آقازاده، احمد (1393). آموزش و پرورش تطبیقی. چاپ چهاردهم، تهران: انتشارات سمت.
اسکندری، اصغر، و قنبری، سیروس (1396). تأثیر رهبری فضیلتگرای مدیران مدارس در بهبود عملکرد سازمانی معلمان با میانجیگری یادگیری سازمانی. مدیریت مدرسه، 5(2)، 254-237.
باتمانی، فردین، و حیدری، صابر (1398). بررسی رابطة فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی معلمان. مدرسه، 7(1)، 194-182.
بنیاسد، شهین، حسینقلیزاده، رضوان، و امینخندقی، مقصود (1396). از اثربخشی تا تعالی: گسست نظریه، تحقیق و عمل در برنامة تعالی مدیریت مدرسه. پژوهشنامة مبانی تعلیم و تربیت، 7(2)، 148-124.
بهروزی، محمد، فرخنژاد، خدانظر، و امیراحمدی، طاهره (1389). بررسی عاملهای مؤثر بر تمایل اعضای سازمانهای فرهنگی – آموزشی برای تبدیلشدن به سازمان یادگیرنده. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1(1)، 36-19.
پرداختچی، محمدحسین (1386). بهسازی و بالندگی سازمانی (رویکرد نوین و جامع در مدیریت تغییر)، چکیدة مقالات همایش تغییر و نوآوری در سازمان و مدیریت آموزشی، چاپ ششم، تهران، انتشارات پژوهشکدة تعلیم و تربیت.
پرناک، جهانگیر (1394). رابطة بین اعتماد سازمانی و نوآوری سازمانی در مدارس در میان دبیران. پژوهشهای نوین روانشناختی، 10(38)، 97-75.
تورانی، حیدر (1393). مدیریت فرایندمدار در مدرسه. چاپ اول، تهران: مؤسسة فرهنگی منادی تربیت.
تورانی، حیدر، آقایی، امیر، و ملایینژاد، اعظم (1396). موانع حمایت از نوآوریها و ارائۀ مدل مناسب به منظور استقرار نظام نوآوری در آموزش و پرورش، نوآوریهای آموزشی، 16(63)، 77-47.
جارچی، آذر (1395). بررسی تحلیلی رابطة بین یادگیری سازمانی و نوآوری با عملکرد. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهرانمرکزی، تهران.
جعفری، مهرنوش (1396). بررسی وضعیت چابکی سازمانی کارکنان مناطق 22گانة شهرداری تهران. مدیریت فرهنگی، 11(35 و36)، 71-88.
جودکی، اکبر، محمدخانی، کامران، و محمدداوودی، امیرحسین (1398). ارائة مدل بالندگی حرفهای مدیران مدارس متوسطه، نظریهای دادهبنیاد. مدیریت مدرسه، 7(2)، 272-251.
حیدری، مرضیه، سیادت، سیدعلی، و هویدا، رضا (1393). بررسی روابط چندگانة میان یادگیری سازمانی، توانمندسازیهای تعالی سازمانی، و قابلیتهای چابکی سازمانی در دانشگاههای دولتی شهر اصفهان، رویکردهای نوین آموزشی، 9(2)، 140-121.
خانعلیزاده، رقیه، کردنائیچ، اسدالله، فانی، علیاصغر و مشبکی، اصغر (1389). بررسی رابطة بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی. پژوهشنامه مدیریت تحول، 2(3)، 45-20.
خلخالی، علی، و جهانگیری و فائزه (1396). آموزش و پرورش چابک. رشد مدیریت مدرسه، 1، 15- 10.
دهقان کرنکان، فاطمه (1390). رابطة بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی. پایاننامةکارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
دهقان نجم، منصور (1388). بررسی رابطة بین مدیریت دانش و نقش آن در نوآوری سازمانی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
دلفانی، ساره (1389). بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و نوآوری کارکنان ادارهکل تربیت بدنی خوزستان. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
ذبیحی، محمدرضا، طباطبایی، سیدسعید، قمری، محمدرضا، و اسدی، محمدحنیف (1394). تعیین رابطة هوش سازمانی و چابکی سازمانی در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد. پیاورد سلامت، 9(1)، 54-43.
رستگار، احمد، و زندی، مرضیه (1394). بررسی رابطة یادگیری خودراهبر و چابکی سازمانی مورد: مدارس ابتدایی ناحیة یک شهرری. اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در حوزة علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم، دبیرخانه دائمی کنفرانس.
رضایی، سجاد، قربانپور، امیر، و احسانی، علی (1397). پیشبینی چابکی سازمانی از طریق انگیزش شغلی و خودکارآمدی عمومی (مطالعة موردی کارکنان ادارة آموزش و پرورش)، مدیریت بر آموزش سازمانها، 7(2)، 88-61.
رهنورد، فرجاله، و علیجانی، زهرا (1395). تأثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی در پرتو فرهنگ سازمانی. مدیریت توسعه و تحول، 24، 55-45.
زارعی، مجتبی (1394). رابطة بین نوآوری سازمانی و یادگیری و عملکرد سازمانی نیروهای مسلح. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور واحد دلیجان - مرکزی.
زرافشان، علی (1394). ارزشیابی پایانی پاشنة آشیل مدیریت است. شوق تغییر، 19، 13-10.
ساعتچی، محمود، کامکاری، کامبیز، و عسکریان، مهناز (1389). آزمونهای روانشناختی. تهران: نشر ویرایش.
سلیمانی، نادر، زحمتکش، محبوبه، و فائض، علی (1390). رابطة توانمندسازی کارکنان با یادگیری سازمانی در ادارات آموزش و پرورش. علوم تربیتی، 4(15)، 105-89.
شفیعی، زینب، و فضلالهی قمشی، سیفاله (1398). رابطة مدیریت دانش و رهبری هوشمند با یادگیری سازمانی. رویکردی نو در علوم تربیتی، 1(1)، 33-20.
شفیقنیا، مریم، واحدی، مجید، و رضایی، اکبر (1396). بررسی طرح تعالی مدیریت مدرسه بر بهبود کیفیت آموزشی در مدارس متوسطة دخترانة ناحیه یک تبریز. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3(4)، 214-201.
شرف، جمیله، و صادقی، اعظم (1395). تعیین نقش طرح تعالی مدیریت مدرسه در بهبود کیفیت آموزشی. کنفرانس بینالمللی مدیریت، علوم تربیتی، استان مازندران.
شهائی، بهنام، و رجبزاده، علی (1384). بررسی ابعاد ارزیابی چابکی سازمانی در سازمانهای دولتی با رویکرد فناوری اطلاعات، دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، اسفندماه، ایران.
شهرکیپور، حسن (1396). بررسی تأثیر چابکسازی سازمانی بر هوش معنوی و توانمندسازی کارکنان دستگاههای اجرایی شهر زاهدان، نوآوریهای مدیریت آموزشی، 12(3)، 140-117.
عبدالملکی، شوبو، نصیری ولیکبنی، فخرالسادات، و افضلی، افشین (1399). ساخت و اعتباریابی مقیاس ارزیابی عملکرد تعالی مدارس. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 9(22)، 122-101.
عسکری، ناصر، زارعپور نصیرآبادی، فضلالله، و رزاقی، رؤیا (1393). نقش رهبری تحولگرا در توسعة یادگیری سازمانی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه امام حسین (ع). 6(2)، 122-99.
علامه، محسن، و مقدمی، مهدی (1389). بررسی رابطة میان یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی. پژوهشنامة مدیریت اجرایی، 2(1)، 99-75.
قدمپور، عزتاله، و زندکریمی، مریم (1398). رابطۀ بین رهبری تحولی و چابکی سازمانی با نقش میانجی تسهیم دانش. مدیریت مدرسه، 7(2)، 231-212.
محمودانی، مریم (1393). سنجش رابطة چابکی سازمانی و عملکرد شغلی کتابداران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای تابعة وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح شهر تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
مرادی، کیوان، و شفیعی، سیدهسارا (1395). بازپژوهشی نقش سرمایههای انسانی معلمان و مدیران در چابکسازی مدارس. پژوهشهای تربیتی، 33، 22-1.
مرادی، کیوان، نادری، ابوالقاسم، و پورکریمی، جواد (1393). مقایسة چابکی مدارس متوسطة دولتی و غیر دولتی شهر تهران و ارائة راهکارهایی برای بهبود آن. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 3 (35)، 32-19.
مزاری، ابراهیم، صدیقی، ایراندخت، حسینی، سیدعبداله، و رشیدی، فریبا (1395). نقش خودمدیریتی منابع انسانی بر چابکی سازمانی مدارس؛ با میانجیگری سرمایههای انسانی. سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی.
میرکمالی، سیدمحمد (1389). رهبری و مدیریت آموزشی. چاپ هجدهم، ویرایش سوم، تهران: نشر یسطرون.
میرکمالی، سیدمحمد، و فتاحی فر، فاطمه (1395). بررسی رابطة بین توانمندسازی با چابکی سازمانی دبیران مقطع متوسطة دورة دوم مدارس دخترانه دولتی شهرستان شهریار. مدیریت و رهبری آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، 10(2)، 138-123.
میرکمالی، سیدمحمد، عزتی، میترا، و ناصری، صدیقه (1395). بررسی رابطة نگرش مدیران به نوآوری با یادگیری سازمانی در مدارس ناحیة یک شهر ری. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 43، 82-65.
میرکمالی، سیدمحمد، خباره، کبری، مزاری، ابراهیم، و رومیانی، یونس (1394). مطالعة نقش واسطهای سرمایههای انسانی در رابطة خودرهبری کارکنان و چابکی سازمانی مدارس. پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 1(4)، 83-55.
نوید ادهم، مهدی (1391). الزامات مدیریتی تحول بنیادین در آموزش و پرورش. راهبرد فرهنگ، 5، 323-296.
هادیزاده مقدم، اکرم، محبی، پروین، و قلیچلی، بهروز (1385). بررسی رابطة بین تسهیم و نوآوری در سازمانهای خدمات مالی (بانک رفاه تهران). پژوهشهای مدیریت در ایران، 17(1)، 221-201.
هومن، حیدرعلی (1397). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل ( با اصطلاحات ). تهران: سمت.
یارطاهری، علی، منتظرالظهور، فردوس، و مرادی پردنجانی، حجتالله (1394). بررسی رابطة بین مؤلفههای رهبری معنوی با چابکی سازمانی در مدیران مدارس متوسطة اول شهر کرد. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی، دبی، مؤسسة سرآمد همایش کارین.
یعقوبی، نورمحمد، شکوهی، جواد، رئیسی شهرویی، حفصه، و سیدی، فرزانه (1394). بررسی تأثیر سبکهای رهبری بر عملکرد سازمانی با میانجی یادگیری و نوآوری سازمانی. پژوهشنامة مدیریت تحول، 7(14)، 56-32.
Alberto, A. J., VAActor, G. J., & Eulogio, C. (2007). Leadership and organizational learning’s role on innovation and performance: Lessons from Spain. Industrial Marketing Management, 36, 349–359.
Arteta, B. M., & Giachetti, R. E. (2004). A measure of agility as the complexity of the enterprise system. Robotics and computer Integrated Manufacturing, 20, 495-503.
Ashrai, N.و Xu, P.و & Mathiyalakan, S. (2005). A framework for implementing business agility through knowledge management systems. Seventh IEEE International Conference on Ecommerce Technology Workshops (CECW05), Munich, Germany, and July 19.
Bottani, E. (2009). A fuzzy QFD approach to achieve agility. Production Economics, 119(2), 380-391.
Boudreaux, M. K. (2015). An Examination of Principals’ Perceptions of Professional Development in an Urban School District. Education & Social Policy, (2)4, 27-33.
Chung, H. F., Yang, Z., & Huang, P. H. (2015). How does organizational learning matter in strategic business performance? The contingency role of Guanxi networking. Business Research, 68, 1216-1224.
Clegg, C., Unsworth, K., Epitropaki O., & Parker, G. (2002). Implicating trust in the innovation process. Occupational and Organizational Psychology, 75, 409- 422.
Dyer, L., & Shefer, R. A. (2003). Dynamic organizations: Achieving marketplace an organizational agility with people. Ithaca, NY: Cornell University, school of industrial and labor relations, center for advanced human resource studies.
Fullan, M. (2005). Leadership and sustainability: System thinkers in action. Corwin Press.
Garvin, D. A. (2000). Learning in action: A guide to putting the learning organization to work. Harvard business press, Boston.
George P. H. (2011). Organizational Learning and Creativity & Innovation. Industrial Psychology, 38(4), 102-129.
Goldman, S. L., Negel, R. N., & Preiss, K. (1995). Agile competitors and virtual organization: Strategy for enriching the customer. Van No strand, Reinhold, USA.
Gomez, P., Cespedes-Lorente, J., & Valle-Cabrera, R. (2005). Organizational learning capability: A proposal of measurement. Business Research, 58, 715–725.
Janssen, L. M. A. W. (2014). Organizational agility in an institutional context, Supervisors: Drs. M.C.P. Nijssen & prof. Dr. J. Paauwe.
Jiménez, J. D., & Valle, R. S. (2011). Innovation, organizational learning & Performance. Business Research, 64(4), 408-417.
Khunsoonthornkit, A., & Panjakajornsak, V. (2018). Structural equation model to assess the impact of learning organization and commitment on the performance of research organizations. Kasetsart Journal of Social Sciences, 39(3), 457-462.
Kim, L., Springer, M., Zhang, Z. G., & Park, Y. (2019). Organizational learning: approximation of multiple-level learning and forgetting by an aggregated single-level model. Computers & Industrial Engineering, 131, 442-454.
Lambert, D. M., García-Dastuque S. J., & Croxton, K. L. (2005). An evaluation of process-oriented supply chain management frameworks Business Logistics 26(1), 25–51.
Liao, S., Fei, W., & Liu, C. (2008). Relationships knowledge inertia, organization learning and organization innovation. Technovation, 28, 183-195.
Lin Chiu, T. (2006). An exploration of Chinese international students' social self-efficacy. Unpublished Ph.D. Thesis. Ohio State University.
Martine, E. (2009). An Organizational Culture model to promote creativity and innovation. Industrial Psychology, 28(4), 58-65.
Neefe, D. O. (2001). Comparing Levels of organizational learning maturity accreditation processes. Master Theses, University of Wisconsin – Stout Menomonie, WI 54751.
Panayides, P. (2010). Enhancing innovation capability through relationship management and implications for performance. Innovation Management, 9(4), 466-483.
Ramasesh, R. (2001). Agility in manufacturing systems: An exploratory modeling framework and simulation. Integrated Manufacturing Systems. 12(7), 534-548.
Ridley, M. (2020). How innovation works: And why it flourishes in freedom? Harper.
Ruppel, P. C., & Harrington, J. S. (2002). The relationship of communication ethical work climate, and trust to commitment and innovation. Business Ethics, 25, 313-328.
Sharifi, H., & Zhang, Z. (2000). Agile manufacturing in practice application of a methodology. Operations & Production Management, 21(5/6), 772-794.
Sun, P. T. (2006). A method for assessing and developing features of the learning organization. Doctoral Dissertation, University of Waikato.
Walker, A., & Kwong, P. K. Y. (2010). Leadership in diverse cultures. International Encyclopedia of Education.
Wang, C. L., & Ahmed, P. K. (2004). The development and validation of the organizational innovativeness construct using confirmatory factor analysis. Innovation Management, 7(4), 303-313.