استورا (1377). تنیدگی یا استرس بیماری جدید تمدن. ترجمة پریرخ دادستان، تهران: رشد.
خنیفر، حسین، و مسلمی، ناهید (1396). روشهای پژوهش کیفی. تهران: سرای دانش.
شیخاوندی، داور (1383). ناسیونالیسم و تکوین هویت ایرانی. تهران: نشر باز.
صادقی، علیرضا (1390). طراحی الگوی برنامة درسی چندفرهنگی تربیت معلم ابتدایی جمهوری اسلامی ایران. رسالة دکتری برنامهریزی درسی، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی (ره).
فاضلی، نعمتالله (1390). مردمنگاری آموزش. تهران: نشر علم.
ﻓﺘﺤﻲ واﺟﺎرﮔﺎه، کوروش (1383). اﻣﻜﺎنﺳﻨﺠﻲ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﻣﻌﻠﻤﺎن در ﻓﺮا ﻳﻨﺪ برنامهریزی درﺳﻲ ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﻳﺮان. ﻧﻮآوریﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ، 3(8)، 78-59.
قمریان، محسن (1383). بررسی رابطة بین عوامل فرهنگ سازمانی و میزان مشارکت دبیران در امور مدارس. پایاننامة کارشناسیارشد؛ تهران: دانشگاه علامه طباطبائی (ره).
کاشی، بهمن (1391). نیازسنجی آموزشی معلمان شاغل در کلاسهای چندپایة منطقهالموت غربی استان قزوین. پایاننامة کارشناسیارشد برنامهریزی آموزشی، دانشگاه تهران.
کوش، دنی (1389). مفهوم فرهنگ در علوم اجتماعی. ترجمة فریدون وحیدا، تهران: سروش.
گال، مردیت، بورگ، والتر، و گال، جویس ( 1386). روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمة احمدرضا نصر و همکاران، تهران: دانشگاه شهید بهشتی و سمت.
ﮔﻮﻳﺎ، زهرا، و اﻳﺰدی، صمد (1381). ﺟﺎﻳﮕﺎه ﻣﻌﻠﻤﺎن در ﺳﻄﻮح ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮی برنامهریزی درﺳﻲ. ﻃﺮح ﭘﮋوﻫﺸﻲ، تهران: داﻧﺸـﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﺪرس.
معلم علیآبادی، خلیل (1388). جایگاه قومیتهای ایران در کتب درسی دورة ابتدایی ایران. پایاننامة کارشناسیارشد، تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
میرعرب رضی، رضا (1392). تبیین نقش فرهنگ معلمی در نوع مواجهه با تغییر و نوآوری در برنامة درسی. رسالة دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
Anyon, J. (1995). Race, social class, and educational reform in an inner-city school. Teachers College Record, 97(1), 69-94.
Davitt, B. (2014). Exploring the relationship between resistance to change and the organizational culture in Lease plan Infrastructure Services. Master's thesis, Dublin, National College of Ireland.
Gligorovic, B., Nikolic, M., Terek, E., Glusac, D., & Ivan Tasic, I. (2016). The impact of school culture on Serbian primary teachers’ job satisfaction. Hacettepe University Journal of Education [Hacettepe universities Egitim Fakultesi Dergisi], 31(2), 231-248
Kai, C. G. U. (2006). A research on school organizational climate, teacher participation in decision making and school effectiveness in Kaohsiung county and Kaohsiung city. Avaiable at https://hdl.handle.net/11296/c4fmut
Kardos, S., Moore Johnson, S., Peske, H., Kauffman, D., & Liu E. (2001). Counting on colleagues: New teachers encounter the professional cultures of their schools. Educational Administration Quarterly, 37(2), 250-290.
Lam, C. C., & Lidstone, J. G. (2007). Teacher's culture differences: Case studies from Brisbane, Changchun and Hong Kong. Asia Pacific Education Review, 8(2), 178-193.
Mertens, M. D. (2005). Research and evaluation in education and psychology, integrating diversity with quantitative, qualitative, and mixed methods. 3rd ed., SAGE Publications.