ابوالحسنزاده، ابوالفضل (1396). ارزیابی مؤلفههای مؤثر بر جذب حامیان مالی در المپیادهای ورزشی درونمدرسهای استان کرمان. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی.
جعفری کوپایی، اکبر، نظری، رسول، و حمیدی، مهرزاد (1394). تدوین برنامة راهبردی توسعة المپیادهای ورزشی درونمدرسهای استان اصفهان. همایش بینالمللی یافتههای نوین پژوهشی در علوم ورزشی، تهران، دی ماه 1394.
جوادی، سعید (1396). نقش المپیاد ورزشی درونمدرسهای بر سلامت اجتماعی و انگیزة مشارکت دانشآموزان در فوق برنامة مدارس. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع)، دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی.
جهان تابنژاد، عباس، مهدیپور، عبدالرحمن، و خطیبی، امین (1397). تحلیل عوامل مؤثر در توسعة ورزشهای پایه در مدارس ابتدایی شهر اهواز. مطالعات مدیریت ورزشی، 10(50)، 186-165.
حبیب نیارمی، سونیا، دوستی، مرتضی، و درویشی، ابوالفضل (1395). شناسایی مشکلات و مزایای اجرای طرح المپیاد درونمدرسهای؛ مطالعة موردی استان مازندران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 4(13)، 59-49.
حمیدی، مهرزاد، وحدانی، محسن، خبیری، محمد، و علیدوست، ابراهیم (1395). تدوین استراتژیهای تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش. خانواده و پژوهش، 14(1)، 50-33.
خوشسیما، اسماعیل (1395). تدوین راهبردهای توسعة المپیادهای ورزشی درونمدرسهای از دیدگاه کارشناسان تربیت بدنی خراسان رضوی از طریق مدل سوات. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه بیرجند، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی.
دبیرخانة شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. تهران. وزارت آموزش و پرورش.
رشادتجو، سهیلا، و خادمی، مسعود (1394). تأثیر المپیاد ورزشی درونمدرسهای در سلامت روانی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر تهران. سومین کنفرانس ملی توسعة پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعة پایدار، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت، تهران، دیماه 1394.
رضوی، سیدمحمدحسین، شعبانی بهار، غلامرضا، و سجادی، سیداحمد (1390). تحلیل عوامل تأثیرگذار برکیفیت بخشی درس تربیت بدنی مدارس راهنمایی از دیدگاه معلمان ورزش. پژوهشنامة مدیریت و رفتار حرکتی، 7(4)، 103-112.
زارع، ابوذر، حمیدی، مهرزاد، و امیرحسینی، سیداحسان (1399). تحلیل گسترش عملکرد کیفیت در المپیادهای ورزشی درونمدرسهای وزارت آموزش و پرورش. پژوهش در ورزش تربیتی، 8(18)، 40-17.
ساعت چیان، وحید، کشتیدار، محمد، رعنایی، مژگان، و عزیزی، بهادر (1398). تبیین عوامل مؤثر بر موفقیت المپیاد ورزشی درونمدرسهای. پژوهش در ورزش تربیتی، 7(16)، 60-39.
سمیعی، سهیل، تجاری، فرشاد، و نیکآیین، زینت (1399). تحلیل روند تحولات مدیریتی در تربیت بدنی و ورزش دانشآموزی کشور از 1357تا 1397. پژوهش در ورزش تربیتی، 8(19)، 179-200.
سیاوش پور، سجاد، امیرحسینی، سیداحسان، و حمیدی، مهرزاد (1398). ارائه الگوی عوامل مؤثر بر سایش اجتماعی در منابع انسانی در تربیت بدنی وزارت آموزش وپرورش. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 6(2)، 67-83.
شاهزاده تیمورلو، حوریه، خدایاری، عباس، نوربخش، مهوش، و علیدوست قهفرخی، ابراهیم (1399). طراحی الگوی توانمندسازی معلمان تربیت بدنی با رویکردسند چشمانداز 1404 جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در ورزش تربیتی، 8(18)، 112-91.
شریعتی، حمیده، طیبی ثانی، سیدمصطفی، فهیمینژاد، علی، و کاظمنژاد، انوشیروان (1398). تدوین برنامة راهبردی ورزش دانشآموزی دختران دورة دوم مقطع متوسطة استان گلستان. مدیریت منابع انسانی در ورزش، 6(2)، 315-331.
شریفیان، اسماعیل، و ملکیپورحرجندی، احسان (1401). چالشهای پیش روی برنامهها و راهکارهای عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بخش تربیت بدنی و ورزش مدارس. پژوهشنامة مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 18(35)، 80-61.
صداقت، همتالله (1396). بررسی عوامل توسعة المپیاد ورزشی درون مدرسهای از دیدگاه دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش. استان مازندران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شمال، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی.
علیزاده، سیاوش (1396). بررسی عوامل اجتماعی-اقتصادی مؤثر بر عملکرد استانهای کشور در المپیادهای ورزشی دانشآموزان مقطع ابتدایی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی.
قاسمتبار گنجی، سیدحسین (1395). ارزشیابی فعالیتهای فوق برنامة مقطع متوسطة دوم مدارس پسرانة شهر بابل با استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی، دانشکدة علوم تربیتی.
قاسمی روشناوند، جواد، بحرالعلوم، حسن، اندام، رضا، و باقری، هادی (1398). اولویتبندی موانع مشارکتهای فرابخشی در ورزش دانشآموزی با استفاده از مدل ساختاری تفسیری. نوآوریهای آموزشی، 18(72 )، 90-73.
قنبری فیروزآبادی، علیرضا، امانی، امین، ریحانی، محمد، و سردورودیان، مهتا (1399). طراحی الگوی راهبردی توسعة ورزش دانشآموزی. پژوهش در ورزش تربیتی، 8(20)، 204-179.
قنبری، هادی، شتاب بوشهری، ناهید، شفیعنیا، پروانه، و مهرعلیزاده، یدالله (1397). آسیبشناسی تربیت بدنی و ورزش مدارس با استفاده از مدل سهشاخگی. پژوهش در ورزش تربیتی، 6(15)، 160-139.
گودرزی، مهدی (1392). تبیین وضعیت موجود ادارة کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور با استفاده از تحلیل سوات. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 2(2)، 74-61.
نسترن بروجنی، الهام، نسترن بروجنی، ایمان، و هنری، حبیب (1395). شناسایی مشکلات موجود درس تربیت بدنی مدارس اصفهان و مقایسة دیدگاه مدیران، کارشناسان و معلمان تربیت بدنی مدارس اصفهان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 4(14)، 94-83.
وفاییمقدم، علی، دوستی پاشاکلایی، مرتضی، فخری، فرناز، و جعفری، مهران (1397). بررسی موانع توسعة ورزش مدارس استان مازندران. پژوهشنامة مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 14(28)، 182-167.
یعقوبی، حسن، یوسفی، رحیم، و امینزاده، محمد (1398). ارتباط فعالیتهای اجتماعی و ورزشهای گروهی با میزان اعتیاد به فضای مجازی. مطالعات روانشناسی ورزشی، 8(29)، 218-203.
یوسفی، میلاد (1396). ارزیابی اثربخشی طرح ملی المپیاد ورزشی درونمدرسهای مدارس شهرستان پاوه. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی.
Aggerholm, K., Standal, F., & Hordvik, M. M. (2018). Competition in physical education: Avoid, ask, adapt or accept?. Quest, 70(3), 385-400.
Bourke, M., Hilland, T. A., & Craike, M. (2020). Factors associated with the institutionalization of a physical activity program in Australian elementary schools. Translational Behavioral Medicine, 10(6), 1559-1565.
Coulter, M., McGrane, B., & Woods, C. (2020). ‘PE should be an integral part of each school day’: parents’ and their children’s attitudes towards primary physical education. Education 3-13, 48(4), 429-445.
Davies, S., Coxe, K., Harvey, H. H., Singichetti, B., Guo, J., & Yang, J. (2018). Qualitative evaluation of high school implementation strategies for youth sports concussion laws. Athletic Training, 53(9), 873-879.
Dobbins, M., DeCorby, K., Robeson, P., Husson, H., & Tirilis, D. (2009). Cochrane review: School‐based physical activity programs for promoting physical activity and fitness in children and adolescents aged 6‐18. Evidence‐Based Child Health: A Cochrane Review Journal, 4(4), 1452-1561.
Escaron, A. L., Vega‐Herrera, C., Steers, N., Chung, J., Martinez, C., Hochman, M., & Lara, M. (2019). Factors associated with leisure time physical activity among schoolchildren in a predominantly Latino community. School Health, 89(6), 444-451.
Hardman, K. (2008). Physical education in schools: A global perspective. Kinesiology, 40(1), 5-28.
Komova, E., Litvinov, S., & Skotnikova, A. (2015). Sport Education at Russian High Schools (from 18th to 21st century). International Journal of Sport Culture and Science, 3(2), 55-63.
Lubans, D. R., Lonsdale, C., Cohen, K., Eather, N., Beauchamp, M. R., Morgan, P. J.,... & Smith, J. J. (2017). Framework for the design and delivery of organized physical activity sessions for children and adolescents: rationale and description of the ‘SAAFE’teaching principles. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 14(1), 1-11.
Quyen, G, To., Wharton, L., Gallegos, D., Stylianou, M., Do, D. V., To, K. G.,... & Trost, S. G. (2020). School-based physical education: Physical activity and implementation barriers in Vietnamese elementary schools. European Physical Education Review, 26(2), 587-606.
Rees, T., Hardy, L., Güllich, A., Abernethy, B., Côté, J., Woodman, T.,... & Warr, C. (2016). The great British medalists project: a review of current knowledge on the development of the world’s best sporting talent. Sports medicine, 46(8), 1041-1058.
Rodrigues, D., Padez, C., & Machado-Rodrigues, A. M. (2018). Active parents, active children: The importance of parental organized physical activity in children’s extracurricular sport participation. Journal of Child Health Care, 22(1), 159-170.
Sliwa, S. A., Calvert, H. G., Williams, H. P., & Turner, L. (2019). Prevalence and types of school‐based out‐of‐school time programs at elementary schools and implications for student nutrition and physical activity. School Health, 89(1), 48-58.
Welty Peachey, J., & Cohen, A. (2016). Research partnerships in sport for development and peace: Challenges, barriers, and strategies. Sport Management, 30(3), 282-297.