ارشاد، طیبه، حلاجی، محسن، اردستانی، عباس.( 1396). بررسی و تحلیل اسناد بالادستی آموزش و پرورش یافتههای پژوهشهای انجامشده مرتبط با برنامة درسی حوزة تربیت و یادگیری سلامت و تربیت بدنی. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
ایمان، محمدتقی، و محمودرضا، نوشادی (1390). تحلیل محتوای کیفی. پژوهش، 3(2)، 15-4.
جزئی، نسریند (1398). مدیریت منابع انسانی. تهران: نی.
دبیرخانة شورای عالی آموزش و پرورش (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران تهران: وزارت آموزش و پرورش.
دبیرخانة شورای عالی آموزش و پرورش (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
رزی، جمال، امامجمعه، محمدرضا، و احمدی، غلامعلی (۱۳۹6). استخراج ابعاد معلمان اثربخش بهمنظور ارائة چارچوب مفهومی آموزش و تربیت معلم اثربخش و اعتباربخشی آن. پژوهش در تربیت معلّم، 1(1)، 46-13.
رزی، جمال، و امامجمعه، محمدرضا (۱۳۹۳). معلم اثربخش پدیدهای مغفول در بهبود کیفیت یاددهی - یادگیری دورة ابتدایی، نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی، مرودشت، شرکت اندیشهسازان مبتکر جوان.
رضایی، منیره (1394). تعیین شایستگیهای تخصصی و حرفهای معلمان متناسب با سند تحول بنیادین و مبانی نظری آن و اعتباربخشی شایستگیها. تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
رضاییان،
علی (1399) .
مبانی مدیریت رفتار سازمانی. تهران: سمت.
روان، سیدامیر، معافی، محمود. (1396). بررسی و تحلیل اسناد بالادستی آموزش و پرورش و یافتههای پژوهش های انجامشده مرتبط با برنامة درسی حوزة تربیت و یادگیری آداب و مهارتهای زندگی. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
سبحانینژاد، مهدی، و زمانیمنش، حامد (1391). شناسایی ابعاد معلم اثربخش و اعتبارسنجی مؤلفههای آن توسط دبیران دورة متوسطة شهر یاسوج. پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامهریزی درسی)، 9(32)، 81- 68.
سلیمی، جمال (1395). پدیدارنگاری تعاملات آموزشی معلمان و دانشآموزان. مطالعات برنامة درسی ایران، 10(36). 36-5.
سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق چشمانداز 1404 (1395). تهران: دانشگاه فرهنگیان.
شاهمحمدی، نیره (1393). صلاحیتهای آموزگار عصر حاضر: اصولی که معلمان باید بدانند و به آن عمل کنند. رشد آموزش ابتدایی، 8(1)، 13-8.
شعارینژاد، علیاکبر (1391). فرهنگ توصیقی علوم رفتاری / شناختی. تهران: اطلاعات.
صدری افشار، غلامحسین (1393). فرهنگ معاصر فارسی یکجلدی. ویراست جدید. تهران: فرهنگ معاصر.
فرمهینی، محسن (1393). فرهنگ توصیفی علوم تربیتی. تهران: شباهنگ.
قرائتی، محسن (1396). مهارت معلمی. تهران: انتشارات مرکز فرهنگی درسهای از قرآن.
کامکاری، کامبیز، کیومرثی، فیروز، و شکرزاده، شهره (1387). روش پژوهش کاربردی (با تأکید بر سازة هوش). تهران: دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر.
محمودی، امیرحسین (1387). شایستگیهای حرفهای معلم اثربخش. رشد مدارس، 1، 88-86.
هرسی، پال، و بلانچارد، کنت (1398). مدیریت رفتار سازمانی: کاربرد منابع انسانی. ترجمة علی علاقهبند، تهران: شرکت چاپ و نشر بینالمللی.
وزارت آموزش و پرورش (1391). برنامة درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
Anderson, L. W. (2004). Increasing teacher effectiveness. 2nd ed., UNESCO, International institute for educational planning.
Lancaster, L. (2018). Eghit characteristic of a great teacher. https://www.Teach Though.com.
Lungu, M. (2016). The characteristics of the model teacher in the present society. Plus Education, XIV(1), 157-169.
Lynn, C. M., Anthony, J. O., Ann E. W., & Terry, L. J. (2002). Pre-service teachers' educational beliefs and their perceptions of characteristics of effective. Educational Research, 96(2), 116-127.
McKnight, K. (2015).
What makes an effective teacher?. George Mason University. Retrieve from
https://www.pearson.com.
Strong, H. G. (2007). Qualities of effective teacher. Association for Supervision and Curriculum Development