اکبری بلوچ، مهدی، و اسماعیلی، مریم (1393). تحلیل محتوای مسائل کتاب ریاضی سال اول دورة اول متوسطه بر اساس رویکرد کاربرد و مدلسازی. سیزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، تهران، شهریور 1393.
اکرمی، سیدکاظم، و حسینی، سیدمحمدحسن (1387). مقایسة نقش معلمان در نظامهای برنامهریزی درسی متمرکز و غیر متمرکز. همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرایند برنامهریزی درسی، کرمان، انجمن مطالعات برنامة درسی، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
امیری، حمیدرضا، پندی، زهره، خسروآبادی، حسین، داودی، خسرو، ریحانی، ابراهیم، سیدصالحی، محمدرضا، و صدر، میرشهرام (1394). ریاضی پایة هشتم دورة اوّل متوسطه. تهران: دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی، سازمان پژوهش و برنامهریزی، وزارت آموزش و پرورش.
ایمان، محمدتقی، و نوشادی، محمدرضا (1390). تحلیل محتوای کیفی. پژوهش، 3(2)، 44-15.
پریرخ، مهری، و حسینی، وجیهه (1392). بررسی قابلیت کتابهای کمکدرسی در پاسخدهی به پرسشهای پژوهشگران در کتابهای درسی دورة راهنمایی. کتابداری و اطلاعرسانی، 14(1)، 124-97.
تنده، محسن (1388). بررسی جایگاه کتابهای کمکآموزشی ریاضی در مدرسه از دیدگاه معلمان ریاضی و دانشآموزان دورة متوسطه. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
تنده، محسن (1389). استفاده از کتابهای کمکآموزشی ریاضی آری یا نه؟. رشد آموزشی ریاضی، 99، 57-52.
جلیلی، میرزا (1369). کتابهای ریاضی کمکآموزشی (جنبی در خارج و ایران). رشد آموزش ریاضی، 28، 15-10.
حدادی، فاطمه (1386). شناسایی نیازهای دانشآموزان دورهی تحصیلی ابتدایی به کتابهای آموزشی غیردرسی. رشد جوانه، 20، 49-44.
حسینی، سیدمهدی (1388). چالشهای کتابخانههای آموزشگاهی ایران. مجموعة مقالات همایش ملی کتابخانههایآموزشگاهی- پویاسازی نظام یادگیری یاددهی و مشارکت در فرایند یاددهی- یادگیری، مشهد، اردیبهشت ماه 1388، تهران: نشر چاپار.
خاکباز، عظیمه سادات، فدایی، محمدرضا، و موسیپور، نعمتاله (1387). تأثیر درسپژوهی بر توسعة حرفهای معلمان ریاضی. تعلیم و تربیت، 2، 146-123.
دفتر انتشارات کمکآموزشی (1383). ویژگیهای کتابهای آموزشی، راهنمای تولید کتابهای آموزشی برای ناشران، نویسندگان و مؤلفان. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
الدوسی، طیبه، و درخشنده، سودابه (1393). کتابهای مناسب آموزشی در مسیر صعود در تحلیل وضعیت کتابهای آموزشی از منظر آمار. رشد جوانه، 45، 49-40.
رضایی، مانی (1385). تحلیل محتوای حل مسئله در کتابهای درسی ریاضی. رشد آموزش ریاضی، 86، 52-45.
زارع چاهوکی، محمدعلی (1389). روشهای تحلیل چندمتغیره در نرمافزار SPSS. تهران: دانشگاه تهران:
ساویزی، بهناز (1394). آموزش رهیافتهای حل مسئله. رشد آموزش ریاضی، 32(4)، 21-16.
سبحانی، عبدالرضا، و شهیدی، حسام (1386). آسیبشناسی کنکور و بررسی امکان حذف آن در نظام پذیرش دانشجو. دانش و پژوهش در علوم تربیتی ، 13، 181-161.
ستاری، صدرالدین، و جعفرنژاد، عبدالرضا (1389). عوامل مؤثر بر عدم بکاربست وسایل کمکدرسی در جریان یاددهی و یادگیری از دیدگاه دبیران استان مازندران. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2، 21-5.
سلسبیلی، نادر (1382). ارزیابی کتابهای کمکآموزشی دورة متوسطه به منظور ارائة چارچوبی مطلوب برای طراحی و تدوین آنها. تعلیم و تربیت، 75، 64-29.
سیدقطبی, سیدمهدی (1390). نقش و جایگاه کتابهای درسی و غیر درسی و کتابخانههای آموزشگاهی در نظام آموزشی ایران و جهان: مروری بر متون. شمسه. نشریة الکترونیکی سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، 3(10 و 11)، 18-1.
سیدقطبی، سیدمهدی، و صنعتجو، اعظم (1388). شناسایی انتخاب و معرفی کتابهای مناسب کمکدرسی برای درسهای علوم تجربی سالهای اول تا پنجم دبستان. همایش ملی کتابخانههای آموزشگاهی: پویاسازی نظام آموزشی و مشارکت در فرایند یاددهی یادگیری، مشهد.
شرافتی، ثریا (1383). وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی (مقطع متوسطه) استان کهگیلویه و بویراحمد. کتاب، 57، 153-145.
طباطبایی، محمود، قاضی، یوسفی افراشته، مجید، و صیامی، لیلا (1392). بررسی رویکردهای یادگیری و چگونگی گرایش به آنها در دانشجویان: کاربردی از پژوهش آمیخته. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 70، 50-27.
قاجاریه، مژگان (1373). بررسی تأثیر کمکهای درسی خارج از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
کرامتی، محمدرضا (1386). تأثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی. روانشناسی و علوم تربیتی، 1، 55-39.
کلمنتس، کِن، و الِرتون، نریدااف (1393). پژوهش در آموزش ریاضی گذشته، حال و آینده با رویکرد آسیا و اقیانوسیه. ترجمة امیرحسین آشنا، تهران: نشر اندیشة آفرینش.
نورمحمدی، فریده (1392). کتابنامة رشد هنوز در مدارس جایگاه ندارد. رشد جوانه، 41، 30-24.
نوری، علاء (1386). بازخوانی یک پروندة قدیمی (قسمت اول، کتابهای کمکدرسی در بازار نشر). رشد جوانه، 20، 20-12.
نیکشان، شقایق، نوروزی، علی، و نصر اصفهانی، احمدرضا (1389). تحلیلی بر رویکردهای روایی در پژوهش کیفی. روششناسی علوم انسانی، 16(62)، 160-141.
یارمحمدی، واصل مسیب، و مقامی، محمدرضا (1389). بررسی عاملهای مؤثر بر افت تحصیلی درس ریاضی دورة متوسطه (منطقة سردرود). علوم تربیتی و روانشناسی، 6(1)، 44-27.
یوسفی، سمانه، امینی، میترا، صغری، آناهید، و برهانی حقیقی، افشین (1392). تعیین فراوانی، نوع و علل استفادة دانشجویان از کتابهای کمکدرسی در جهت آمادگی برای آزمون پیشکارورزی شهریورماه 1391 علوم پزشکی شیراز. مجلة علمی علوم پزشکی شیراز، 1(4)، 241-234.
Fakeye, D. O. (2015). School–related factors as predictors of senior secondary school students’ literature in English achievement in Ibadan Metropolis. International Journal of Education, 7(2), 379-391.
Todd, R., & Kuhlthau, C. (2005). Student learning through Ohio school libraries, Part 1: How effective school libraries help students. School Libraries Worldwide, 11(1), 63-88.
Ullah, S. Z., & Faroog, M. S. (2009) Effect of school library on students’ learning attitude. A Research Journal of South Asian Studies, 21(1), 145-151.