استراوس، آنسلم و کوربین، جولیت (1391). مبانی پژوهش کیفی (فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای). ترجمة ابراهیم افشار، تهران: نشر نی.
الوانی، سید مهدی، و شریفزاده، فتاح (1392). فرایند خطمشیگذاری عمومی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
ضابطپورکردی، حسین، امین بیدختی، علی اکبر، محمدرضایی، علی، و صالحی عمران، ابراهیم (1397). مطالعة عوامل مؤثر و زمینهساز اجرای خطمشیهای آموزش عالی در ایران. آموزش عالی ایران، 10(2)، 46-21.
عباسی، طیبه، قلی پور، رحمتالله، و هادی، مهدی (1396). شناسایی عوامل تسهیلکنندۀ شواهدمحورکردن فرایند خطمشیگذاری در حوزۀ علوم، تحقیقات و فناوری. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 26(8)، 84-65.
فراستخواه، مقصود (1395). روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تأکید بر نظریة پایه (گرندد تئوری، GMT). تهران: انتشارات آگاه.
محمدپور، میر حسین (1397). ضرورت بهکاربستن اقتصاد رفتاری در سیاستگذاری انرژی.
اقتصاد شهر، 34، 38-33.
مؤمنیراد، اکبر، علی آبادی،
خدیجه، هاشمفر، دانش، مزینی، ناصر (1392). تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش: ماهیت، مراحل و اعتبار نتایج.
اندازهگیری تربیتی، 14، 222– 187.
نفیسی، علیرضا (1395). درآمدی بر مدیریت سیاستهای تغییر رفتار. تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
Galizzi, M. (2017). Behavioral aspects of policy formulation: experiments, behavioral insights, nudges. Edward Elgar Publishing, Cheltenham, UK.
Nyhagen, G. M., Bleiklie, I., & Hope, K. (2017). Policy instruments in European Universities: Implementation of higher education policies. Managing Universities.
Sanders, M., Snijders, V., & Hallsworth, M. (2018). Behavioural science and policy: where are we now and where are we going?’. Behavioural Public Policy, 2(2), 144–167.
Shafir, E. (2012). The behavioral foundations of public policy. Princeton University Press.
Simon, H. A. (1985). Models of bounded rationality. Cambridge, MA: MIT Press.