جناآبادی، حسین (1395). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس کودکان دارای اختلال یادگیری کلامی و کودکان اختلال یادگیری غیر کلامی. ناتوانیهای یادگیری، 6(2)، 21-7.
رادمنش، عصمت، و سعدیپور، اسماعیل (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطة شهر تهران، روانشناسی مدرسه، 6(2)، 44-63.
شریعت باقری، محمدمهدی، و نیکپور، فاطمه (1397). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی- ارتباطی بر مسئولیتپذیری و سازگاری دانشآموزان. روشها و مدلهای روانشناختی، 9(32)، 203-220.
صدری دمیرچی، اسماعیل، و قاضی ولوئی، فریبا (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی- هیجانی بر تنظیم شناختی هیجان و مهارتهای اجتماعی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص. ناتوانیهای یادگیری، 5(4)، 86-59.
عباسی، مسلم، درگاهی، شهریار، پیرانی، ذبیح، و بنیادی، فرزانه (1394). نقش تعللورزی و خودتنظیمی انگیزشی در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشجویان، آموزش در علوم پزشکی، 15(23)، 170-160.
عبدالعلیان، مریم، و فرهنگی، عبدالحسین (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر خودپنداره و حساسیت اضطرابی دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. ناتوانیهای یادگیری، 5(4)، 58-43.
علامه، عاطفه (1395). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر پرخاشگری، خودکارآمدی در تعامل با همسالان و شایستگی اجتماعی دانشآموزان پسر دورة ابتدایی دارای رفتارهای پرخاشگرانه شهر اهواز. رسالة دکتری، دانشگاه شهید چمران اهواز.
علامه، عاطفه، شهنی ییلاق، منیجه، حاجی یخچالی، علیرضا، و مهرابیزاده هنرمند، مهناز (1397). تأثیر آموزش مهارتهای مطلوب اجتماعی مبتنی بر گروهبندی مهارت بر شایستگی اجتماعی دانشآموزان پسر پرخاشگر. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11)، 65-45.
کریمی قرطمانی، ملیحه ( 1391). بررسی رابطة بین پایستگی تحصیلی با ادراک خود و فراشناخت در دانشآموزان دختر و پسر مقاطع متوسطه شهر اصدهان. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
گنجی، بینشیر، توکلی، سمیرا، بنیاسدی شهربابک، فائزه، و اسدی، سکینه (1395). بررسی رابطة بین اعتیاد به اینترنت و اشتیاق تحصیلی دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(2)، 155-150.
محمدی گرکانی، آذر، درتاج، فریبرز، و کیامنش، علیرضا (1398). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی- عاطفی بر روی مؤلفههای عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر. آموزش و ارزشیابی، 12(45)، 150-133.
Backmann, J.,
Weiss, M.,
Schippers, M. C., &
Hoegl, M. (2019). Personality factors, student resiliency, and the moderating role of achievement values in study progress.
Learning and Individual Differences, 72, 39-48
.
Chang, E.,
Lee, A.,
Byeon, E.,
Seong, H., &
Lee, S. M. (2016). The mediating effect of motivational types in the relationship between perfectionism and academic burnout.
Personality and Individual Differences, 89, 202-210.
Dinnebeil, L. A.,
Sawyer, B. E.,
Logan, .J,
Dynia, J. M.,
Cancio, E., &
Justice, L. M. (2013). Influences on the congruence between parents’ and teachers’ ratings of young children's social skills and problem behaviors
. Early Childhood Research Quarterly, 28(1),
144-152.
Fernie , B. A.,
Kopar , U. Y.,
Fisher, P. L., &
Spada, M. M. (2018). Further development and testing of the metacognitive model of procrastination: Self-reported academic performance.
Affective Disorders, 240,
1-5.
Fredericks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74(1), 59–109.
Hofmann, V., & Müller, C. M. (2018). Avoiding antisocial behavior among adolescents: The positive influence of classmates’ prosocial behavior. Adolescence, 68, 136–145
Ketonen, E. E.,
Haarala-Muhonen, A.,
Hirsto, L.,
Hänninen, J. J.,
Wähälä, K., &
Lonka, K. (2016). Am I in the right place? Academic engagement and study success during the first years at university.
Learning and Individual Differences, 51
, 141-148.
Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2008). Academic buoyancy: Towards an understanding of students' everyday academic buoyancy. Journal of School Psychology, 46(1), 53-83.
Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2009). Academic buoyancy and academic buoyancy: Multidimensional and hierarchical conceptual framing of causes correlates and cognate constructs. Oxford Review of Education, 35(3), 353-370.
Meece, J. L., Glienke, B. B., & Burg, S. (2006). Gender and motivation. School Psychology, 44, 351–373.
Moeller, R. W., &
Seehuus, M. (2019). Loneliness as a mediator for college students' social skills and experiences of depression and anxiety.
Adolescence, 37
, 1-13.
Morrison, M. G., & Allen, R. M. (2007). Promoting student buoyancy in school contexts. Theory into Practice, 46(2), 162–169.
Over, H. (2018). The influence of group membership on young children’s prosocial behavior. Current Opinion in Psychology, 20, 17–20.
Shin, Y., & Kim, K. (2018). Data-centered persuasion: Nudging user's prosocial behavior and designing social innovation. Computers in Human Behavior, 80, 168-178.
Tlapek, S. M.,
Auslander, W.,
Edmond, T.,
Gerke, D.,
Schrag, R. V., &
Threlfall, J. (2017). The moderating role of resiliency on the negative effects of childhood abuse for adolescent girls involved in child welfare
. Children and Youth Services Review, 73
, 437-444.
Waxman, H., Gray, J., & Padron, Y. (2003). Review of research on educational buoyancy (Research Report No. 11). Santa Cruz, CA: Center for Research on Education, Diversity, & Excellence.
Wills, G., &
Hofmeyr, H. (2019). Academic buoyancy in challenging contexts: Evidence from township and rural primary schools in South Africa.
Educational Research, 98
, 192-205.
Zhang, Y.,
Qin, X., &
Ren, P. (2019). Adolescents' academic engagement mediates the association between Internet addiction and academic achievement: The moderating effect of classroom achievement norm.
Computers in Human Behavior, 89, 299-307.