آیتاللهی، حبیبالله، پوررضائیان، مهدی، و هوشیار، مهران (1391). تبیین ویژگیهای هویتی آموزش عالی هنر با تأکید بر متغیرهای فرهنگی در ایران امروز. هنرهای زیبا، هنرهای تجسمی، 50، 14-5.
باقری مجد، روحالله، و فلاح فرامرزی، محسن (1396). کارکردهای دانشگاه از نظر مقام معظم رهبری در نظام آموزش عالی ایران. راهبرد اجتماعی فرهنگی، 6(23)، 29-7.
باقری، مسلم، عباسی، عباسف و خدائی، هانیه (1397). طراحی مدل سنجش اثربخشی دانشگاههای سازمانی دولتی (مورد مطالعه: مرکز علمیکاربردی کارخانههای مخابراتی ایران). مطالعات مدیریت دولتی ایران، 1، 2، 112-95.
جوادی بورا، محمدعلی (1390). طراحی مدل ارزیابی اثربخشی نظام آموزش از راه دور در دانشگاه پیام نور. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(1)، 98-79.
حجازی، رضوان، و قشقایی، فاطمه (1395). بررسی اثربخشی عملکرد دانشگاه الزهرا (س) با استفاده از تکنیک ارزیابی متوازن. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 5(20)، 70-61.
حسینزاده، فاطمه، فیروزی، حسین، و سیاهپشت خاچکی، علی (1396). حرکت به سوی نسل سوم دانشگاههای علوم پزشکی. مجلة مرکز مطالعات و توسعة آموزش علوم پزشکی یزد، 12(4)، 245-239.
خدیوی، اسدالله، و الهوردی خان وزیری، آیدا (1394). طراحی و تدوین الگویی برای ارزشیابی اثربخشی و عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی. مدیریت بهرهوری، (9(3)، 174-161.
ذاکری، محمد، و اسدی، اسماعیل (1395) پژوهشی را با عنوان بررسی مأموریتها و کارکردهای نظام آموزش عالی در راستای اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی بر اساس دیدگاههای مقام معظم رهبری. رهیافت انقلاب اسلامی، 10(35)، 66-47.
غلامی، زهرا، نوهابراهیم، عبدالرحیم، آراسته، حمیدرضا، و زینآبادی، حسنرضا (1397). تأملی بر کارکرد آموزشی دانشگاههای نسل سوم در ایران: ارائة الگوی مفهومی. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 111(4)، 38-30.
غلامی، زهرا، و آراسته، حمیدرضا (1397). طراحی الگوی کارکرد پژوهشی دانشگاهها با رویکرد صنعتیاری. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 8(27)، 253-231.
فشالنج، لیلا، و بازرگان، عباس (1393). چگونگی بینالمللیشدن یک دانشگاه در کارکردهای آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی: موردی از یک دانشگاه بینالمللی. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 7(13)، 27-9.
نجاری، رضا، و معدنی، جواد (1397). بررسی تطبیقی ساختار و کارکرد دانشگاه پیام نور با پنج دانشگاه باز جهان. مدیریت سازمانهای دولتی، 7(1)، 110-89.
Arroyo Vazquez, M., Sijde, P., & Jiménez Saez, F. (2013). Alice in entrepreneurs' land: the university challenge”, high technology entrepreneurship. A Festschrift for Ray Oakey, 1(4), 18-25.
Formaa, P., & Matyjas, D. (2015). Digitalization of upbringing and education in relation to shifted socialization of polish students. Social and Behavioral Sciences, 176, 985–991.
Kupriyanova, V. (2018). Efficiency of universities: Drivers, enablers and limitations. European Higher Education Area: The Impact of Past and Future Policies, 603-618.
Kuznetsov, N., Usenko, L., Ivanova, O., & Kostoglodova, E. (2017). Provision of effectiveness of university education on the market economy. International Journal of Educational Management, 31(1), 30-37.
Sullivan, W. M. (2003). The university as citizen: institutional identity and social responsibility. A special report. The civic Arts Review, 16(1), 1-14.
Tetřevová, L., & Sabolova, V. (2010). University stakeholder management and university social responsibility. WSEAS Transact Adv Eng Educ, 7(7),224-233.
Tofighi J., & Nourshahi, N. (2012). Provide solutions for the development of cooperation between universities and industry in Iran. QJEE, 14(56),75-95.