آراسته، حمیدرضا (۱۳۸۳). بهرهوری هیئت علمی. مجموعه مقالات دایرةالمعارف آموزشعالی، تهران، بنیاد دانشنامة بزرگ فارسی (صفحات: ۲۴۵-۲۴۱).
احمدی دستجردی، داوود، و انوری، صدور (۱۳۸۳). آموزش عالی و پژوهش در فرایند توسعه. دایرهالمعارف آموزش عالی، تهران، بنیاد دانشنامة بزرگ فارسی، ۵۳-۶۰.
ترکزاده، جعفر؛ صادقیان سورکی، مهدی، مزروقی، رحمتالله، و جهانی، جعفر (1397). مشکلشناسی دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان با رویکرد پاسخگویی به محیط (مطالعة موردی پردیسهای استان چهار محال بختیاری). تعلیم و تربیت، 137، 50-31.
جانعلیزاده چوببستی، حیدر، فرزانه، سیفالله، و غلامی، علی اصغر (۱۳۹۲). همبستگی کیفیت زندگی و بهرهوری علمی اعضای هیئت علمی. مطالعات جامعهشناختی جوانان، 4(۱۲)، ۵۹-۳۱.
حسینیان حیدری، فرزانه سادات (۱۳۹۲). بررسی مهارتهای حرفهای و عملی مدرسان مراکز تربیت معلم از دیدگاه مدیران، مدرسان و دانشجویان. مشاورة شغلی و سازمانی، ۵(۱۴)، ۱47-۱34.
زارع احمدآبادی، حبیب (1388). واکاوی موانع انجام پژوهش در دانشگاهها و مراکز تحقیقات کشور با استفاده از تکنیک فازی (از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد). مدیریت در دانشگاه اسلامی، 13(4)، 133ـ113.
ساعی مهربان، رضا، و حجازی، اسد (۱۳۹۶). بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از اساتید دانشگاه فرهنگیان مورد مطالعه: پردیس (خواهران) نسیبة تهران. سومین همایش ملی تربیت معلم دانشگاه شیراز، (ارائة سخنرانی و چاپ در مجموعه مقالات).
ستوده، نعمت، قربانی، راهب، و رشیدپور، علی (1393). بررسی مشکلات و موانع تولید علم از دیدگاه اعضای هیئت علمی. کومش، 16(1)، 1-7.
سیدجوادین، سیدرضا، کیماسی، مسعود، یزدانی، حمیدرضا، و وارث، سیدحامد( 1386). اندازهگیری کیفیت خدمات در دانشگاههای ایران: UNQUAL در برابر UNPERF، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 14(48)، 9-28.
شریعتمداری، مهدی (۱۳۹۰). آسیبشناسی موانع اجرای پژوهش در میان اعضای هیئت علمی و ارائة راهکارهای کاربردی. تحقیقات مدیریت آموزشی، ۱۱(۳)، ۵۹-۴۵.
شیربیگی، ناصر، نعمتی، سمیه، و ساعدی، رسول (۱۳۹۸). درک مفهوم پژوهشگری از دیدگاه اعضای هیئت علمی. راهبرد فرهنگ، ۱۴۵(۱)، 60-29.
صالحی عمران، ابراهیم (۱۳۸۵). بررسی نگرش اعضای هیئت علمی نسبت به علل مهاجرت نخبگان به خارج از کشور. نامة علوم اجتماعی، ۲۸، ۸۰-۵۷.
عباسی، لطفالله (1393). مروری بر وضعیت و عملکرد دانشگاه فرهنگیان، دفتر مطالعات مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
فضلالهی، سیفاله (1388). شناسایی و اولویتبندی موانع تولید علم از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان قم. معرفت، 141، 142-127.
فتحی واجارگاه، کورش، جلوی، محمود، و محبت، هدیه (۱۳۹۱). بررسی و شناسایی مشکلات اعضای هیئت علمی تازه استخدام شده در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، ۱(۲)، ۱۴۵-۱۱۹.
قاسمی، مجید و صالحی، کیوان (۱۳۹۶-الف). آسیبشناسی موانع و چالشهای فعالیت اعضای هیئت علمی جدید الاستخدام. آموزش عالی ایران، ۹(۲)، ۱۰۳-۸۱.
قاسمی، مجید، و صالحی، کیوان (۱۳۹۶ب). بازنمایی موانع و چالشهای رشد و بالندگی اعضای هیئت علمی جدیدالاستخدام؛ مطالعهای به روش پدیدارشناسی. آموزش و توسعة منابع انسانی، ۴(۱۳)، ۲۵-۱.
کرامتی، محمدرضا (۱۳۸۸). بررسی رابطة بین رضایت اعضای هیئت علمی از سیستم پژوهشی دانشگاه با انگیزة پژوهشی آنان. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، ۱(۲)، ۶۱-۳۵.
کریمی، سعید (۱۳۹۴). بررسی ادراک دانشجویان کشاورزی از محیط یادگیری در دروس کارآفرینی. کارآفرینی در کشاورزی، ۲(۴)، 111-93.
محمدزاده، زینب، و صالحی، کیوان (۱۳95). تبیین پدیده نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی از منظر نخبگان دانشگاهی: مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسی. راهبرد، 25(79)، 227-258.
مزینانی، علی (۱۳۸۰). بررسی وضعیت مصرف و تولید اطلاعات علمی اعضای هیئت علمی کشور. رهیافت، ۲۵(۳)، ۲۱۰-۱۹۷.
مهرمحمدی، محمود (1392). برنامة درسی تربیت معلم و الگوی اجرایی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران. نظریه و عمل در برنامة درسی، 1(1)، 26-5.
نورشاهی، نسرین، و سمیعی، حسین (۱۳۹۰). بررسی کیفیت زندگی کاری اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی ایران و ارائة راهکارهایی برای بهبود آن. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ۵۹، ۱۱۶-۹۱.
نورشاهی، نسرین، و فراستخواه، مقصود (1391). کیفیت زندگی کاری اعضای هیأت علمی بر اساس تجربة زیسته آنها. انجمن آموزش عالی ایران، 4(2)، 64-37.
نیلی، مسعود (1376). رفتار سازمانی. چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
Alpert, D. (1985). Performance and paralysis: The organization context of the American Research University. Higher Education, 56, 241-281.
Ballon, B., & Godwin, N. H. (2007). Quality of work life. Strategic Finance, 19(2), 1-9.
Barber, M., & Mourshead, M. (2007). How the world’s best-performing school systems come out on top. London: McKinsey Company.
Boonstra, J., & de Caluwe, L. (Eds.). (2007). Intervening and changing: Looking for meaning in interactions. Chichester, West Sussex: John Wiley & Sons.
Bovens, M. (2010). Two concepts of accountability: Accountability as a virtue & as a mechanism. West European Politics, 33(5), 946-967.
Chong, S., & Ho, P. (2009). Quality teaching and learning: a quality assurance framework for initial teacher preparation programmes. Management in Education, 3(3/4), 302–314.
Dan, M. C. (2012). The third mission of Universities in the Development Strategy of Vienna City. Informatica Economica, 16(4), 35-49.
Glaser, M. (2004). Improving the quality of work life and improving productivity. Avalable at: http://eric.Ed .Gov/ericweb portal//home.portal.
Isaac B., Augustus A., & Ephraim O. (2015). Challenges facing beginning Faculty in the 21st Century Higher Education: Evaluating Research Productivity, Teaching Effectiveness, And Service. Academic Research in Progressive Education and Development, 4(1). 1-25.
Jarvis, P. (2008). Globalization, lifelong learning and the learning society. London and New York: Rotledge.
Mokgele, F. (2005). The quality of work life South African worker. Humanities, 2, 45-59.
Parkes, S., Young, J. B., Cleaver, E., & Archibald, K. (2014). Academic and professional services in partnership literature review and overview of results.
Steven, T. B. (2002). Academic freedom and tenure in a church related university dissertation Indiana university. P. 144.
Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2009) Foundations of Mixed Method Research: Integrating Quantitative and Qualitative Techniques in the Social and Behavioral Sciences, First Edition, London: Sage Publications.
Trencher, G., & Yarime, M. (2014). Beyond the third mission: Exploring the emerging university function of co-creation for sustainability. Science and Public Policy, 41(2), 151-179.
Vallaeys, F. (2014). University social responsibility: A mature and responsible definition. Higher Education in the World, 5, 88-96.