بیرامی، مجتبی، حسنآبادی، حمیدرضا، و کاووسیان، جواد (1395). شیوهها و موانع ارائة بازخورد معلمان به دانشآموزان در برنامة ارزشیابی توصیفی (مورد مطالعه: مدرسههای ابتدایی استان البرز). مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 6 (16)، 42-7.
حجازی، الهه، کیامنش، علیرضا، و نقش، زهرا (1395). رابطة مدت زمان انجام تکلیف و پیشرفت ریاضی: کاربرد مدلیابی چندسطحی برای تحلیل دادههای تیمز 2011. نوآوریهای آموزشی، 15(60)، 74-61.
حسینپور، شهره، زینآبادی، حسنرضا، علیمردانی، اکرم، و کرد فیروزجایی، فهیمه (1395). تأملی بر رفتارهای ضدتولیدی معلمان در تدریس: واکاوی نشانگان، ابعاد و ارزیابی وضع موجود در مدارس شهر تهران. تعلیم و تربیت، 32(1)، 144-117.
شیربیگی، ناصر، و وکیلی، ناهید (1392). بررسی نگرش دانشآموزان به تکلیف درسی و ارتباط آن با راهبردهای مدیریت تکالیف. مطالعات آموزش و یادگیری، 5(2)، 112-87.
مروتی، ذکراله، شهنیییلاق، منیجه، مهرابیزاده هنرمند، مهناز، و کیانپور قهفرخی، مهناز (1392). رابطة علّی محیط یادگیری سازندهگرای ادراکشده و عملکرد ریاضی با میانجیگیری جهتگیری درونی هدف، ارزش تکلیف، نگرش نسبت به ریاضی و خودکارآمدی ریاضی در دانشآموزان پسر دبیرستانی شهر اهواز. دستاوردهای روانشناختی، 4(1)، 122-91.
معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش. (1398الف). تکالیف مهارتمحور به جای مشق شب، (کد مطلب: 701915).
معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش. (1398ب). هدایت تکالیف شب به فرایند یادگیری توام با لذت. (کد مطلب: 707454).
معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش. (1398ج). از حافظهمحوری به سمت تعلیم و تربیت مهارتمحور برویم. (کد مطلب: 701915).
معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش. (1398د). مشق شب کتابهای کمکآموزشی را به دانشآموزان تحمیل میکرد. (کد مطلب: 753750).
معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش. (1398ز). شیوهنامة اجرای طرح تکالیف مهارتمحور (مشق زندگی) (ویژة دانشآموزان دورة اول ابتدایی). (نامه شماره 161605، 12/8/1398).
معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش. (1398و). مشق شب حذف نشده/تکالیف مهارتمحور جایگزین مشق شب. (کد مطلب: 753016).
معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش. (1398ﻫ). ممنوعیت استفاده از کتابهای کمکدرسی در ساعات فوق برنامه. (کد مطلب: 753753).
Antonetti, J. V., & Garver, J. R. (2015). 17,000 classroom visits can’t be wrong: Strategies that engage students, promote active learning, and boost achievement. Alexandria, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development (ASCD).
Blazar, D., & Kraft, M. A. (2017). Teacher and teaching effects on students’ attitudes and behaviors. Educational Evaluation and Policy Analysis, 39(1), 146-170.
Borich, G. D. (2017). Effective teaching methods: research-based practice (9th ed.). Boston: Pearson Education.
Burden, Paul. R., & Byrd, David, M. (2019). Methods for Effective Teaching: Meeting the Needs of All Students. (Eighth Edition). New York: Pearson.
Cooper, H., & Valentine, J. C. (2001). Using research to answer practical questions about homework. Educational Psychologist, 36(3), 143-153.
Czerniawski, G., & Kidd, W. (2013). Homework for learning 300 practical strategies. Berkshire, McGraw-Hill Education: Open University Press.
Danielson, Ch. (2013).
The framework for teaching evaluation instrument. Available at:
www.danielsongroup.org.
DeRosa, D. A., & Abruscato, J. (2019). Teaching children science: A discovery approach (9th ed.). New York: Pearson.
Eisner, E. W. (1979). The use of qualitative forms of evaluation for improving educational practice. Educational Evaluation and Policy Analysis, 1(6), 11-19.
Estes, T. H., & Mintz, S. L. (2016). Instruction: A model's approach (7th ed.). Boston: Pearson Education.
Gergen, K. J. (2009). Relational being: Betond self and community. London: Oxford University Press.
Good, T. L., & Brophy, J. E. (2007). Looking in classrooms (10th ed.). Boston: Perason Education.
Gordon, W. R., Taylor, R. T., & Oliva, P. F. (2019). Developing the curriculum: Improves outcomes through systems approaches (9th ed.). New York: Pearson.
Grodner, A., & Rupp, N. G. (2013). The Role of Homework in Student Learning Outcomes: Evidence from a Field Experiment. The Journal of Economic Education, 44 (2): 93-109.
Hughes, M., & Greenhough, P. (2004). Learning from homework: A case study. in: louise poulson & mike wallace (Edirors). Learning to Read Critically in Teaching and Learning. London: Sage.
Johnson, B., R., & Christenson, L. (2016). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches (6th ed.). Los Angeles: Sage.
Josselson, R. (2013). Interviewing for qualitative inquiry: A relational approach. London: The Guilford Press.
Kauchak, D., & Eggen, P. (2017). Introduction to teaching: Becoming a professional (6th ed.). Boston: Pearson Education.
Kraft, Matthew. A., Blazar, David., & Hogan, Dylan. (2018). The effect of teacher coaching on instruction and achievement: A meta-analysis of the causal evidence. Review of Educational research, 88 (4): 547-588.
Lynch, R., Hurley, A., Cumiskey, O.., Nolan, B., & McGlynn, B. (2018). Exploring the relationship between homework task difficulty, student engagement and performance. Irish Educational Studies, 38(1), 1-15.
Maulana, R., Helms-Lorenz, M., & Van de Grift, W. (2016). Validating a model of effective teaching behaviour of pre-service teachers. Teachers and Teaching, 23(4), 1-23.
Miles, M. B., Huberman, M. A., & Saldana, J. (2014). Qualitative data analysis: A methods sourcebook (3rd ed.). Los Angeles: Sage Publications.
Morrison, G. S., Woika, M. J., & Breffni, L. (2019). Fundamentals of early childhood education (9th ed.). Hoboken, NJ: Pearson.
Nunez, J. C., Suarez, N., Rosario, P., Vallejo, G., Cerezo, R., & Valle, A. (2015). teachers’ feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement. Educational Research, 108(3), 204-216.
Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. Los Angeles: SAGE Publications.
Rosenshine, B., & Stevens, R. (1986). Teaching functions. In: M. C. Wittrock (Edt.), Handbook of Research on Teaching. New York: Macmillan.
Slavin, R. E. (2017). Educational psychology: Theory and practice. New York: Pearson.
Strandberg, M. (2013). Homework-- Is there a connection with classroom assessment? A review from Sweden. Educational Research, 55(4), 325-346.
Thirumurthy, V. (2014). Homework, homework everywhere: Indian parents' involvement with their children's homework. Childhood Education, 90(2), 83-90.
Tymms, P., Merrell, Ch., & Bailey, K. (2017). The long-term impact of effective teaching. School Effectiveness and School Improvement, 29(2), 242-261.
Westlund, I. (2007). Reconstructed task orientation and local time governance in compulsory schools: The Swedish case. British Journal of Sociology of Education, 28(6), 783-796.
Wortham, S. C., & Hardin, B. (2020). Assessment in Early Childhood Education. New York: Pearson.