رحیمی، مهتاب. (1389). مقایسه میزان اثربخشی روش تدریس کاوشگری با روش سخنرانی در عملکرد تحصیلی درس علوم پایه چهارم ابتدایی منطقه 15 شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
سواری عربزاده، مهدی و همکاران. (1392). ساخت و تعیین ویژگیهای روان سنجی پرسشنامهی خودتنظیمی تحصیلی. مجله روان شناسی مدرسه. تابستان 92. دوره 2. شماره 2، صص 54-62.
سیف، دیبا. (1390). تهیه و اعتباریابی مقیاس راهبردهای خودتنظیمی ریاضی و رابطه مؤلفههای آن با هوش، هدف گرائی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی، مجله روانشناسی58، سال 15، شماره2، تابستان90.
سیف، علی اکبر. (1389). روانشناسی تربیتی نوین، تهران: دوران.
سیف، علی اکبر. (1386). روان شناسی پرورشی روان شناسی یادگیری و آموزش. چاپ سیزدهم. تهران: انتشارات آگاه.
صبحی قراملکی، ناصر. (1391). پیش بینی انگیزهی پیشرفت تحصیلی براساس هوش هیجانی دانش آموزان، روانشناسی مدرسه، 1 (3)، صص 49-63.
صمدی، معصومه. (1383). بررسی خودتنظیمی یادگیری دانش آموزان و والدین.مطالعه نقش جنسیت و عملکرد تحصیلی. مجله روان شناسی و علوم تربیتی. سال 34. شماره 1، صص 27-34.
قدمپور، عزت و سرمد، زهره. (1382). نقش باورهای انگیزشی در رفتار کمک طلبی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مجلهی روان شناسی 26.سال هفتم شماره 2، صص 126-112.
کجباف، محمد باقر. (1382). رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی، تازههای شناختی، سال 5، شماره1، 85-93.
مهرمحمدی، محمود. (1385). بازاندیشی مفهوم و مدلول انقلاب آموزشی در اطلاعات و ارتباطات. تهران: آییژ.
ویسی، مریم. (1388). مقایسه صفتهای شخصیتی سیستمهای بازداری فعالسازی رفتاری در افراد دوزبانه و یک زبانه، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز، دانشکده علوم تربیتی وروانشناسی.
یاسمینژاد، پریسا و همکاران. (1392). رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران، پژوهشهای آموزش و یادگیری، دانشور رفتار، دو فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، سال بیستم دوره جدید شماره3، 19-28.
یعقوبی و همکاران. (1392). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر ادراک شایستگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه اول متوسطه در درس زبان انگلیسی، طرح پژوهشی دانشگاه آزاد.
یوسفی، علی رضا و همکاران. (1388). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9 (1)، 61-88.
Hong. Eunsoo- Peng. Yong & Rowell. LL. (2009). Homework self regulation grade gender achievement level difference. Journal of Educational psychology, v: 19 .issue 2, 269-279.
Owino Ongowo, R. & Kahungu Hungi, S. (2014). Motivational Beliefs and Self Regulation in Biology Learning: Influence of Ethnicity, Gender and Grade Level in Kenya, journal of Creative Education, Issues: 8, vol. 5, N. 4, 218-227.
Paris , S G., Winogred, P. (2007). The role of self - regulated learning in contextual honking: principles and practices or teacher reparation. http// www. ciera.o r ell i b ra rvla rch ieve/.
Schunk, D. (2001). Social- cognitive theory and self- regulated learning . in B. Zimmerman.B . self- regulated learning academic achievement: Theoretical perspective. Mahwah NJ:Lawrence Erlbaum Associates Inc.
Turner, J .H . (2005). Entrepreneurial environments and the emergence of achievement motivation in adolescent males. Sociometry, no:33. 147–165
Usher, E. L. & Pajares, F. (2014). Sources of Self efficacy in mathematics : A validation study. Journal of Contemporary Educational Psychology, issues: 1, vol: 34. 89–101.
Zimmerman. B.&Martinez pons. M. (1990). Student difference in self regulated learning Relating grade sex and giftedness to self efficacy and strategy use. Journal of Educational psychology, no:82. 51-59.