ردیش، ادوارد اف (1991). آموزش فیزیک. ترجمه فاطمه احمدی، تهران: انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
زمانی، زهرا، و وصالی، منصور (1395). مدلهای ذهنی معلمان در مورد نیروی اصطکاک. هفدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و هفتمین کنفرانس آزمایشگاه فیزیک، تهران.
سیف، علیاکبر (1393). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: نشر دوران.
شریفی، زهرا، و ریحانی، ابراهیم (1394). بررسی درک دانشآموزان دختر از مفهوم حد. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران
Asiala, M., Brown , A., Devries , D. J., Dubinsky , E., & Mathewes, K. (1997). A framework for research and curriculum development in undergraduate mathematics education. CBMS Issue in mathematics Education, 6, 1-32.
Dubinsky , E., & McDonald, M. A. (2001). APOS: A constructivism theory of learning in undergraduate mathematics research. In Derek Holton et al.(eds), The teaching and learning of mathematics at university level: An Ic study(pp.273-280).
Dubinsky, E. (1991). Reflective abstraction in advanced mathematical Thinking. In D Tall (ED), Advanced Mathematical Thinking (pp.95-126.), Dordrecht: Kluwer.
Fisher, K. M., Williams, K. S., & Lineback, J. E. (2011). Osmosis and diffusion conceptual assessment. CBE Life Sci Educ, 10(4), 418-429.
Maharaj, A. (2010). An APOS analysis of natural science students understanding of the concept of a limit of a function. Pyhagoras, 71, 41-52.
Maharaj, A. (2013). An APOS analysis of natural scince students underestanding of integration. South African Journal of Education, 3(1), 52-70.
Maharaj, A. (2014). An Apos analysis of students understanding of the concept of a limit of a function. Pythagoras, 71, 41-52.
McDermott& et al. (1987). Students difficulties in connececting graphs and physics: Example from kinematics. phys., 55, 503-513.
Weyer, S. (2010). APOS theory as a conceptualization for understanding Mathematicallearning. Summation: Mathematics and computer science scholarship at Ripon, 3, 9-15.