health of the environment. Search article survey original. 270- 278.
Andreea, S. & Grenguta, O. (2015).Test Anxiety and Achievement Goal Orientations of students at a Romanian University. Procardia-Social and behavioral Sciences, 108, 1673-1679.
Benthin, A.; Solvic, P. & Severson, H. (1993). A psychometric study of adolescent risk perception, Journal of adolescence, 16,153168.
Benthin, A.; Slovic, P. & Serverson, H. (1993).A psychometric study of adolescent risk perception. Journal of Adolescnce, 16, 153.
Neumark-Sztainer D.; Story M.; Hannan P. J. & Croll J. (2002). Overweight status and eating patterns among adolescents: where do youths stand in comparison with the healthy people 2010 objectives? Am J Public Health; 92(5): 844-51.168.
Chinaveh, H. (2014). A comparison of Type- A and Type- B learners in the perception of stress level and use of coping Responses in the campus. Original research Article Procardia- social and behavioral sciences. 143(14), 384- 388.
Donovan, J. E. & Jessor, R. (1985). Structure of problem behavior in adolescent and young adulthood. Journal of consulting and clinical psychology, 53,890-904.
Original Research Article
Harmans, H. J. M. (1970).A questionnaires Measures of Achievement Motivation.Journal ofApplied Psychologe.Vol:54.N:4,353-363.
Herres, J. (2015).Adolescent coping profiles differentiate reports of depression and anxiety symptoms.Journal of Affective Disorders, volume 186(10), 312-319.
Lazarus, R. S. & Launier, R. (1978). Stress-related transactions between person and environment. In: L.A. Pervin & M. Lewis (EDs), Internal and External determinations of behavior (pp.287-327).
Lerner JS, Li Y, Valdesolo P, Kassam K. (2015). Emotion and decision making. Annu. Rev. Psychol. 66: In press.
Loxton, N. J., Dawe, S., & Cahill, A. (2011). Does negative mood drive the urge to eat? The Contribution of negative mood, exposure to food cues and eating style. Appetite, 56, 368- 374.
Marteau, T. M.; Ogilvie, D.; Roland, M.; Suhrcke, M. & Kelly, M. P. (2011). Judging nudging: Can nudging improve population health?. BMJ, 342
Narula, T.; Ramprasad, C.; Ruggs, E. N. & Hebl, M. R. (2013). Increasing Colonoscopies? A Psychological Perspective on Opting In Versus Opting Out. Health Psychology.
Ostafin, B. D., & Brooks, J. J. (2011). Drinking for relief: Negative affect increases automatic alcohol motivation in coping- motivated drinkers. Motivation and Emotion, 35, 285- 295.
Mahmoodi H.; Isazadegan A.; Emani Saribaglo J. & Ktabi A (2013). [The relationship between achievement goals and academic performance through the mediation of thinking styles among gifted and ordinary students]. Researches of cognitive and behavioral sciences. 3(1): 49-68. [Persian]
McClelland, D. C. & Koestner, R. (1992). The achievement motive. In Charles P. Smith (ed). Motivation and Personality: Handbook of Thematic Content Analysis: 143-152.New York, NY: Cambridge University press.
Melanie, J. & Zimmer. G. (2015). Emotional sensitivity before and after coping with rejection: A longitudinal study. Journal of Applied Developmental Psychology, 41, 28-37.
Wells, A. & Matthews, G. (1994). Attention and emotion: A clinical perspective: Hove: Elbum.
Wells, A. )2000). Emotional disorders and metacognition: Innovative cognitive therapy. Chichester wiley and sons: 13-8