بشلیده، کیومرث (1393). روشهای پژوهش و تحلیل آماری مثالهای پژوهشی با SPSS و AMOS. اهواز: نشر دانشگاه شهید چمران اهواز.
حاجی یخچالی، علیرضا؛ حقیقی، جمال و شکرکن، حسین (1380). «بررسی رابطة ساده و چندگانة پیشآیندهای مهم هدفگرایی تبحری و رابطة آن با پیامدهای برگزیدهاش در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای اهواز». مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، شماره 1 و 2، صص 48–31.
حجازی، الهه؛ رستگار، احمد؛ کرمدوست، نوروزعلی و قربان جهرمی، رضا (1387). «باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش اهداف پیشرفت، درگیری شناختی و تلاش (آزمون مدل دوئک)». مجلة رواشناسی و علوم تربیتی، سال سی و هشتم، شماره 2، صص 46-25.
علمالهدایی، سید حسن (1381). راهبردهای نوین در آموزش ریاضی. انتشارات شیوه.
گلستانینیا، ندا (1392). «بررسی رابطة علّی خودکارآمدی تحصیلی و مشوقهای انگیزشی منفی با عملکرد تحصیلی با میانجیگری ادراک درونی، ادراک کنترل بیرونی، ارزش تکلیف، امید و ناامیدی در دانشآموزان دختر سال دوم دبیرستان شهرستان دزفول». پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة روانشناسی تربیتی، دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
مروتی، ذکراله (1390). رابطة علّی محیط یادگیری سازندهگرای ادراک شده و عملکرد ریاضی با میانجیگری جهتگیری درونی هدف، ارزش تکلیف، نگرش نسبت به ریاضی و خودکارآمدی ریاضی در دانشآموزان پسر سال سوم دبیرستانی شهر اهواز». پایاننامة دکتری رشتة روانشناسی، دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
نریمانی، محمد و سلیمانی، اسماعیل (1392). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (حافظهی کاری و توجه) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی». فصلنامهی ناتوانیهای یادگیری، 3 (6)، صص 117-92.
نریمانی، محمد؛ خشنودینیا، بهنام؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس (1392). «نقش درک حمایت معلم در پیشبینی خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری». مجلة ناتوانیهای یادگیری، (1)3، صص 128-110.
یمینی، محمد (1388). «بررسی ارتباط سبک تفکر و ادراک از محیط یادگیری کلاس (با تأکید بر محیط یادگیری ساختنگرای اجتماعی) با رویکردها و پیامدهای یادگیری در دانشجویان». پایاننامة دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
Abela, J. R., & Skitch, S. A. (2007). Dysfunctional attitudes as a cognitive vulnerability factor for depression in children of affectively-ill parents: A multi-wave longitudinal study. Behavior Research and Therapy, 45, 1127-1140.
Aldridge, J. M., Dorman, J. P., & Fraser, B. J. (2004). Use of multitrait-multimethod modeling to validate actual and preferred forms of the technology-rich outcomes-focused learning environment inventory (TROFLEI). Australian Journal of Educational and Developmental Psychology, 4, 110-125.
Aldridge, J. M., Fraser, B. J., Taylor, P. C., & Chen, C. (2000). Constructivist learning environments in a cross national study in Taiwan and Australia. International Journal of Science Education, 22 (1), 37-55.
Anthoni, R., & Artino, Jr. (2010). Online task value and self – efficacy scale. Psychological Review, 84, 191-215.
Arisoy, N., Cakiroglu, J., & Sunger, S. (2007). A canonical analysis of learning environment perceptions and motivational beliefs. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, Chicago, IL.
Arkun, S., & Askar, P. (2010). The development of a scale on assessing constructive learning environments. Journal of Education, 39, 32-43.
Bandura, A. (1997). Self- efficacy.The exercises of control. New York, H.W. Freeman and company.
Bandura, A. (2001). Social Cognitive Theory: An Agentic Perspective. Annual Review Psychology, 52, 1-26.
Breso, E., Salanova, M., & Schaufeli, W. B. (2007). The mediating role of student burnout and engagement in the prediction of academic performance. Personality and Individual Differences, 43, 65-92.
Buric, I., & Soric, I. (2012). The role of test hope and hopelessness in self-regulated learning: relations between volitional strategies, cognitive appraisals and academic achievement. Journal of Learning and Individual Differences, 3, 1-7.
Colquitt, J. A. (2001). On the dimensionality of organizational justice: A construct validation of a measure. Journal of Applied Psychology, 86, 386 – 400.
Docan, T. (2006). Positive and negative incentives in the classroom: analysis of grading systems and student motivation. Journal of Scholarship of Teaching and Learning, 6 (2), 21-40.
Duncan, T. G., & Mckeachie, W. J. (2005). The making of the motivated strategies for learning questionnaire. Educational Psychologist, 40(2), 117-128.
Feldner, M., Felder, E., Zvolensky, M., & Lejuez, C. (2006). Examining the association between rumination, negative affectivity and negative affect induced by a paced auditory serial addition task. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 37, 171-187.
Frenzel, A. C., Pekrun, R., & Goetz, T. (2007). Perceived learning environment and students' emotional experiences: a multilevel analysis of mathematics classroom. Learning and Instruction, 17, 478-493.
Joormann, J. (2006). Differential effect of rumination and dysphoria on the inhibition of irrelevant emotional material: evidence from a negative priming task. Cognitive and Research Therapy, 30, 149-160.
Lee, C. (2002). The impact of self – efficacy and task value on satisfaction and performance in a web – based course. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Central Florida.
Liem, A. D., Lau, S., & Nie, Y. (2008). The role of self – efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Contemporary Educational Psychology, 33, 486-512.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2002). Motivation as an rnabler for academic success. School Psychology Review, 31 (3), 313-328.
McCann, E., & Garcia, T. (1999). Maintaining motivation and regulation emotion: measuring individual differences in academic volitional strategies. Learning and Individual Differences, 11 (3), 259–279.
Nasiriyan, A., Khezri Azar, H., Noruzy, A., & Dalvand, M. R. (2011). A model of self – efficacy, task value, achievement goals, effort and mathematics achievement. International Journal of academic Research, 3 (2), 41-72.
Nolen – Hoeksema, S. (2004). The response styles theory. In C. Papageorigiou & A. Wells (Eds.), Depressive rumination: Nature, theory and treatment (pp. 187-215). New York: Wiley.
Ozkal, K., Tekkaya, C., & Cakiroglu, J. (2009). Investigation 8th grade student perceptions of constructivism science learning environment. Education & Science, 34 (153), 38-46.
Pajares, F., & Graham, L. (1999). Self-efficacy, motivation constructs, and mathematics performance of centering middle school students. Contemporary Educational Psychology, 24, 124-139.
Partrich, H., Hicks, L., & Ryan, A. M. (1997). Relations of perceived social efficacy and social goal pursuit to self – efficacy for academic work. Journal of Early Adolescence, 17, 109 – 128.
Patrick, H., Ryan, A. & Kaplan, A. (2007). Early adolescents' perceptions of classroom environment, motivation, and beliefs. Journal of Educational Psychology, 99, 83-98.
Peterson-Graziose, V., Bryer, J., & Nikolaidou, M. (2013). Self-esteem and self-efficacy as predictors of attrition in associate degree nursing students. Journal of Nurses Educational, 52 (6), 351–354.
Pintrich, P. R., & DeGroot, E. V. (1990). Motivational and self – regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational psychology, 82 (1), 33–40.
Preacher, K. J., & Hayes, A. F. (2008). Contemporary approaches to assessing mediation in communication research. In A. F. Hayes, M. D. Slater, & L. B. Snyder (Eds.), The Sage sourcebook of advanced data analysis methods for communication research (pp. 13-54). Thousand Oaks, CA: Sage.
Robin, M., & Shepherd, S. (2006). Volitional strategies and social anxiety among college students. Journal of Educational Psychology, 9 (4), 88-101.
Schunk, D. H. (2008). Learning theories: An educational perspective (5 thed). Upper Saddle River, NJ: Person.
Sungur, S., & Gungoren, S. (2009). The role of classroom environment perceptions in self- regulated learning and science achievement. Elementary Education Online, 8(3), 883-900.
Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2000). Expectancy – value theory of achievement motivation. Contemporary Educational Psychology, 25, 68-81.
Wolf, S. J., Fraser, B. J. (2008). Learning environment, attitudes and achievement among middle – school science students using inquiry – based laboratory activities. Research in Science Education, 38, 321-341.