ابیلی، خدایار، مزاری، ابراهیم، و زمانی، مهسا (1398). برنامهریزی توسعة فردی (راهنمای عمل خودتوسعهای مدیران و کارکنان). تهران: ابجد.
ابیلی، خدایار، و مزاری، ابراهیم (1394). توسعة منابع انسانی (جلد اول: با تأکید بر مفاهیم خودتوسعهای، خودرهبری و خودمدیریتی). تهران: انتشارات امید.
جعفری، حسن، ابوالقاسمی، محمود، قهرمانی، محمد، خراسانی، اباصلت، و قبادیان، مسلم (1397). عوامل محتوایی توسعة حرفهای معلمان ابتدایی مدارس استثنایی گروه کمتوان ذهنی شهر تهران. کودکان استثنایی، 18(2)، 86-77.
حجازی، یوسف، پرداختچی، محمدحسن، و شاهپسند، محمدرضا (1388). رویکردهای توسعة حرفهای معلمان. چاپ اول، تهران: دانشگاه تهران.
سرکارآرانی، محمدرضا (1394). درسپژوهی ایدهای جهانی برای بهسازی آموزش و غنیسازی یادگیری. چاپ اول، تهران: انتشارات مرآت.
سرمدی انصار، حسن (1395). پژوهش کارراهة توسعة حرفهای معلمان در عرصة تعلیم و تربیت. مجموعة الکترونیکی همایش توسعة حرفهای؛ نگاهی نو به تکریم معلم.
قربانیان، پروین (1400). ارائة مدلی برای توسعة فردی معلمان دورة ابتدایی مدارس استثنایی؛ مورد: استان همدان. رسالة دکتری، دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات تهران.
قلیپور، آرین، فقیهی، ابوالحسن، شاهحسینی، محمدعلی، و سفیدگران، بهارک (1397). تبیین الگوی تدوین برنامة توسعة فردی مدیران منابع انسانی در صنعت بانکداری. آموزش و توسعة منابع انسانی، 5(18)، 24-1.
کمیزی، اکبر، خراسانی، اباصلت، و کامکاری، کامبیز (1398). طراحی و اعتباریابی مدلی برای تدوین برنامة توسعة فردی در بانک انصار. آموزش و توسعة منابع انسانی، 6(20)، 103-81.
گندمی، فهیمه (1395). به سوی رویکردی مدرسهبنیان در حوزة رشد و بالندگی حرفهای معلمان: تعیین عناصر اصلی یک رویکرد اساسی اثربخش. تربیت معلم فکور، 2، 140-119.
مهاجری، مژده (1391). رابطة بین قابلیتهای حرفهای معلمان دورة ابتدایی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان در شهر اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 15، 48-27.
Beausaert, S., Segers, M., Fouarge, D., & Gijselaers, W. (2013). Effect of using a personal development plan on learning and development. Workplace Learning, 25(3), 145–158.
Bozkus, K., & Bayrak, C. (2019). The Application of the dynamic teacher professional development through experimental action research. IEJEE, 11(4), 335-352.
Coldwell, M. (2017). Exploring the influence of Professional development on teacher careers: A path model approach. Teaching and Teacher Education, 61, 189-198.
Early, D. M., Maxwell, K. L., Ponde, B. D., & Pan, Y. (2017). Improving teacher- child interactions: A randomized controlled trial of making the Most of Classroom Interactions and My Teaching Partner Professional development models. Early Childhood Research Quarterly, 38, 57-70.
Gallo-Fox, J., & Scantlebury, K. (2016). Co- teaching as Professional development for Cooperating teacher. Teaching and Teacher Education, 60, 191-202.
Lum, S., Burud, I., Shirahatti, R., & Barua, A. (2019). Students and faculty perspective of a good medical teacher in the Asian context. Surg Res, 2(3), 54-59.
Patel, S., Kitchen, G., & Barrie, J. (2013). Personal development plans: Practical pitfalls. Trends in Anesthesia and Critical Care Journal, 220-223.
Poell, R., & Krogt, F. (2017). Why is organizing human resource development so problematic? Perspectives from the learning-network theory (Part I). The Learning Organization, 24(3), 180-193.
Scully-Russ, E., & Torraco, R. (2020). The changing nature and organization of work: An integrative review of the literature. Human Resource Development Review, 19(1), 39-65.
Silander, C., & Stigmar, M. (2019). Individual growth or institutional development? Ideological perspectives on motives behind Swedish higher education teacher training. High Educ, 77, 265–281.