احمدی، غلامعلی، ملکی، صغری، مهرمحمدی، محمود، و امامجمعه، سیدمحمدرضا (1398). سیر تحول برنامة کارورزی نظام تربیت معلم ایران. تعلیم و تربیت، 138(2)، 82-61.
الماسی، حجتالله، زارعی زوارکی، اسماعیل، نیلی، محمدرضا، و دلاور، علی (1396). ارزشیابی برنامة درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل ارزشیابی هدفمحور تایلر. تدریسپژوهی، 5(1)، 24-1.
پریشانی، ندا، و خروشی، پوران (1396). چالشها و فرصتهای درسکارورزی از نظر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعة موردی پردیس فاطمه الزهرا و شهید رجایی اصفهان. کنفرانس بینالمللی هزارة سوم علوم انسانی، قابل بازیابی در - https://elmnet.ir.
تاتاری، محسن، تاجیک، فاطمه، و تاتاری، فهیمه (1395). ارزیابی و مطالعة جایگاه برنامة درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. مقالات برگزیدة نخستین همایش کشوری کارورزی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی (2-4)، مشهد: انتشارات تمرین.
جمشیدی توانا، اعظم، و امامجمعه، محمدرضا (1395). بررسی تأثیر کارورزی فکورانه در برنامة درسی تربیت معلم بر رشد شایستگیهای دانشجومعلمان. پژوهشهای برنامة درسی، 6 (1)، 20-1.
حجازی، اسد (1397). واکاوی موانع پیاده سازی موفق اجرای برنامة کارورزی جدید در دانشگاه فرهنگیان. نوآوریهای آموزشی، 17(3)، 47-70.
حجازی، اسد (1398. راهنمای کارورزی برای دانشجویان تربیت معلم. چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه فرهنگیان.
زارعصفت، صادق (1396). واکاوی تجربههای زیستة کارورزی در دانشگاه فرهنگیان؛ طراحی الگوی مفهومی. نظریه و عمل در برنامة درسی، 5 (9)، 68-37.
سنگری، محمود، و آخش، سلمان (1396). بررسی تطبیقی نحوة جذب و آمادهسازی دانشجو در مراکز تربیت معلم کشورهای ژاپن، استرالیا و ایران. آموزش عالی، 10(37)، 32-7.
کرامتی، انسی، و احمدآبادی، زهرا (1396). تبیین دیدگاه مدیران و دبیران دبیرستانها در مورد مشارکت در درس کارورزی؛ یک مطالعة پدیدارشناختی. پژوهش در تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان، 1(1)، 125- 101.
ملکی، صغری (1395). آشنایی با فرایند کارورزی در کانادا و استرالیا. نشست علمی – تخصصی مرکز شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان تهران.
موسیپور، نعمتالله (1397). بررسی تجربیات به دست آمده از اولین دورة برنامة کارآموزی به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف برای بررسی برنامة کارآموزی در دانشگاه فرهنگیان. گزارش پژوهش، تهران: دانشگاه فرهنگیان.
Bukaliya , R. (2012). The potential benefits and challenges of intership programnes in an OdL institutions: A case for the zimbabaw open university. International Journal on New Trends in Education on Thir Implication Janury, 3(13), 118-133.
Chen, C. T., Hu, J. L., Wang, C. C., & Chen, C. F. (2011). A study of the effects of internship experiences on the behavioural intentions of college students majoring in leisure management in Taiwan. Hospitality Leisure Sport & Tourism Education, 10(2), 61-73.
Daniels, J., & Brooker, J. (2014). Student identity development in higher education: implications for graduate attributes and work-readiness. Educational Research, 56(1), 65-76.
Eceli, M. (2012). Student teachers’ professional learning in teaching practicum. Doctoral Dissertation, University of Hong Kong.
Jones, C. M., Green, J. P., & Higson, H. E. (2017). Do work placements improve final year academic performance or do high-calibre students choose to do work lacements? Studies in Higher Education, 42(6), 976-992.
Khalil, O. E. M. (2015). Students’ experiences with the business internship program at Kuwait University. Management Education, 13(3), 202–217.
LaBoskey, V. K. (2004). The methodology of self-study and its theorrectical underpinnings. In J. J. Loughran, M. L. Hamilton, V. L. LaBoskey, & T. Rusell (Eds.), International handbook of self-study of teaching and teacher education practices (pp. 817-870). Dordrecht: Kluwer.
Mattox, J. R. (2010). Manager engagement: reducing scrap leaning, TrainingIndustry Quarterly, fall 2010 / A Training Industry, Inc. ezine / www. trainingindustry.com/TIQ.
Moore, J. D., & Plugge, P. W. (2008). Perceptions and expectations: Implications for construction management internships. Construction Education and Research, 4(2), 82-96.
Nghia, T. L. H., & Duyen, N. T. M. (2019). Developing and validating a scale for evaluating internship-related learning outcomes. Higher Education, 77(1), 1-18.
Nunley, J. M., Pugh, A., Romero, N. & Seals Jr, R. A. (2016). College major, internship experience, and employment opportunities: Estimates from a résumé audit. Labour Economics, 38, 37-46.
Renganathan, S., Ambri, B., Abdul Karim, Z. & Su Li, C. (2012). Students’ perception of industrial internship programme. Education+ Training, 54(2/3), 180-191.
Robinson, R. N., Ruhanen, L. & Breakey, N. M. (2016). Tourism and hospitality internships: influences on student career aspirations. Current Issues in Tourism, 19(6), 513-527.
Yiu, M., & Law, R. (2012). A review of hospitality internship: Different perspectives of students, employers, and educators. Teaching in Travel & Tourism, 12(4), 377-402.