ادیب، یوسف، فتحی آذر، اسکندر، کریمی، سیدبهاالدین، و سلطانی، اکبر (1395). ادراک استادان گروه مشاوره از برنامة درسی پوچ در دانشگاه: یک مطالعة کیفی. پژوهشهای کیفی در برنامهریزی درسی، 1(3)، 25-1،
دهقان، عبدالمجید، مهرام، بهروز، و کرمی، کرم (1395). ارزشیابی برنامة درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیت معلم پژوهشمحور (مورد: پردیسهای شهید هاشمینژاد). مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 7(13)، 100-78.
رامشگر، ریحانه، رجاییپور، سعید، و سیادت، سیدعلی (1393). بررسی مقایسهای ساختار سازمانی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. نامة آموزش عالی، 7(27)، 98-78.
سلیمی، جمال، ساعد موچشی، لطفاله، و عبدی، آرش (1397). واکاوی وضعیت دانشگاه فرهنگیان بر حسب تجارب زیستة دانشجومعلمان، یک مطالعة آمیخته. پژوهشهای برنامة درسی، 8(2)، 144-98.
صفایی موحد، سعید (1393). برنامة درسی مغفول مقالة ارائهشده در دانشنامة برنامة درسی. منتشر نشده
صفایی موحد، سعید (1395). برنامة درسی مغفول. دانشنامة برنامة درسی ایران.
فارسی، فاطمه، کاظمی، شبنم، و خروشی، پوران (1398). بررسی میزان همخوانی و هماهنگی سه برنامة درسی قصدشده، اجراشده و کسبشده دانشگاه فرهنگیان در ایجاد شایستگیهای مورد انتظار معلمان (مطالعة موردی: بررسی دیدگاه اولین دانشآموختگان رشتة علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اصفهان). دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، 2(16)، 90-73.
فتحی، معصومه، سعدیپور، اسماعیل، ابراهیمی قوام، صغری، و دلاور، علی (1397). موفقیت برنامههای درسی دانشگاه فرهنگیان در ایجاد شایستگیهای حرفهای. مطالعات برنامة درسی، 12(50)، 166-139.
کلانتری، خلیل (1394). پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی – اقتصادی. تهران: فرهنگ صبا.
کیان، مریم (1396). تحلیل برنامة درسی تجربهشده در دانشجویان رشتة علوم تربیتی. یازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت نظامهای دانشگاهی، دانشگاه تبریز، اردیبهشت 1396.
کیان، مرجان، عطاران، محمد، و فاضلی، نعمتالله (1390). واکاوی فرهنگ یادگیری الکترونیکی،در دانشگاههای ایران، یک پژوهش نظریة مبنایی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 24، 128-95..
لرکیان، مرجان، و مهرمحمدی، محمود (1391). شناسایی و تبیین ابعاد و سطوح برنامة درسی مغفول هنر در دورة ابتدایی ایران مبتنی بر الگوی مطلوب.رسالة دکتری، رشتة برنامهریزی درسی، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
مرزوقی، رحمتاله، زارع، پریسا، جهانی، جعفر، و محمدی، مهدی (1398). برنامة درسی نال نواندیشی و بسط مفهومی. تهران: انتشارات آوای نور.
مصطفیپور، روزیتا، ادیب، یوسف، ملکی آوارسین، صادق، و طالبی، بهنام (1399). شناسایی ابعاد برنامة درسی مغفول بر اساس تفاوت برنامة درسی آکادمیک و برنامة درسی قصدشدة آموزش مفاهیم شهروندی در کتب مطالعات اجتماعی متوسطة دورة اول. پژوهشهای برنامة درسی، 10(1)، 202-157.
مهرمحمدی، محمود (1391). برنامة درسی پنهان، برنامة درسی پوچ، و برنامة درسی پوچ پنهان. در برنامة درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. تهران: انتشارات سمت.
مهرمحمدی، محمود (1392)، الحاق یک تبصرة جدید به مادة (7) اساسنامة دانشگاه فرهنگیان، مصوب 06/12/1392.
مهرمحمدی، محمود (1387). برنامة درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. تهران: انتشارات سمت.
میرکمالی، سیدمحمد، و فرهادیراد، حمید (1392). کنکاشی در ساختارهای سازمانی دانشگاه به منظور ارائة یک مدل تلفیقی. تحقیقات مدیریت آموزشی. 5(17)، 100-75.
نامداری پژمان، مهدی، میرکمالی، سیدمحمد، پورکریمی، جواد، و فراستخواه، محمود (1398). شناسایی مؤلفههای اثرگذار در تضمین کیفیت آمادهسازی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان: رویکرد کیفی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(38)، 34-1.
نیکخواه، محمد، و لیاقتدار، محمدجواد (1397). بررسی کیفیت اجرای برنامة درسی جدید آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعه موردی: استان چهارمحال و بختیاری، دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در تربیت معلم، 1(3)، 134-105.
Adri, du T., & Mike, G. (2018). A neglected opportunity: Entrepreneurship education in the lower high school curricula for technology in South Africa and Botswana. African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education, 22(1), 37-47.
Alemu, M., Kind, V., Mesfin, B., Kassa, M., Mulugeta, A., Per, K., & Taha, R. (2019). The knowledge gap between intended and attained curriculum in Ethiopian teacher education: Identifying challenges for future development. Comparative and International Education Published Online: 08 Apr.
Chowdhury, T. B., & Mohammed, N. (2017). An explorative study on the null secondary science curriculum in Bangladesh. Science Education International, 28(2), 147-155.
Eisner, E. W. (1994). The educational imagination: Ondesign and evaluation of school programs. (3 rd.ed), New York: Macmillan.
Hume, A. C., & Coll, R. K. (2010). Authentic student inquiry: The mismatch between the intended curriculum and the student‐experienced curriculum. Research in Science & Technological Education, 28(1), 43-62.
Pinar, W. F., & Zhang, H. (2015). With out experience is teacher development possible? atobiography and teacher development in China: Subjectivity and Culture in Curriculum Reform. Palgrave Macmillan US.
Ping, C., Schellings, G., & Beijaard, D. (2018). Teacher educators' professional learning: A literature review. Teaching and Teacher Education, 75, 93-104.
Quinn, M. (2010). Null curriculum. In Encyclopedia of Curriculum Studies. Edited by Craig Kridel, SAGE Publications, London, United Kingdom
Rokenes, F., Mork, K., & Rune, J. (2016). Prepared to teach ESL with ICT? A study of digital competence in Norwegian teacher education. FM Røkenes, RJ Krumsvik Computers & Education 97, 1-20.
UNESCO (2016). What makes a quality curriculum? Paris: Unesco
Van den Akker, J. J. H., Fasoglio, D., & Mulder, H. (2010). A curriculum perspective on Plurilingual education. Council of Europe.