استیگنز، ریگ، و آرتر، جودیک و همکاران(2004). سنجش برای یادگیری در کلاس درس: کاربردها و راهبردها. ترجمة ایرج خوشخلق، تهران: انتشارات پژوهشگاه مطالعات آ و پ.
اکبرزاده، مهدی (1393). یادگیری مهارتهای شناختی و فراشناختی در آموزش حل مسئله. همایش منطقهای روشهای نوین تدریس، کرمان.
اصل فتاحی، بهرام، کریمی، یوسف، سیف، علی اکبر، و پاشاشریفی، حسن (1388). مقایسة تأثیر روشهای سنجش (عملکردی، تشریحی و عینی) بر عملکرد دانشجویانِ رشتة مشاوره و راهنمایی در درس روش تحقیق. علوم تربیتی، 2(6)، 7-33.
دادستان، باقر (1392). تغییر و نوآوری در آموزش و پرورش. مدیریت در آموزش و پرورش، 14، 85-67.
قورجیان، نادرقلی (1394). نظریههای یادگیری و فراشناختی در فرایند یادگیری و یاددهی. چاپ اول، تهران: انتشارات تربیت.
کیامنش، علیرضا (۱۳9۰). سنجش و اندازهگیری در ریاضی و علوم. تهران: انتشارات پژوهشکدة تعلیم و تربیت.
مشایخ، فریده (1386). دیدگاههای نو در برنامهریزی آموزشی. پاپ اول، تهران: سمت
نقیزاده، حمید (1396). ارزشیابی نوین علوم تجربی دورة راهنمایی. اصفهان: اقیانوس معرفت.
Allan, G., & Richard, K. (2006). Using analogies in middle and secondary science classrooms: the FAR guide-an interesting way to teach with analogies. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Andennan, L. H., & Kerathool , E. M. (2010). Social predictors of ' changes in students‘ achievement goal orientations. Contemporary Educational Psychology, 25, 21-37.
Bandura, A, & janson, R. W. (2013). Role of symbolic coding and rehearsal processes in observational learning. Personality and Social Psychology, 26, 122-130.
Bandura, A. (2012). Self-reinforcement: Theoretical and methodological considerations. Behaviorism, 4, 135-155.
Bryant, C. (2010). Creativity and technology. Journal Articles; Reports - Evaluative Art Education, 63(2), 43-48.
Dorin, A., & Korb, K. (2009). Proceedings of the Dagstuhl International Seminar on Computational Creativity. Retrieved from http://www.cite seerx.
Gagnon, G., & Colly. M. (2011). Constructivist learning design: Key questions for teaching to standards. London: Corwin Press.
Mualem, R. (2010). Successful problem solving. Contemporary Educational Psychology, 26, 96-115.
Picciano, A. G. (2010). Beyond student perceptions: Issues of interaction, presence. And performance in an online course. Asynchronous Learning, 6(1), 505-515.
Pintrich, P. R. (2010). Multiple goals .Multiple pathway: The role of goal orientation in learning and achievement. Educational Psychology, 92, 451-502.