امینی، محمد، مدنی، سید احمد، و سلیمیان، مینا (1398). ارزیابی سواد زیستمحیطی دانشآموزان و چالشهای اجرایی آموزش محیط زیست در مدارس متوسطه، پژوهشهای برنامة درسی، 8(3)، 25-18.
پورمعصوم، بهمن، فیاض، ایراندخت، و بازرگان، سیمین (1396). شکلگیری سواد زیستمحیطی کودکان بر اساس برنامة درسی راهبردی، برنامهریزی چندبعدی و بستة یادگیری چندرسانهای. تعلیم و تربیت، 129، 32-9.
حیدری مقدم، سکینه، بهجتی اردکانی، فاطمه، وناظمی اردکانی، بتول (۱۳۹۵). تحلیلی بر کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی بر اساس روش تحلیل محتوای حیطة شناختی بلوم، اولین همایش ملی تازههای تعلیم و تربیت در نظام آموزشی ایران، اردکان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان.
سعادتی، نیره، و منوری، سید مسعود (1393). بررسی نیازهای آموزشی زیستمحیطی دانشآموزان استان خوزستان. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 16(ویژهنامة شمارة 1)، 585-573.
سیفی، آناهیتا (1395). نقش برنامة توسعه ملل متحد در پایداری محیط زیست سالم در قوانین برنامههای توسعهای ایران. مطالعات اقتصاد سیاسی بینالملل، 1(2)، 181-231.
عبدالعلیپور، رباب، و پورحسن، سمیه (۱۳۹۴). تحلیل محتوای کتاب مقدمات برنامهریزی درسی بر اساس طبقهبندی بلوم در سطوح حیطة شناختی. اولین کنفرانس بینالمللی یافتههای نوین علوم و تکنولوژی، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی.
گلشاهی، شریفه، و کر، امید (1398). تحلیل محتوای توصیفی اهداف آموزشی دروس فارسی خوانداری پایه ششم دبستان بر اساس طبقهبندی بلوم. هشتمین همایش ملی متن پژوهی ادبی نگاهی تازه به متون حماسی، تهران –دانشکدة ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبایی، هستة مطالعات ادبی.
وزیری، پروانه، افخمیتبا، داود، عباسلو، و مهدیه (۱۳۹۶). تحلیل محتوای سؤالهای کتاب ریاضی پایة چهارم ابتدایی، بر اساس طبقهبندی بلوم در حیطة شناختی. اولین همایش ملی پژوهشهای کاربردی نوین در علوم پایه، بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس.
Brame, C. J. (2019). Spotlight 1. writing learning objectives using bloom’s taxonomy. Science Teaching Essentials, 29-34.
Goldman, D. Ayalon, O. Baum, D., & Weiss, B. (2018).Influence of ‘green school certification’ on students' environmental literacy and adoption of sustainable practice by schools. Cleaner Production, 183(2), 1300-1313.
Hyder, I., & Bhamani, Sh. (2016). Bloom’s taxonomy (cognitive domain) in higher education settings: reflection brief. Education and Educational Development, 3(2), 288-300.
O’Neil, J. M. R. J., Newton, E. K., Bone, L. B., & Fraioli, A. (2020). Using urban harbors for experiential, environmental literacy: Case studies of New York and Chesapeake Bay. Regional Studies in Marine Science, 33, 1-45.
Radmehr, F., & Drake, M. (2018). An assessment-based model for exploring the solving of mathematical problems: Utilizing revised bloom’s taxonomy and facets of metacognition. Studies in Educational Evaluation, 59, 41-51.
Sharunova, A., Butt, M., & Qureshi, A. J. (2018). Transdisciplinary design education for engineering undergraduates: Mapping of Bloom’s Taxonomy cognitive domain across design stages. Procedia CIRP, 70, 313-318.
Wang, J. Wei, W. Ding, L. & Li, J. (2017). Method for analyzing the knowledge collaboration effect of R&D project teams based on Bloom’s taxonomy. Computers & Industrial Engineering, 103, 158-167.
Wardani, R. A. K., Karyanto, P. & Ramli, M. (2018). Analysis of high school students' environmental literacy. Department of Biology Education, Faculty of Teacher Training and EducationUniversitas Sebelas Maret, Jl.Ir. Sutami No. 36 A Kentingan, Surakarta, Indonesia.