ابراهیمی علویجه، محمد (1396). بررسی انطباق مسائل کتاب ریاضی پایة نهم با مسائل آزمون سواد ریاضی مطالعة پیزا. پایاننامة کارشناسی ارشد آموزش ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
افخمی، ربابه (1390). بررسی سواد ریاضی دانشآموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با توجه به اثربخشی سبکهای شناختی و جنسیت بر آن. پایاننامة کارشناسی ارشد آموزش ریاضی، دانشگاه فردوسی مشهد.
باتل، گی. (1389). روش تدریس ریاضی در دورة ابتدایی. ترجمة شهرناز بخشعلیزاده، تهران: انتشارات سمت.
خانی، نفیسه، و رفیعپور، ابوالفضل (1394). تحلیل محتوای کتابهای ریاضی جدیدالتالیف دورة ابتدایی بر اساس رویکرد مدلسازی. مجموعه مقالات هفتمین همایش ملی آموزش، تهران، ایران.
رفیعپور، ابوالفضل (1389). طراحی چارچوبی برای ایجاد تعادل در برنامة درسی ریاضی متوسطه در ایران. پایاننامة دکتری آموزش ریاضی، دانشگاه شهید بهشتی.
رفیعپور، ابوالفضل (1393). مدلسازی و کاربردها: گزارش یک پژوهش. نظریه و عمل در برنامة درسی، 2(3)، 116- 93.
رفیعپور، ابوالفضل، و مولایی، ریحانه (1399). تحلیل محتوای کتابهای ریاضی دورة اول و دوم متوسطه بر اساس رویکرد مدلسازی. پژوهش در آموزش ریاضی، 1(1)، 44-29.
زرقانی، اعظم، امینخندقی، مقصود، شعبانیورکی، بختیار، و موسیپور، نعمتاله (1395). برنامة درسی ریاضی جدید: معلمان چه میکنند؟. نظریه و عمل در برنامة درسی، 4(8)، 84-51.
شایان، مریم (1396). ارزیابی عملکرد دانشآموزان پایة نهم در آزمون سواد ریاضی. پایاننامة کارشناسی ارشد آموزش ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
ضرغامپور، محبوبه، پورجلال، فریبا، حسنی، مینا، کرمی، سحر، روشنی، رؤیا، و اکبری، زهرا (1393). کتاب معلم (راهتمای تدریس) ریاضی پایة اول. چاپ دوم، تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور.
معطی، رضا، و غلامآزاد، سهیلا (1393). اعداد اعشاری و ریاضی مدرسهای در ایران. رشد آموزش ریاضی، 115، 11-4.
ملکی، فاطمه (1395). تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایة هشتم. پایاننامة کارشناسی ارشد آموزش ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
ملیجی، مرتضی، علیعسگری، مجید، آقایی، نجف، و جوادیپور، محمد (1399). تحلیل محتوای کتابهای دورۀ پیش دبستانی از نظر میزان توجه به فعالیت بدنی. تعلیم و تربیت، ۳۶(۲)، ۴۴-۲۵.
منصوری، آرزو (1395). تاثیر آموزش زمینهمحور بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس ریاضی پایة اول ابتدایی شهرستان محمود آباد. پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة برنامهریزی درسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
یافتیان، نرگس، و احمدی، ساناز (1399). تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایة دهم براساس میزان استفاده از مسائل زمینهمدار با تأکید بر مدلسازی. تعلیم و تربیت، ۳۶(۳)، ۱۶۴-۱۳۹.
Altay, M. K., Erhan, G. K., & Elif, B. A. T. I. (2020). Contexts used for real life connections in mathematics textbook for 6th graders. Ilkogretim Online, 19(1), 310-323.
Blum, W. (2015). Quality teaching of mathematical modelling: What do we know, what can we do? In The proceedings of the 12th international congress on mathematical education (pp. 73-96). Springer, Cham.
De Lange, J. (1995). Assessment: No change without problems. In T.A. Romberg (Ed.), Reform in School Mathematics (PP. 87-113). Albany, NY: SUNY Press.
De Lange, J. (2003). Mathematics for Literacy. Quantitative Literacy: Why Numeracy Matters for Schools and Collage. The National Council on Education and the Disciplines. Princeton.
Ekawati, R., Susanti, S., & Chen, J. C. (2020). Primary students’ mathematical literacy: A case study. Infinity Journal, 9(1), 49-58.
Fornero, E., & Prete, A. L. (2019). Voting in the aftermath of a pension reform: the role of financial literacy. Pension Economics & Finance, 18(1), 1-30.
Freudenthal, H. (1973). Mathematics as an educational task. Dordrecht, The Netherlands: Reidel.
Galbraith, P. L., & Stillman, G. (2001). Assumptions and context: Pursuing their role in modelling activity. Modeling and mathematics education, ICTMA, 9, 300-310.
Galbraith, P., & Fisher, D. (2021). Technology and mathematical modelling: addressing challenges, opening doors. Quadrate, 30(1), 198-218.
Kaiser, G., & Maab, K. (2007). Modeling in Lower Secondary Mathematics Classroom- Problems and Opportunities. In W. Blum, P. Galbraith, H. W. Henn and M. Niss (Eds.), Modeling and applications in mathematics education, 14th ICMI study (pp.99-108). New York: Springer.
Kilpatrick, J., Swafford, J., & Findell, B. (2001). Adding it up: Helping children learn mathematics. National Academy Press.
Newmann, F., Secada, W., & Wehlage, G. (1995) A guide to authentic instruction and assessment: vision, standards and scoring. Madison,Wisconsin, Wisconsin Center for Education Research.
Organisation for Economic Co-operation and Development. (2017). PISA 2015 Assessment and Analytical Framework: Science, Reading, Mathematics and Financial Literacy. OECD.
Organisation for Economic Co-operation and Development. (2019). PISA 2018 Assessment and Analytical Framework: Science, Reading, Mathematics and Financial Literacy. OECD.
Reinke, L. T. (2019). Toward an analytical framework for contextual problem-based mathematics instruction. Mathematical Thinking and Learning, 21(4), 265-284.
Rohendi, D., & Dulpaja, J. (2013). Connected Mathematics Project (CMP) model based on presentation media to the mathematical connection ability of junior high school student. Education and Practice, 4(4), 17-22.
Stacey, K. (2015). The international assessment of mathematical literacy: PISA 2012 framework and items. In Selected regular lectures from the 12th International Congress on Mathematical Education (pp.771-790). Springer International Publishing.
Vincent, J., & Stacey, K. (2008). Do mathematics textbooks cultivate shallow teaching? Applying the TIMSS video study criteria to Australian eighth-grade mathematics textbooks. Mathematics Education Research Journal, 20(1), 82-107.
Wernet, J. L. (2015). What's the story with story problems? Exploring the relationship between contextual mathematics tasks, student engagement, and motivation to learn mathematics in middle school. Michigan State University.