امینالرعایا، مهین، یارمحمدی، محمدحسین، و احسانپور، سهیلا (۱۳۸۴). نیازسنجی آموزشی مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان. مدیریت سلامت، 8(20)، 30-61.
توانگر، امینالله (۱۳۷۸). برآورد نیازهای آموزشی مدیران بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. پایاننامة کار شناسی ارشد، رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان.
جمشیدی، احمد، یارمحمدیان، محمدحسین، ارجمندی، فریبا، عسکری، هدایتاله، و رئیسی، احمد (۱۳۸۳). بررسی نیاز مدیران شبکههای بهداشت و درمان استان اصفهان به آموزش اصول و مهارتهای مدیریت. مدیریت و اطلاعات و بهداشت و درمان، ۱(1)، 4-1.
خدایاری، مینا، حسینینسب، سیدداوود، و یاری، جهانگیر (۱۳۹۳). نیازسنجی آموزشی کارکنان خدمات آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سال ۹۱-۹۰. آموزش و ارزشیابی، 7(25)، 13-28.
رونق، یوسف (۱۳۹۲). طرح طبقهبندی و ارزشیابی مشاغل (عمومی و اختصاصی) دستگاههای اجرایی مشمول قانون و مدیریت خدمات کشوری و مقررات آموزش کارمندان. تهران: فرمنش.
زارعی، جواد، ﻋﺰﻳﺰی، احمد، ساکیﭘﻮر، سارا، ﻣﺤﻤﺪی، علی، و ﻋﺒﺪﺧﺪا، محمدهیوا (۱۳۹۰). ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻴﺎزﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺑﺨﺶ ﻣﺪارک ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎنﻫﺎی استان خوزستان در سال ۹۰. مدیریت سلامت، 15(48)، ۳۵-۲۴.
زندی، بهمن، موسوینژاد، روحالله، احمدیقراچه، علیمحمد، و جمالزاده، محمد (۱۳۹۲). ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﯿﺎزﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺷﯿﺮاز در راﺳﺘﺎی اراﺋة اﻟﮕﻮی ﻣﻨﺎﺳﺐ آﻣﻮزﺷﯽ و ﺑﻬﺴﺎزی ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ. فصلنامة ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺗﺮﺑﺖ ﺣﯿﺪرﯾﻪ، 1(2)، ۷0-۷6.
عیدی، اکبر، و نوهابراهیم، عبدالرحیم (۱۳۹۰). گذر از شبهنیازسنجی به نیازسنجی آموزشی واقعی(مطالعة موردی). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، 2(4)، ۹۶-۷۷.
فتحی واجارگاه، کوروش (۱۳۸۳). برنامهریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان. تهران: سمت.
فضلالهی، سیفاله، و ملکی توانا، منصوره (۱۳۹۰). رویکردی جامع به روشها و تکنیکهای مهم نیازسنجی آموزشی. روششناسی علوم انسانی، 17(68)، 115-83.
کریمی، سعید، یعقوبی، مریم، جوادی، مرضیه، فتحعلیزاده، سوگل، و ملایی، معصومه (۱۳۹۰). نیازسنجی آموزش مداوم حرفهای دانشآموختگان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی. مدیریت اطلاعات سلامت، 8(1)، ۷۴-۶۵.
گزارش نیازسنجی آموزشی، ویژة کارکنان غیر هیئت علمی دانشکدة علوم اقتصادی – شهریور ۱۳۸۹
ﻣﻄﻠﻖ، ﻣﺤﻤﺪاﺳﻤﺎﻋﻴﻞ، ﻧﺼﺮاﷲﭘﻮرشیروانی، سیدداود، ملکی، محمدرضا، جعفری، ناهید، توفیقی، شهرام، و کبیر، محمدجواد (۱۳۹۰). ﻧﻴﺎزﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﺪﻳﺮان و ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﻣﺴئول ﺳﺘﺎد ﺣﻮزة ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎی علوم پزشکیﻛﺸﻮر. مجلة ایرانی آموزش در پزشکی، 11(5)، 516-525.
مظاهری، مریم، بهرامی، نصرت، توسلی، الهه، خلفهنیلساز، مهناز، خسروپناه، علیرضا، و معظمی گودرزی، علی (1391). نیازسنجی آموزش کارکنان تحت پوشش دانشکدة علوم پزشکی دزفول در زمینة دورههای آموزش ضمن خدمت. تحقیقات نظام سلامت، ویژهنامة آموزش بهداشت، صص ۲۰۱۸-۲۰۱۱.
مهدیه نجفآبادی، مریم (۱۳۸۶). نیازسنجی آموزشی مدیران شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
ﻣﻴﺮزاﺑﻴﮕﻲ، علی (1387). ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰی درﺳﻲ و ﻃﺮح درس در آﻣﻮزش رﺳﻤﻲ و ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎﻧﻲ. ﺗﻬﺮان: صنایع ﭼﺎپ.
Ajibade, S., & Ayinla, N. (2014). Investigating the effect of training on employees' commitment: an empirical study of a discount house in Nigeria. Megatrend Review, 11(3), 7-8.
Al-Mzary, M. M. M., Al-rifai, A. D. A., & Al-Momany, M. O. E (2015).Training and its impact on the performance of employees at jordanian universities from the perspective of employees: The case of Yarmouk University. Education and Practice, 6(32), 128-140.
International Labor Organization. (2004). Workers, training International Labor Organization, available from: URL
: http://ilo.org
Porter , J., & Johnson, J. (2003). The management academy for public Health: a now paradigm for public Health management development. public Health Manag Paract; 8(2), 8-66.
Smith, E. S. (2010). The relationship between learning style and cognitive style. Personality and Individual Dofferences, 77(1), 434-445.
Sung, S., & Choi, J. (2014). Do organizations spend wisely on employees? Effects of training and development investments on learning and innovation in organizations. Organizational Behavior, 35(3), 393-412.
Voegtlin, C., Boehm, S., & Bruch, H. (2015). How to Empower Employees: Using Training to Enhance Work Units’ Collective Empowerment. International Journal of Manpower, 36(3), 354-373.