جباری، مهسا، شهیدی، شهریار و موتابی، فرشته (۱۳۹۳). اثربخشی مداخله مثبتنکر گروهی در کاهش نگرشهای ناکارآمد و افزایش میزان شادکامی دختران نوجوان. مجله روانشناسی بالینی، ۲ (۲۲)، ۶۵-۷۵.
جعفری روشن، فریبا (۱۳۹۱). اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر روان درمانی مثبتنکر بر تاب آوری، شادکامی و سلامت عمومی زنان دارای همسر وابسته به مواد مخدر شهرستان قدس. پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
جوبانیان، فرحناز (۱۳۹۱). اثربخشی آموزش مبتنی بر روانشناسی مثبتنکر بر تابآوری و کنترل خشم در دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر یزد. کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره).
حسین ثابت، فریده، جوبانیان، فرحناز، و فرحبخش، کیومرث (۱۳۹۳). اثربخشی آموزش مبتنی بر روانشناسی مثبتنگر بر تابآوری و کنترل خشم در دانشآموزان دختر دورة متوسطة شهر یزد. پژوهشهای مشاوره، ۱۳(۵۲)، 22-5.
خادمی، محمد جواد (۱۳۹۴). اعتباریابی پرسشنامه پیگیری زمان محور در افراد مراجعه کننده به مراکز معتادان بی نام. دو ماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ۱۹(۴)، ۱۹۱-۱۹۶.
خدادادی سنگده، جواد، تولائیان، سید عبدالحسین، و بلقانآبادی، مصطفی (۱۳۹۳). اثربخشی روان درمانی مثبتنکر بر افزایش شادکامی مادران کودکان با نیازهای ویژه. روانشناسی خانواده، ۱(۱)، ۵۳-۶۲.
رعیت ابراهیمآبادی، معصومه، ارجمند نیا، علی اکبر، و افروز، غلامعلی (۱۳۹۴). تأثیر برنامة آموزش مثبتنکری بر شادکامی و باورهای غیرمنطقی نوجوانان بزهکار. پژوهشنامة روانشناسی مثبت، ۲(۲)، 14-1.
شریفی، کبیر، و سعیدی، حمیدرضا (۱۳۹۴). پیشبینی بهزیستی روانشناختی بر اساس جهتگیری زندگی و خوشبینی. رویش روانشناسی، ۱۰(۴)، 58-41.
علیپور، احمد، و نوربالا، احمدعلی (۱۳۷۸). بررسی مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامة شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاههای تهران. روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۵ (۱ و۲)، 66-55.
نریمانی، محمد، یوسفی، فاطمه، و کاظمی، رضا (۱۳۹۳). نقش سبکهای دلبستگی و کیفیت زندگی در پیشبینی بهزیستی روانشناختی نوجوانان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. ناتوانیهای یادگیری، ۳(۴)، ۱42-۱24.
نوفرستی، اعظم، روشن، رسول، فتی، لادن، حسن آبادی، حمیدرضا، پسندیده، عباس، و شعیری، محمدرضا (۱۳۹۴). اثربخشی رواندرمانی مثبتگرا بر شادکامی و بهزیستی روانشناختی افراد دارای نشانههای افسردگی: مطالعة تکآزمودنی با چند خط پایه. پژوهش روانشناسی مثبت، ۱(۱)، 18-1.
Armstrong, L. L., Desson, S., St. John, E., & Watt, E. (2019). The DREAM program: eveloping resilience through emotions, attitudes, & meaning (gifted edition)–a second wave positive psychology approach. Counselling Psychology Quarterly, 32(3-4), 307-332.
Avey, J. B., Luthans, F., Smith, R. M., & Palmer, N. F. (2010). Impact of positive psychological capital on employee well-being over time. Occupational Health Psychology, 15(1), 17.
Bandura, A. (2011). A social cognitive perspective on positive psychology. Revista de Psicología Social, 26(1), 7-20.
Baños, R. M., Etchemendy, E., Mira, A., Riva, G., Gaggioli, A., & Botella, C. (2017). Online positive interventions to promote well-being and resilience in the adolescent population: A narrative review. Frontiers in psychiatry, 8, 10.
Bolier, L., Haverman, M., Westerhof, G. J., Riper, H., Smit, F., & Bohlmeijer, E. (2013). Positive psychology interventions: a meta-analysis of randomized controlled studies. BMC Public Health, 13(1), 119.
Compton, W. C. (2005). Introduction to positive psychology. Thomson Wadsworth.
Daley, D. C., & Marlatt, G. A. (2005). Relapse prevention. In J.H. Lowinson, P. Ruiz,R.B. Millman, & J.G. Langrod (Eds.), Substance Abuse: A Comprehensive Textbook, 4th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins (pp.772-785).
Dawood, R. (2013). Positive psychology in school-based psychological intervention: A study of the evidence-base. The European Journal of Social & Behavioural Sciences, 5(2), 19-54.
DeBiase, E., Bray, M., Levine, M., Graves, M., & Long, M. (2021). Improving well-being and behavior in adolescents utilizing a school-based positive psychology intervention. International Journal of School & Educational Psychology, 1-17.
Diener, E. (2006). Guidelines for national indicators of subjective well-being and ill-being. Applied Research in Quality of Life, 1(2), 151-157.
Diener, E., & Chan, M. Y. (2011). Happy people live longer: Subjective well‐being contributes to health and longevity. Applied Psychology: Health and Well‐Being, 3(1), 1-43.
Fordyc, M. W. (2007). A program to increase happiness: further studies. Counseling Psychology, 30, 483-498
Fredickson, B. (2009). Positivity: groundbreaking research reveals how to embrace the hidden strength of positive emotions, overcome negative emotions and thrive. New York: Crown-Random House.
Fredrickson, B. L. (2016). The eudemonics of positive emotions. In Handbook of eudemonic well-being (pp. 183-190). Springer, Cham.
Gander, F. (2017). Online positive psychology interventions based on pleasure, engagement, meaning, positive relationships, and accomplishment: measurement, validation of interventions, and exploration of working mechanisms. Doctoral Dissertation, University of Zurich.
Gander, F., Proyer, R. T., & Ruch, W. (2016). Positive psychology interventions addressing pleasure, engagement, meaning, positive relationships, and accomplishment increase well-being and ameliorate depressive symptoms: A randomized, placebo-controlled online study. Frontiers in psychology, 7, 686
Hartley, M. T .(2013). Investigating the relationship of resilience to academic persistence in college students with mental health issues. Rehabilitation Counseling Bulletin, 56(4), 240-250.
Hartley, M. T. (2010). Increasing resilience: Strategies for reducing dropout rates for college students with psychiatric disabilities. Psychiatric Rehabilitation, 13(4), 295-315.
Hartley, M. T. (2011). Examining the relationships between resilience, mental health, and academic persistence in undergraduate college students. American College Health, 59(7), 596-604.
Hendriks, T., Schotanus-Dijkstra, M., Hassankhan, A., Graafsma, T. G. T., Bohlmeijer, E., & de Jong, J. (2018). The efficacy of positive psychological interventions from non-western countries: a systematic review and meta-analysis. Wellbeing, 8(1).
Hendriks, T., Schotanus-Dijkstra, M., Hassankhan, A., Sardjo, W., Graafsma, T., Bohlmeijer, E., & de Jong, J. (2020). Resilience and well-being in the Caribbean: Findings from a randomized controlled trial of a culturally adapted multi-component positive psychology intervention. Positive Psychology, 15(2), 238-253.
Hills, P., & Argyle, M. (2001). Happiness, introversion–extraversion and happy introverts. Personality and individual Differences, 30(4), 595-608.
Hosseinian, S., Pordelan, N., Heidari, H., & Salimi, S. )2014(. Analysis of exhaustion vocational Nurses structure with Structural Analysis of Burnout among Nurses Considering Acceptance, Commitment, and Emotion Regulation. Mazandaran Univ Med Sci, 24(113), 37-46.
Johnson, J., & Wood, A. M. (2017). Integrating positive and clinical psychology: Viewing human functioning as continua from positive to negative can benefit clinical assessment, interventions and understandings of resilience. Cognitive Therapy and Research, 41(3), 335-349.
Karademas, E. C. (2007). Positive and negative aspects of well-being: Common and specific predictors. Personality and Individual Differences, 43(2), 277-287.
Luthans, F., & Youssef-Morgan, C. M. (2017). Psychological capital: An evidence-based positive approach. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 4, 339-366.
Luthans, F., Avey, J. B., & Patera, J. L. (2008). Experimental analysis of a web-based training intervention to develop positive psychological capital. Academy of Management Learning & Education, 7(2), 209-221.
Medvedev, O. N., & Landhuis, C. E. (2018). Exploring constructs of well-being, happiness and quality of life. Peer, 6, e4903.
Nakashima, M., & Canda, E. R. (2005). Positive dying and resiliency in later life: A qualitative study. Aging Studies, 19(1), 109-125.
Park, N., Peterson, C., Szvarca, D., Vander Molen, R. J., Kim, E. S., & Collon, K. (2016). Positive psychology and physical health: Research and applications. Lifestyle Medicine, 10(3), 200-206.
Pordelan, N., & Hosseinian, S. (2020). Online Career Counseling Success: The Role of Hardiness and Psychological Capital. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 32-48.
Pordelan, N., Sadeghi, A., Abedi, M. R., & Kaedi, M. (2018). How online career counseling changes career development: A life design paradigm. Education and Information Technologies, 23(6), 2655-2672.
Pordelan, N., Sadeghi, A., Abedi, M. R., & Kaedi, M. (2019). Promoting student career decision-making self-efficacy: An online intervention. Education and Information Technologies, 25(2), 985-996.
Proyer, R. T., Gander, F., Wellenzohn, S., & Ruch, W. (2016). Nine beautiful things: A self-administered online positive psychology intervention on the beauty in nature, arts, and behaviors increases happiness and ameliorates depressive symptoms. Personality and Individual Differences, 94, 189-193.
Ratzlaff, C., Matsumoto, D., Kuznetzova, N., Raroque, J., & Ray, R. (2000). Culture and subjective well-being. Boston: Massachusetts Institute of Technology.
Rojas, M., & Veenhoven, R. (2013). Contentment and affect in the estimation of happiness. Social Indicators Research, 110(2), 415-431.
Rosenthal, R., & Di Matteo, R. (2009). Enhancing well-being and alleviating depressive symptoms with positive psychology interventions: a practice-friendly meta-analysis. Clinical Psychology, 65(5), 467–487.
Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of personality and social psychology, 57(6), 1069.
Seligman, M. E., Parks, A. C., & Steen, T. (2004). A balanced psychology and a full life. Philosophical Transactions of the Royal Society of London. Series B: Biological Sciences, 359(1449), 1379-1381.
Seligman, M. E., Rashid, T., & Parks, A. C. (2006). Positive psychotherapy. American Psychologist, 61(8), 774.
Shahar, G. (2012). A social-clinical psychological statement on resilience: Introduction to the special issue. Social and Clinical Psychology, 31(6), 535-541.
Sin, N. L., & Lyubomirsky, S. (2009). Enhancing well‐being and alleviating depressive symptoms with positive psychology interventions: A practice‐friendly meta‐analysis. Clinical Psychology, 65(5), 467-487.
Stuntzner, S., & Hartley, M. T. (2014). Resilience, coping, & disability: The development of a resilience intervention. In Proceedings of the 2014 American Counseling Association Conference, Honolulu, Hawaii.
Sutipan, P., Intarakamhang, U., & Macaskill, A. (2017). The impact of positive psychological interventions on well-being in healthy elderly people. Journal of Happiness Studies, 18(1), 269-291.
Tejada-Gallardo, C., Blasco-Belled, A., Torrelles-Nadal, C., & Alsinet, C. (2020). Effects of school-based multicomponent positive psychology interventions on well-being and distress in adolescents: A systematic review and meta-analysis. Youth and Adolescence, 1-18.
Ungar, M., & Theron, L. (2020). Resilience and mental health: how multisystemic processes contribute to positive outcomes. The Lancet Psychiatry, 7(5), 441-448.
Villarosa, J. B., & Ganotice, F. A. (2018). Construct validation of Ryff’s psychological well-being scale: Evidence from Filipino teachers in the Philippines. Philippine Journal of Psychology, 51(1), 1-20.
Waters, L. (2011). A review of school-based positive psychology interventions. The Educational and Developmental Psychologist, 28(2), 75-90.
Zolkoski, S. M., & Bullock, L. M. (2012). Resilience in children and youth: A review. Children And Youth Services Review, 34(12), 2295-2303.