ابیلی، خدایار (1395). مدیریت منابع انسانی با تأکید بر رویکردهای نوین. تهران: انتشارات مدیریت صنعتی.
بازرگان، عباس (1391). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: نشر دیدار.
دیبایی صابر، محسن، عباسی، عفت، فتجی واجارگاه، کورورش، و صفایی موحد، سعید (1395). تبیین مؤلفههای شایستگی حرفهای معلمان و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 13(2)، 123-109.
سینکویچ، لوکاس (1397).
مدیریت منابع انسانی مبتنی بر شایستگی: دیدگاه یادگیری مادامالعمر (رویکردی پژوهشی). ترجمة جواد پورکریمی و محمد فرزانه
. تهران: انشارات
جهاد دانشگاهی (واحد تهران).
شعبانی ورکی، بختیار (1386). رئالیسم استعلایی و ثنویت کاذب در پژوهش تربیتی. نوآوری های آموزشی، 2(6)، 86-65.
عبدالهی، بیژن، دادجوی توکلی، عطیه، و یوسلیانی، غلامعلی (1393). شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفهای معلمان اثربخش.
نوآوری های آموزشی، 13(49)، 48-25.
عزیزی، شهریار (1395). روش پژوهش در مدیریت با تأکید بر مثالهای کاربردی و آماری. تهران: انتشارات سمت.
کریمی، فریبا (1387). مطالعة صلاحیتهای حرفهای معلمان دورة ابتدایی. مدیریت و رهبری آموزشی، 2(4)، 166-151.
محمودی، امیرحسین (1386). شایستگیهای معلمان اثربخش. مدارس کارآمد، 1(1)، 88-86.
ملایینژاد، اعظم (1391). صلاحیتهای حرفهای مطلوب دانشجو معلمان دورة آموزش ابتدایی. نوآوریهای آموزشی، 11(44)، 62-33.
میرکمالی، سیدمحمد (1393). رفتار و روابط در سازمان و مدیریت. تهران: انتشارات یسطرون.
Alruwaili, N. F. (2018). Talent management and talent building in upgrading employee performance. Sustainable Development, 7(1), 98-106.
Chyung, S. Y., Stepich, D., & Cox, D. (2006). Building a competency-based curriculum architecture to educate 21st-century business practitioners. Journal of Education for Business, 81(6), 307-314.
Dubois, D. D. (1993). Competency-based performance improvement: A strategy for organizational change. HRD Press, Inc., 22 Amherst Road, Amherst, MA 01002.
Hong, J. Ch., & Jeou-Shyan, H., Chan-Li, L., & Lih-Juan C. (2008). Competency disparity between pre-service teacher education and in-service teaching requirements in Taiwan, Educational Development, 28(1), 4–20.
Huntly, H. (2008). Teachers’ work: Beginning teachers’ conceptions of competence. The Australian Educational Researcher, 35(1), 125-145.
Ingersoll, R. (2003). Is there really a teacher shortage? Seattle, WA: Center for the Study of Teaching and Policy, University of Washington. Available at http://depts.washington.edu/ctpmail/PDFs/LimitsPolicy-RI-09-2003.pdf.
Koster, B., Brekelmans, M., Korthagen, F., & Wubbels, T. (2005). Quality requirements for teacher educators. Teaching and Teacher Education, 21(2), 157-176.
Lazenbatt, A., & Elliott, N. (2005). How to recognise a'quality'grounded theory research study. Australian Journal of Advanced Nursing, The, 22(3), 48-52.
Orazbayeva, K. O. (2016). Professional competence of teachers in the age of globalization. International Journal of Environmental and Science Education, 11(9), 2659-2672.
Sanghi, S. (2007). The handbook of competency mapping: Understanding, designing and implementing competency models in organizations. SAGE Publications.
Selvi, K. (2010). Teachers’ competencies. Cultural International Journal of Philosophy of Culture and Axiology, 7(1), 167-175.
Shafique, O. (2012). Recruitment in the 21st Century. Interdisciplinary journal of contemporary research in business, 4(2), 887-901.
Sparrow, P. R., & Hiltrop, J. M. (1994). European human resource management in transition. Prentice-Hall, Hermel Hempstead.
The Occupational Information Network (2019). Available in www.onetcenter.org.
Vila, L. E., Pérez, P. J., & Coll-Serrano, V. (2014). Innovation at the workplace: Do professional competencies matter?. Journal of Business Research, 67(5), 752-757.
Walker, R. J. (2008). Twelve characteristics of an effective teacher: A longitudinal, qualitative, quasi-research study of in-service and pre-service teachers' opinions. Educational HORIZONS, 61-68.
Yuayai, R., Chansirisira, P., & Numnaphol, K. (2015). Developing competency of teachers in basic education schools. Educational Research and Reviews, 10(12), 1758-1765.