احمدزاده، غلامحسین، و ملکیان، آزاده (1382). مقایسة پرخاشگری، اضطراب و رشد اجتماعی در فرزندان نوجوان جانبازان PTSDو نوجوانان غیر فرزند جانباز شهرستان اصفهان.
یافته، 5(4)، 67-63.
اسماعیلی، مریم (1394). مقایسة اثربخشی مداخلة متمرکز بر تروما و آموزش مهارتهای اجتماعی بر توانایی و مشکلات رفتاری دختران شاهد و ایثارگر. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 5(2)، 142-127.
آقازاده، احمد (1396). آموزش و پرورش تطبیقی. تهران: سمت.
جهانتاب، اسحاق (1397). بررسی رابطة مهارتهای سهگانة معلمان طرح پراکندة با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان طرح پراکندة شاهد منطقة 16 آموزش و پرورش شهر تهران سال 97-96. پایاننامة کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه آزاد شهر ری.
چمنکار، محمدجعفر (1398). تأثیرات اقتصادی جنگ جهانی دوم بر بنادر و جزایر خلیج فارس و دریای عمان (بر اساس آرشیو سازمان اسناد ملی ایران). تاریخنامة ایران بعد از اسلام، 21، 95-33.
حسینینسب، سیدداود، و لطفالهی، مهری (1390). بررسی رابطة بین هوش فرهنگی با بهرهوری مدیران در مدارس شاهد استان آذربایجان غربی. آموزش و ارزشیابی، 13(4)، 44-4.
داریاپور، زهرا، کتابی، محمد، و طالبی، هوشنگ (2003). جایگاه سنت و مدرنیته در نظام ارزشی جوانان و بزرگسالان شهر تهران. روانشناسی بالینی و شخصیت، 1(1)، 40-25.
رضاپور میرصالح، احمدی اردکانی، و شیری، محمدجواد (1397). اثربخشی مداخلة مبتنی بر تغییر سبک زندگی با تأکید بر سبک زندگی تحصیلی بر خودپندارة تحصیلی دانشآموزان فرزند جانباز. طب نظامی، 20(5)، 553-546.
سرایداران، محمدحسین، سپهریمنش، مرضیه، شکریزاده، طاهره، و موسوی، سیدمحمدهادی (1396). گذری بر سرنوشت سربازان جنگ در ملل مختلف. شیراز: نامة پارسی.
ضیایی، عبدالحمید (1391). بررسی تحلیلی – تطبیقی عملکرد سازمانهای جهانی و کشورها در خدمترسانی به خانوادههای قربانیان جنگ.
عزیزی، عزیزالله (1392). کتاب فرهنگ جنگهای ایران. مشهد: انتشارات فردوسی.
علایی، حسین، و درودیان، محمد (1388). تاریخ تحلیلی جنگ ایران و عراق. تهران: مرز و بوم
علوی، فریده، و رضوانطلب، زینب (1392). جنگ به روایت زنان: بررسی روایت جنگ الجزایر در آثار آسیه جبار. زن در فرهنگ و هنر، 5(3)، 431-415.
فتحی، آیتالله، عامری، محمدعلی، رستمی، حسین، خدائی، حسن، و پورحاتم، ریحانه (1400). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر امیدواری، سلامت اجتماعی و بهزیستی روانی جانبازان. روانشناسی نظامی، 12(47)، 88-63
کیانی، قمر، و کاکاوند، علیرضا (1392). اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر سال اول متوسطة شهر زنجان. مطالعات روانشناختی، 9(2)، 171-153.
کاظمی، آمنهسادات، بنیجمالی، شکوهالسادات، احدی، حسن، و فرخی، نورعلی (1391). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی-رفتاری در کاهش علائم اختلال استرس پس از ضربة ثانویه (STSD) و مشکلات روانشناختی همسران جانبازان مبتلا به PTSD مزمن ناشی از جنگ تحمیلی. مجلة علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 129-122.
محمدی الموتی، محسن (1388). معناکاوی جنگ نامتعارف. حصون، 20، 185-158.
مرادی، حجتاله، باصری، احمد، و معاون جولا، راضیه (1398). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی (حل مسئله، تصمیمگیری، تفکر خلاق) بر شادکامی فرزندان شاهد و ایثارگر شهر تهران. روانشناسی نظامی، 10(39)، 49-43.
مروت، برزو، و نظری، خسرو (1400). تکریم رزمندگان و بازماندگان جنگ در ایران و سایر ملل. تهران: انتشارات دانشگاه فرهنگیان.
معدنی، سعید، و پیرخائفی، علیرضا (1381). بررسی چگونگی تکریم از رزمندگان و ایثارگران جنگ در سایر ملل. تهران: نشر شاهد.
نامجو، فرهاد، سجادیان، ایلناز، و گلپرور، محسن (1399). اثربخشی درمان پردازششناختی بر تنظیم شناختی هیجان و رشد فردی فرزندان خانوادههای شاهد و ایثارگر. خانوادهدرمانی کاربردی، 4(1)، 17-1.
Elliott, T. R., & Shewchuk, R. M. (1995). Social support and leisure activities following sever physical disability: testing the mediating effects of depression. Basic and Applied Social Psychology, 16(4), 471-487.
Forrest, W., Edwards, B., & Daraganova, G. (2018). The intergenerational consequences of war: anxiety, depression, sociality, and mental health among the children of war veterans. International Journal of Epidemiology, 47(4), 1060-1067.
Hughes, A. A., Furr, J. M., Sood, E. D., Barmish, A. J., & Kendall, P. C. (2009). Anxiety, mood, and substance use disorders in parents of children with anxiety disorders. Child Psychiatry and Human Development, 40(3), 405-419.
Johnson, B. (1990). The investigation of fathers on interaction and effects on children personality. Mental Health and Family, 45(3), 24-35.
Karam, E. G., Fayyad, J., Karam, A. N., Tabet, C. C., Melhem, N., Mneimneh, Z., & Dimassi, H. (2008). Effectiveness and specificity of a classroom-based group intervention in children and adolescents exposed to war in Lebanon. World Psychiatry, 7(2), 103-109.
Killam, W. K., & Degges‐White, S. (2018). Understanding the education‐related needs of contemporary male veterans. Adultspan, 17(2), 81-96.
Kinney, A. R., Graham, J. E., & Eakman, A. M. (2020). Factors distinguishing veterans participating in supported education services from veterans on campus: Evidence supporting modifiable intervention targets. Psychiatric Rehabilitation Journal, 43(3), 261-269.
Lauraferd, J., Friedlander, J. R., & Cribbie, R. (2017). Social support, self- esteem, and stress as predictors of adjustment to university among first-year undergraduates. College Student Development, 48(3), 295-274.
Perkins, D. F., Aronson, K. R., Morgan, N. R., Bleser, J. A., Vogt, D., Copeland, L. A., ... & Gilman, C. (2020). Veterans’ use of programs and services as they transition to civilian life: Baseline assessment for the Veteran Metrics Initiative. Social Service Research, 46(2), 241-255.
Polley, M. (2003). An AZ of Modern Europe since 1789. Routledge.
Rattray, N. A., True, G., Natividad, D. M., Salyers, M. P., Frankel, R. M., & Kukla, M. (2019). The long and winding road to postsecondary education for US veterans with invisible injuries. Psychiatric Rehabilitation, 42(3), 284-295.
Shenoda, S., Kadir, A., Pitterman, S., & Goldhagen, J. (2018). Section on international child health. the effects of armed conflict on children. Pediatrics,142(6), e20182585.
Thabet, A. A., Tawahina, A. A., El Sarraj, E., & Vostanis, P. (2008). Exposure to war trauma and PTSD among parents and children in the Gaza strip. European Child & Adolescent Psychiatry, 17(4), 191-199.