اسلامیه، فاطمه، مظاهری، ساناز، و امینیان، لیلا (1397). یادگیری ترکیبی رویکردی نوین در توسعة یادگیری. تهران: ناشر اوای نور.
آقازاده، محرم، و فضلی، رخساره (1389). راهنمای آموزش در کلاسهای چندپایه. تهران: نشر آییژ.
دیمهور، محمد (1395). نوسازی و بهسازی یادگیری در کلاسهای چندپایه. تهران: مؤسسة فرهنگی منادی تربیت.
رجبی گوندره، و خطیب زنجانی، نازیلا (1396). طراحی الگوی یادگیری ترکیبی و امکانسنجی آن در شاخة فنی و حرفهای آموزش و پرورش. رسالة دکتری، دانشگاه پیام نور تهران.
شرفی، سکینه، صباغ حسنزاده، طلعت، و ظهورپرونده، وجیهه (1397). طراحی و تدوین الگوی برنامة درسی با رویکرد آموزش ترکیبی برای پایة هفتم متوسطة اول. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور مشهد.
عجم، علیاکبر، جعفری ثانی، حسین، مهرام، بهروز، و آهنچیان، محمدرضا (1392). ارائة الگوی طراحی برنامة درسی بر اساس یادگیری ترکیبی. رسالة دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد.
فدایینژاد، نسیم، فرجاللهی، مهران، سرمدی، محمدرضا، و صفایی، طیبه (1396). طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی روش تحقیق پیشرفتة مبتنی بر یادگیری ترکیبی. رسالة دکتری، دانشگاه پیام نور تهران.
محمدخانی، مسعود (1385). یادگیری ترکیبی. تدبیر، 1(172)، 39-35.
Banditvilai, Ch. (2016). Enhancing student’s language skills theough blended learning. The Electronic Journal of e-Learning, 14(3), 223-232.
Beutner, M. (2017). Module 6 – teaching and learning in blended-learning blende learning environments – onlin grren entrepreneurship training, www.teach thought.com/technology/the_benefits_of_blended_learning.
Bower, M., Dalgarno, B., Kennedy, G. E., Lee, M. J., & Kenney, J. (2015). Design and implementation factors in blended synchronous learning environments: Outcomes from a cross-case analysis. Computers & Education, 86, 1-17.
Devi, N. L., & Yadav, I. Ch. (2019). Data relating to fate and transport of organophosphate ester flame retardants in indoor air and dust from Nepal. Data in Brief, 25, 1-8.
Diwan, R. (2015). Small schools in rural India: ‘Exclusion’ and ‘inequity’ in hierarchical school system. Policy Futures in Education, 13(2), 187-204.
Farida, E., & Surjono, H. D. (2019). Implementation of blended learning to improve fifth graders’ learning participation. Proceedings of the 3rd International Conference on Current Issues in Education, 326, 192-205.
Friesen, N. (2012). Definig blended learning on the internet. http//learning spaces.org./papers/Defining_Blanded_learning_NF.pdf
Graham, C. R., Borup, J., Pulham, E., & Larsen, R. (2019). K–12 blended teaching readiness: Model and instrument development. Research on Technology in Education, 51(3), 239-258.
Guzer, B., & Caner, H. (2014). The past, present and future of blended learning: an in-depth analysis of literature. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116. 4596-4603.
Keengwe, J., & Kang, J. (2012). A review of empirical research on blended learning in teacher education programs. Education and Information Technologies, 18(3), 479-493.
Klein, H. J., Noe, R. A., & Wang, C. (2006). Undefined. Personnel Psychology, 59(3), 665-702.
Lalima, D., & Lata Dangwal, K. (2017). Blended learning: An innovative approach. Universal Journal of Educational Research, 5(1), 129-136.
Lindsay, E. B. (2004). The best of both worlds: Teaching a hybrid course. Academic Exchange Quarterly, 8(4), 1096-1453.
Macdonald, J. (2008). Blended learning and online tutoring planning learner support and activitydesign. England: Gover Publishing Company.
Ming, L. A. I., Kwok Man, L. A. M., & Cher Ping, L. I. M. (2016). Design principles for the blend in blended learning: A collective case study. The Hong Kong Institute of Education10 Lo Ping Road, Tai Po, Hong Kon
Mothofela, R., & Msimanga, M. (2019). Managing the use of resources in multi-grade classrooms.
South African Journal of Education, 39(3), 1-9.
Ngubane, T. (2011). Mechanical ventilation and the injured brain. Southern African Journal of Anaesthesia and Analgesia, 17(1), 76-80.
Saliba, G., Rankine, L., & Cortez, H. (2013). Fundamentals of blended learning. University of Western Sydney.
Shinde S. P., & Deshmukh V. P. (2012). Blended learning methodology in school education. International Journal of Computing and Business Research (IJCBR), 3(2), 1-9.
Tan, X. (2019). On Reform of college english teaching based on the fif smart learning platform. Language Teaching and Research, 10(5), 1067-1072.
Taole, M. J. (2017). Identifying the professional knowledge base for multi-grade teaching.
African Journals OnLine (AJOL),
15(4), 42-51.
Tileston. D. W. (2007). Teaching strategies for active learnin United State of America. Corwin Press A SAGE Publications Company.
Unesco (2016). Blended learning for quality higher education: Selected Case Studies on Implementation from Asia‑Pacific Unesco, Education 2030 Incheon Declaration.
Watson, J. (2015). Promising practices in blended and online learning Blending Learning: The Evolution of Online and Face-to-FaceEducation from 2008–2015,
www.inacol.org.
Wiles, G. L., & Ball, T. R. (2013). The converged classroom. Paper presented at ASEE Annual Conference: Improving course effectiveness, Atlanta, Georgia. https://peer.asee.org/22561.
Zakaria. M., Malmia, W. A., Irmawati, A., Amir. N., & Umanailo, M. (2019). effect mathematics learning achievement motivation on junior high school students 1 namlea. International Journal of Scientific & Technology Research, 8(10), 1495-1498.