الماسی، حجتالله، زارعی زوارکی، اسماعیل، دلاور، علی، و نیلی، محمدرضا (1396). ارزشیابی برنامة درسی کارورزی 4 در دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل تایلر. تدریسپژوهی، 5(1)، 24-1.
بصیری، بتول، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، و مهرمحمدی، محمود (1395). تبیین و اولویتبندی مهارتهای مورد نیاز تدریس در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه صاحبنظران و اساتید. مجلة مدیترانهای علوم اجتماعی، 7(3)، 230-221.
جعفریان، وحیده، و محمودی، فیروز (1398). پدیدارشناسی تجارب معلمان راهنمای کارورزی از طرح جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان ستان آذربایجان شرقی. تدریسپژوهی، 7(2)، 69-54.
جمشیدی توانا، اعظم، و امامجمعه، محمدرضا (1395). بررسی تأثیر کارورزی فکورانه در برنامة درسی تربیت معلم بر رشد شایستگیهای دانشجومعلمان. پژوهشهای برنامة درسی، 6(1)، 20-1.
حبیبی آذر، افسانه، و طالبی، بهنام (1397). اثربخشی رویکرد حل مسأله در آموزش درس کارورزی بر ارتقای صلاحیتهای حرفهای دانشجومعلمان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 7(19)، 60-39.
حداد، شیما، و خروشی، پوران (1395). شناسایی فرصتها و محدودیتهای درس کارورزی از نظر دانشجویان کارورز دانشگاه فرهنگیان. مقالات برگزیدة نخستین همایش کشوری کارورزی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی (صص 6-4)، مشهد: تمرین.
خروشی، پوران (1395). چارچوب نظری آموزش کارورزی مبتنی بر رویکرد ساخت و سازگرایی، مجموعه مقالات دومین همایش ملی تربیت معلم، اصفهان، اردیبهشتماه 1395.
سلیمانی، عادل، و کریمی، مصطفی (1395). بررسی صلاحیتها و مهارتهای مورد نیاز مدرسین در توسعة حرفهای کارورزان و کارآموزان دانشگاه فرهنگیان. همایش کارورزی، کارآموزی، کارآفرینی و توسعة شایستگیهای حرفهای، گرگان، اردیبهشتماه 1395.
علیمحمدی، غلامعلی، جباری، نگین، و نیازآذری، کیومرث (1398). توانمندسازی حرفهای معلمان در چشمانداز آینده و ارائة مدل. نوآوریهای آموزشی، 18(69)، 32-7.
کرامتی، انسی، و احمدآبادی، زهرا (1396). تبیین دیدگاه مدیران و دبیران دبیرستانها در مورد مشارکت در درس کارورزی؛ یک مطالعة پدیدارشناختی. پژوهش در تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان، 1(1)، 125-101.
کرمی، زهره، ســراجی، فرهاد، و معروفی، یحیی (1396). برنامة درســی روایتپژوهی و توسعة حرفهای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان طراحی الگو برنامة درسی. نظر و عمل در برنامهریزی درسی، 5(9)، 104-69.
مرتضویزاده، سیدحشمتالله، و نصراصفهانی، احمدرضا (1396). واکاوی دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص مشکلات درس تمرین معلمی (کارورزی). پژوهشهای تربیتی، 34، 74-60.
معاونت آموزش و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان (1391). اساسنامة دانشگاه فرهنگیان، 12-1.
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان (1393). مشخصات کلی، برنامه و سرفصل کارورزی دانشگاه فرهنگیان. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
منتظری، اشرف، و غلامی، کلثوم (1395). نقش کارورزی در توسعة شایستگیهای حرفهای معلمین. همایش کارورزی، کارآموزی، کارآفرینی و توسعة شایستگیهای حرفهای، گرگان، اردیبهشتماه 1395.
مهرمحمدی، محمود (1392). بازاندیشی فرایند یاددهی- یادگیری و تربیت معلم. تهران: مدرسه.
نامداری پژمان، مهدی، میرکمالی، سیدمحمد، پورکریمی، جواد، و فراستخواه، مقصود (1398). شناسایی مؤلفههای اثرگذار در تضمین کیفیت آمادهسازی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان: مطالعة کیفی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2، 33-1.
Balyer, A., & Ozcan, K. (2014). Choosing teaching profession as a career: Students reasons. International Education Studies, 7(5), 104-115.
Bsharat, A., & Rmahi, R. (2016). Quality assurance in Palestine’s Teacher Education Programs: Lessons for faculty and program leadership. American Journal of Educational Research, 4(2A), 30-36
Guey, C. C., Cheng, Y. Y., & Shibata, S. A. (2010). Triarchal instruction model: Integration of principles from behaviorism, cognitivism, and humanism. Procedia - Social and Behavioral Sciences.105-118.
Hanushek, E. A. (2011). The Economic value of higher teacher quality. Economics of Education Review, 30(2), 466-479.
Hattie, J. (2012). Visible learning for teachers: Maximizing impact on learning. Routledge.
Huntly, H. (2008). Teachers’ work: Beginning teachers’ conceptions of competence. The Australian Educational Researcher, 35(1), 125-145.
Maynes, N., Mottonen, A. L., & Sharpe, G. (2015). A Comparative Examination of Teacher Candidates’ Professional Practicum Experiences in Two Program Models. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 11(1), 42-60.
Mertler, C. (2012) Action research: Improving schools and empowering educators. Sage.
Messo, M. S., & Panehwar, I. Q. (2013). A comparative study of teacher education in Japan, Geramany and Pakistan: Discussion of Issue and literature review. Asian Journal of Business and Management Sciences, 1(12), 121-130.
Suzanne, N. (2015) .The impact of the internship experience on interns slef perceived preparedness .to teach in a technology rich society: A mixed methods multiple case study, Doctoral Dissertation, Baylor University.
Tondeura, J., van Braakd, J., Siddiqb, F., & Schererc, R. (2016). Time for a new approach to prepare future teachers for educational technology use: Its meaning and measurement. Computers & Education, 94, 35-57.
UNESCO. (2008). Regional overview: sub-Saharan Africa, for the Education for all global monitoring report 2009: Overcoming inequality: why governance matter. Available: http://unesdoc.unesco.org/images/0017/001784/178418e.pdf (last checked by the author on the 10th of November 2010).
Viciana, J., & Mayorga-Vegato, D. (2013). Effect of internships on pre-service teachers conceptions of planning in physical education. European Scientific Journal Edition, 9(19), 253-261.