اسدیان، سیروس، پیری، موسی، و سعادتفر، رحمت (1396). تدریس اثربخش در آموزش عالی بر اساس تجارب حرفهای استادان و ارتباط آن با تدریس خود گزارشی. مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 8(15)، 134-113.
آقایی، نجف، صفاری، مرجان، و میرحسینی، فرناز (1396). شناسایی صلاحیت حرفهای ضروری معلمان تربیت بدنی با رویکرد نظریهپردازی دادهبنیاد. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 7(14)، 83-71.
امینخندقی، منصور، و سیفی، غلامعلی (1392). توانمندیها و مهارتهای مؤثر و مورد نیاز برای تدریس در دانشگاه. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 22(69)، 147-121.
بادله، محمدتقی، چرکزی، عبدالحمان، حسینی، عابدین، روحی، قنبر، ثناگو، اکرم، و جعفری، یعقوب (1391). عوامل تأثیرگذار بر عملکرد اساتید در تدریس دروس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان. توسعة پژوهش در پرستاری و مامایی، 9(2)، 64-56.
بنیداوودی، شهره (1393). مقایسة ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. آموزش پزشکی، 2(2)، 13-7.
توفیقیان، طاهره، منادی، حدیثه، نصراللهی، سمیه، و رخشانی، محمدحسن (1394). اولویتبندی شاخصهای تدریس اثربخش؛ مقایسة دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 8(1)، 6-1.
جوکار، اسماعیل، مولایی، نجمه، عمادی، زهره، و انارینژاد، عباس (1395). آموزش اثربخش از دیدگاه اساتید دانشگاه فرهنگیان؛ یک مطالعة کیفی. آموزشپژوهی، 2(5)، 67-49.
حاتمیآبادشاپوری، زهرا، انارینژاد، عباس، و علیخانی، سمیه (1397). اولویتبندی عوامل مؤثر بر اثربخشی تدریس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (مطالعة موردی: دانشگاه فرهنگیان فارس). اولین کنفرانس ملی یافتههای نوین در حوزة یاددهی و یادگیری. هرمزگان - بندر سیریک، انجمن مطالعات برنامة درسی ایران شعبه هرمزگان.
حسننتاج، فهیمه، تقیپور جوان، عباسعلی، و سیدعلیپور، عباس (1394). بررسی عوامل مؤثر برافزایش کیفیت فعالیتهای تدریس اساتید دانشگاه فرهنگیان استان مازندران. اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی، شرکت علمی پژوهشی و مشاورهای آیندهساز، دانشگاه پیام نور نکا.
خدیوی، اسدالله، و سیدکلان، محمد (1397). بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت تدریس در دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعة موردی: پردیسهای استان اردبیل. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 7(18)، 70-39.
درگاهی، حسین، حموزاده، پژمان، صادقیفر، جمیل، رعدآبادی، مهدی، روشنی، محمد، سلیمی، محمد، و سلطانزاده، پریناز (1389). ارزیابی معیارهای یک استاد توانمند برای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله دانشکدة پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 4(3و4)، 98-91.
درویشی، زینالعابدین، و فزونمهر، نادر (1396). ارزیابی جایگاه علمی و اخلاقی اساتید و مدرسان بر اساس شاخصهای وزارت علوم. توسعة حرفهای معلم، 2(4)، 18-1.
سامری، مریم (1397). ارائة مدل تدریس اثربخش اساتید دانشگاه بر پایة تحلیل شبکة عصبی مصنوعی. آموزش و ارزشیابی، 11(44)، 102-79.
سلیمی، مهدی، و مصلحی، لیلا (1395). شناسایی مؤلفهها و شاخصهای ارزشیابی استادان تربیتبدنی عمومی. پژوهش در ورزش تربیتی، 4(10)، 34-17.
سلیمی، جمال، و رمضانی، قباد (1393). شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش و ارزیابی وضعیت تدریس (مطالعۀ موردی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان). مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 4(8)، 61-33.
عالیزاده، عبدالرضا (1385). اجرای تحقیق به روش دلفی. تهران: انتشارات یوسف.
غنچی، مستانه، حسین، محمود، و حجازی، یوسف (1391). شناسایی و رتبهبندی مؤلفههای تبیینکنندة کیفیت تدریس از دیدگاه اساتید پردیسهاى کشاورزی دانشگاه تهران. پژوهشهاى ترویج و آموزش کشاورزی، 5(3)، 40-31.
کشاورز، لقمان، فریدفتحی، اکبر، و آزادی، فاطمه (1395). ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی با استفاده از بازخورد 720 درجه. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 4(12)، 21-9.
کهنوجی، مرضیه (1397). نقش و کاربست مؤلفههای تعامل عاطفی در روابط استاد و دانشجو در کلاس درس. برگ فرهنگ، 2(2)، 166-159.
کیذوری، امیرحسین، محمدحسینی، احمد، و سلیمانی، احمد (1398). ادراک دانشجویان از شایستگی های تدریس اعضای هیات علمی (مطالعه ی موردی: دانشگاه فردوسی مشهد). تدریسپژوهی، 7(4)، 131-107.
متولی، کوروش، و یعقوبی، زهرا (1392). ضرورت تدوین و استفاده از طرح درس در فرایند آموزشی. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، دانشکدة شیمی دانشگاه سمنان.
محدثی، حمیده، فیضی، آرام، و سالمصافی، رضا (1390). بررسی مقایسة شاخصهای تدریس اثربخش از دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. دوماهنامة دانشکدة پرستاری و مامایی ارومیه، 9(6)، 471-464.
محمدی، شراره (1389). تربیت بدنی، اهداف، الگوها و ملاحظات. رشد آموزش تربیتبدنی، 11(1)، 45-43.
مشایخی، علینقی، فرهنگی، علیاکبر، مؤمنی، منصور، و علیدوستی، سیروس (1384). بررسی عوامل کلیدی مؤثر بر کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانهای دولتی ایران: کاربرد روش دلفی. مدرس علوم انسانی، 9(3)، 231-191.
نظری، شهرام، حلاجی، محسن، و زرینپر، علیرضا (1397). مقایسة اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذبشده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران. تعلیم و تربیت، 34 (136)، 151-137.
یزدانی، عفت، و سلیمانپورعمران، محبوبه (1396). رابطة بین مهارتهای ارتباطی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی. مجلة علوم پزشکی خراسان شمالی، 9 (4)، 89-82.
یعقوبی، مریم، و سلیمی، محمد (1397). تعیین عوامل مؤثر بر ارزشیابی آموزشی اساتید یک دانشگاه علوم پزشکی نظامی در شهر تهران. طب نظامی، 20(1). 82-73.
Allan, J., Clarke, K., & Jopling, M. (2009). Effective teaching in higher education: perceptions of first year undergraduate students. Teaching and Learning in Higher Education, 21(3), 362-372.
Atwebembeire, J., Namubiru, P., & Malunda, P. (2018). Performance monitoring and quality teaching and research in Private Universities in Uganda. Learning, Teaching and Educational Research, 17(10), 70-85.
Burroughs, N., Gardner, J., Lee, Y., Guo, S., Touitou, I., Jansen, K., & Schmidt, W. (2019). Teaching for excellence and equity. International association for the evaluation of educational Achievement (IEA). Volume 6. Open access book.
D'elia, F. (2019). The training of physical education teacher in primary school. Journal of Human Sport and Exercise, 14(1): 100-104.
Douna, P., Kyridis, A., Zagkos, CH., Ziontaki, Z., & Pandis, P. (2015). The ideal university teacher according to the views of Greek students. Higher Education, 4(2), 145-158.
Duta, N., Panisoara, G., & Panisoara, I. O. (2015). The Effective communication in teaching. diagnostic study regarding the academic learning motivation to students. 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Procedia - Social and Behavioral Sciences 186, 1007-1012.
Ekron, Ch. (2015). Learning to teach: Communication Skills in Teacher Education. Dissertation of Phd. Department of Curriculum Studies. Faculty of Education. Stellenbosch University
Gupta. V., Viswesh, V., Cone, C., & Unni, E. (2020). Qualitative Analysis of the Impact of Changes to the Student Evaluation of Teaching Process. Pharmaceutical Education, 84(1), 71-82.
Jabulani, S., Newlin, M., Taruvinga, M., & Martin, B. (2016). Teaching practice assessment indicators: an index to what is privileged as defining effective teaching. Educational Sciences, 15(3), 485-495.
Khan, A., Khan, D., Zia-Ul-Islam, S., & Khan, M. (2017). Communication Skills of a Teacher And Its Role In The Development of The Students’ Academic Success. Education and Practice, 8(1), 18-21.
Letendre, G. K., & Wiseman, A.W. (2015). Introduction: The challenges of teacher effectiveness and quality worldwide. In Promoting and Sustaining a Quality Teacher Workforce. International Perspectives on Education and Society Series, 27, 1-38.
Msimanga, M. R. (2017). Teach and assess: A strategy for effective teaching and learning in economic and management sciences. Doctoral Dissertation, Faculty Of Education, University Of The Free State Bloemfontein.
Muste, M. (2016). The Role of Communication Skills in Teaching Process. Selection and peer-review under responsibility of the Organizing Committee of the conference.
Pérez-Pueyo, A., Hortigüela-Alcalá, D., Hernando-Garijo, A., & Granero-Gallegos, A. (2020). The attitudinal style as a pedagogical model in physical education: Analysis of Its effects on initial teacher training. Environmental Research and Public Health, 17(8), 1-14.
Rawat, M. D. (2015). Importance of communication in teaching learning process. Scholarly Research Journal for Interdisciplinary Studies, 4(26), 3058-3063.
Schmalz, K., Feyl, S., & Schmalz., E. A. (2004). Applying the seven principles for good practice in undergraduate education: improving research writing skills in a writing-emphasis health counseling course. Californian Journal of Health Promotion, 2(2), 4-9.
Siddique, M., Said, N., & Butt, M. (2019). Perspectives of students’ and faculty on student evaluation of teaching at institute of management sciences peshawar. FWU Journal of Social Sciences, 13(3), 65-78.
Tong, Sh. (2020). An evaluation model of the learning effect of physical education major courses in colleges. Emerging Technologies in Learning, 15(7), 17-28.
Ward, Ph., Higginson, K., & cho, K. (2020). Core practices for teaching physical education: recommendations for teacher education. Physical Education, Recreation & Dance, 91(5), 37-42.
Woodward, D., Earley, L., Gunn, B., & Smallwood, E. (2020). What makes great physical education teaching? Application of evidence-based research to the training experience of ITE students. Physical Education Matters, 15(3), 77-79.
Yang, N. (2015). Quality teaching in large university classes: designing online collaboration among learners for deep understanding. Doctoral Dissertation, School in Psychological Sciences and Education, Athesina Studiorum Universitas.
Yanik, M. (2020). Preservice physical education teachers’ perceptions of competence in selecting teaching techniques: Teacher training in turkey. Educational Issues, 6(1), 253-264.
Zeng, Y. (2020). Evaluation of Physical Education Teaching Quality in Colleges Based on the Hybrid Technology of Data Mining and Hidden Markov Model. Emerging Technologies in Learning, 15(1), 4-15.
Zerihun, Z., Beishuizen, J., & Os, W. V. (2012). Student learning experience as indicator of teaching quality. Educational Assessment Evaluation and Accountability, 24(2): 99-111.