احمدی، سعید (۱۳۹۴). بررسی رابطة بین هدایت تحصیلی نادرست و اٌفت تحصیلی دانشآموزان. سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تحقیقات اسلامی سروش مرتضوی، تهران، ایران.
احمدی، سیداحمد (1389). مقدمهای برمشاوره و رواندرمانی. اصفهان: انتشارات دانشگاه اصفهان.
احمدیپور، لقمان، و یوسفی، قباد (1393). مهارتمحوری در بهکاگیری و استخدام نیروی کار. کار و جامعه، 6(172)، 78-72.
ادریسی، نعمتالله (1376). بررسی مشکلات اجرایی موجود در روند هدایت تحصیلی دانشآموزان دورة متوسطة نظام جدید شهر یزد. گزارش طرح پژوهشی، یزد، ادارهکل آموزش و پرورش استان یزد.
ارفعـی، کتایون، اکبری، امیرعلـی، علوی، صدیقه، و مجد، حمید (1387). علاقمندی بـه تحصیل در رشـتة مامایی و عاملهای مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تهران. دانش و تندرستی، 3(2)، 28-3.
اسکندری، پروانه (1396) چالشهای هدایت تحصیلی نوین و گذر از این چالشها، مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی (مؤسسة آموزش عالی نگاره)، 19، 63-49.
اکرم دهقانی، محمد، آریافر، شهره، رضوانی، طاهره، و قاسمی، فاطمه (۱۳۹۶). تأثیر تفاوتهای فردی در میزان موفقیت دانشآموزان. پنجمین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش در ایران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین، تهران.
اکرم دهقانی، محمد، میرطاهره بزی الهری، طیبه، و پودینه مقدم، طاهره (۱۳۹۶). نقش تفاوتهای فردی در بروز افکارهای مختلف در جامعه. هشتمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، شرکت همایشگران مهر اشراق.
باقریفر، موسی، ابراهیمی شاهرودی، کلثوم، ابراهیمزاده پودینه، محمد، و فنودی، زهرا (۱۳۹۶). روانشناسی و تأثیر تفاوتهای فردی در میزان موفقیت افراد. دومین همایش ملی علوم انسانی، تهران، شرکت توسعة دانش فرزانگان،
بخشی، حامد (۱۳۹۳). بررسی عوامل مؤثر خلاقیت و نوآوری بر کارآفرینی سازمانی. همایش مدیریت تحول در سازمانها با رویکرد علوم رفتاری، تهران، مؤسسة نیروی تدبیر ایرانیان.
رستمی، مرتضی (۱۳۹۷). نقش تکنولوژی آموزشی در آموزش و یادگیری دانشآموزان. ششمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی وروانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
رضاپور، صدراله، و شفیعی، روحانگیز (1393). عوامل مؤثر بر انتخاب رشته تحصیلی دانشآموزان. اولین کنفرانس بینالمللی حماسة سیاسی (با رویکردی بر تحولات خاورمیانه) و حماسة اقتصادی (با رویکردی بر مدیریت و حسابداری)، رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
رضایی مدنی، مرتضی (1397). بررسی فرایند هدایت تحصیلی نوین در پایة نهم از منظر مشاوران مدارس و متخصصان مرتبط و ارائة نظرات اصلاحی آنان. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ایران.
زندیپور، طیبه (1382). برنامهریزی تحصیلی و شغلی. تهران: شرکت چاپ نشر.
سهرابی، اسماعیل، صادقی، قاسم، و جداوی، حمید (1396). بررسی هدایت تحصیلی و چالشهای مربوط به آن. همایش علمی پژوهشی راهبردها و راهکارهای ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب.
سوزنده، مهدی، و مجرد، موسی (1395). ارائة یک سیستم پویا پیشنهاددهندة هدایت تحصیلی برای موفقیت دانشآموزان در انتخاب رشتة تحصیلی با استفاده از تکنیک CBR. همایش بینالمللی افقهای نوین در علوم پایه و فنی و مهندسی، تهران.
شورای برنامهریزی هدایت تحصیلی-شغلی (1395). شیوهنامة اجرایی هدایت تحصیلی نوین. وزرات آموزش و پرورش، جمهوری اسلامی ایران.
طارق، خلیل. (1381). مدیریت تکنولوژی: رمز موفقیت در رقابت و خلق ثروت. ترجمة کامران باقری، تهران: پیام متن.
طالع زاری، مریم، حسینائی، علی، و آقابابایی، زهره (1397). نقش هدایت تحصیلی در رضایت از رشتة تحصیلی در دانشآموزان مقطع متوسطة دوم. پنجمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی.
طالع زاری، ملیحه (1395). بررسی عوامل مؤثر بر هدایت تحصیلی و شغلی دانشآموزان نظام جدید متوسطة آموزش و پرورش شهرستان شاهرود. دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات.
عرب، سیدمحمد، گلشن تفتی، امید، کاشفینیا، رؤیا (1393). طبقهبندی نیازها و ارتقای کیفیت ارضای نیاز دانشجویان با مدل کانو. اولین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت.
عسکری سرکهنانی، طاهره، و رنجبر کلیبی، محمد (1397). بررسی تأثیر هدایت تحصیلی در انتخاب رشتة متناسب با توانایی دانشآموزان. چهارمین همایش علمی پژوهشی از نگاه معلم، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب.
قاسمی اوماسلان سفلی، سمیرا، و دادرس خالدی، فاطمه (۱۳۹۴). تأثیر روابط و تعامل عاطفی معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. دومین کنفرانس بینالمللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی، استانبول، مؤسسة مدیران ایدهپرداز پایتخت ویرا.
کرمدوست، نوروزعلی، زندوانیان، احمد، و ابوالقاسمی، محمود (1385). طراحی الگوهای مناسب جهت هدایت تحصیلی دانشآموزان متوسطه. مجلة روانشناسی و علوم تربیتی، 38(1و2)، 122-99.
کوثری، محمد (1395). ارزشیابی ملاکها و فرایندهای انتخاب رشتة تحصیلی دانشآموزان دورة متوسطه. پایاننامة کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
محمدی، آیین، و مجتهدزاده، ریتا (1384). طبقهبندی آموزشی و بانک اطلاعات رشتههای مدیریت و اطلاعرسانی، محصول تدوین راهکار تقسیم وظایف آموزشی در نظام آموزشی علوم پزشکی کشور. تهران: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
محمدی، رضا ( 1377). بررسی نظرات دانشآموزان و مشاوران نظام جدید دربارة تأثیر درس برنامهریزی تحصیلی و شغلی در افزایش آگاهیهای تحصیلی و شغلی دانشآموزان. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، ایران.
مظلومیان، سعید، و کوتی، محمد (۱۳۹۷). تأثیر استفاده از تکنولوژی، یادگیری خودراهبر بر عملکرد تحصیلی فراگیران. ششمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
منشی، فائزه (1389). بررسی عوامل مؤثر در انتخاب شاخههای تحصیلی (نظری و مهارتی) دانشآموزان دختر و پسر..گزارش طرح پژوهشی. تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
مهارتی، یعقوب، و حسنیراد، پریساسادات (۱۳۹۵). بررسی تأثیر سرعت نوآوری بر عملکرد (مطالعة موردی: شرکتهای مستقر در مراکز رشد و پارک علم و فناوری مشهد). چهارمین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین، تهران، شرکت ارتباط ارغوان ایرانیان.
مهرگان، محمدرضا، و قاسمی، مهرداد (1390). استفاده از مدل کانو در تعیین امتیاز کیفیت. دانش مدیریت، 15(56)، 35-21.
نظری، عباس (1375). بررسی تأثیر طرح هدایت تحصیلی بر هدایت دانشآموزان نظام جدید به شاخة نظری در آموزش و پرورش ناحیة 9 اراک. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران.
نواریی، کیومرث (1395). بررسی رابطة بین مشاوره و راهنمایی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 2(1)، 173-166.
هاشمی، حمید (۱۳۸۳). رویکردهای نوین در راهنمایی و مشاورة شغلی. اولین همایش نقش راهنمایی و مشاورة شغلی در بازار کار، دانشگاه اصفهان.
Crişan, C., Pavelea, A., & Ghimbuluţ, O. (2015). A need assessment on students’ career guidance. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 1022-1029.
Gibson, D. (2001). High School Students’ Perceptions of School Counseling Services: Awareness, Use, and Satisfaction. Counseling Outcome Research and Evaluation, 14, 1-14.
Lunenburg, F. C. (2010). Communication: The process, barriers, and improving effectiveness. Schooling, 1(1), 1-11.
Mihaela, N. A., & Cristina, I. G. (2015). A research on the educational counseling and career guidance in Romania. European Scientific Journal, 11(3), 18-36
Rădule, A. (2013). The theory and practice of career construction. Career Development and Counseling: Putting Theory and Research to Work. Hoboken: John Wiley & Sons, 1, 42-70.
Rezeanu, O. M. (2011). The implementation of quality management in higher education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 1046-1050.
Sohn, B. C. (2011). The effect of accounting comparability on earnings management, (working paper). Hong Kong: City University of Hong Kong.