ابراهیمی، ایوب، زینآبادی، حسنرضا، و هداوندی، محمدرضا (1397). مطالعة کیفی عوامل مؤثر در میل به ماندگاری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در وزارت آموزشوپرورش. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 6(17)، 146-122.
ابوالحسنی، زهرا، و جوادیپور، محمد (1398). شایستگیهای حرفهای معلمان و رضایت شغلی با تأکید بر دیدگاه سازندهگرایی. فناوری آموزش، 13(4)، 921-911.
آذرنیوشان، مریم، مشایخ، مریم، و محمدی فاطمه (1397). رابطة نوآوری سازمانی با عملکرد شغلی و رضایت شغلی معلمان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8(3)، 94-75.
آرینپور، محمد، ملکی، اعظم و وحید حداد، نوشین (1395). بررسی وضعیت رضایت شغلی معلمان سه پایه (ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان). پیام فرهیختگان، 1(8)، 26-15.
امانی، ملاحت (1397). ارتباط بین رضایت شغلی و کیفیت تدریس معلمان با عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه. رویش روانشناسی، 7(12)، 251-243.
جمعی از نویسندگان دانشگاه فرهنگیان (1394). راهنمای عملی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت معلم فکور (1). تهران: سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان.
دانشپژوه، زهرا، و ولیالله، فرزاد (1385). ارزشیابی مهارتهای حرفهای معلمان دورة ابتدایی. پژوهشکدة تعلیم و تربیت، وزارت آموزشوپرورش، 5(4)، 170-135.
رابینز، استیفن (1391). مبانی رفتار سازمانی. ترجمة سیدمحمد اعرابی و علی پارساییان، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رابینز، استیفن، و جاج، تیموتی (1393). رفتار سازمانی. ترجمة مهدی زارع، تهران: انتشارات نص.
زارع شاهآبادی، اکبر، ترکان، رحمتاله، و حیدری، محمود (1391). بررسی رابطة بین رضایت شغلی و نشاط اجتماعی در دبیران مقطع متوسطة جیرفت. مجلة جامعهشناسی کاربردی، 23(4)، 188-165.
زارعی متین، حسن (1393). مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته. تهران: انتشارات آگه.
سراجی، فرهاد و پایدار، حمزه (1397). تبیین ابعاد صلاحیتهای تدریس دبیران برگزیدة دورة دوم متوسطة شهر همدان. تدریسپژوهی، 6(3)، 82-64.
سرمدی، محمدرضا، و صیف، محمدحسن (1391). مدیریت فرایند آموزش. تهران: انتشارات دانشگاه پیامنور.
سلیمی، جمال، و عبدی، آرش (1394). مطالعة رابطة راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمان. پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 2(5)، 122-99.
شریعتی، مسعود، مجیدی، عبدالله، و خجسته، محمد (1395). بررسی تأثیر تغییر ساختار مشاغل بر رضایت شغلی کارکنان در یکی از یگانهای نظامی. مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 4(4)، 85-61.
شریفزاده، سیدعلی، اسکندری، حسین، برجعلی، احمد، و سهرابی، فرامرز (1398). ساختار عاملی مقیاس ویژگیهای روانشناختی جذب معلمان ابتدایی. اندازهگیری تربیتی، 9(37)، 36-17.
شمس، شهابالدین، و اسفندیاری مقدم، امیرتیمور (1394). ارتباط ابعاد مختلف اعتماد سازمانی با رضایت شغلی کارکنان. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 23(77)، 185-171.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: دبیرخانة شورای عالی انقلاب فرهنگی.
صفر نواده، مریم، موسیپور، نعمتالله، اظهری، محبوبه، و محمدشفیعی، عبدالسعید (1397). تجربة زیستة دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامة جدید کارورزی تربیت معلم ایران. مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 10(19)، 169-149.
غلامی، الهام (1399). تأثیر رضایت شغلی بر عملکرد سازمانی. رهیافتی در مدیریت بازرگانی، 1(2)، 89-77.
کاظمیراد، نفیسه، نوربخش، پریوش و سپاسی، حسین.(1398). ساخت و اعتباریابی ابزار ارزیابی عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی. مجلة پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 9(18)، 51-37.
کامیابی، شریف (1399). بررسی دانش مورد نیاز نومعلمان دانشآموختة شیمی دانشگاه فرهنگیان برای تدریس علوم تجربی دورة اول متوسطه. پژوهش در آموزش شیمی، 2(3)، 96-85.
کبیری، مسعود (1397). مقایسة سیاستهای جذب، تأمین و تربیت معلمان دورة ابتدایی بر اساس یادگیری دانشآموزان. نوآوریهای آموزشی، 68(17)، 60-37.
گروه هماهنگی برنامهریزی تربیت معلم (1399). برنامة درسی رشتة آموزش ابتدایی دورة کارشناسی پیوسته. تهران: دفتر برنامهریزی درسی و آموزشی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان.
مردآزاد بهی، الناز، و نبئی، میعاد (1399). بررسی کیفیت مدیریت با عملکرد شغلی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان مراغه. رویکردی نو در علوم تربیتی، 2(4)، 54-44.
مقیمی، محمد (1391). پژوهشنامة مدیریت 2: مدیریت رفتار سازمانی (سطح فردی و گروهی)، تهران: انتشارات نگاه دانش.
Blomeke, S., Olsen, R., & Ute, S. (2016). Relation of student achievement to the quality of their teachers and instructional quality. In: Nilsen, T., & Gustafsson, J. (Eds.). Teacher quality, instructional quality and student outcomes: relationships across countries, cohorts and timeSwitzerland: Springer and IEA: 21-50.
Chamundeswari, S. (2013). Job satisfaction and performance of school teachers. Academic Research in Business and Social Sciences, 3(5), 420-429.
Cheng, Sh. L., & Xie, K. (2018). The relations among teacher value beliefs, personal characteristics, and TPACK in intervention and nonintervention settings. Teaching and Teacher Education, 74, 98-113.
Chinomona, R., & Sandada, M. (2014). Organizational support and its influence on teachers job satisfaction and job performance in Limpopo province of outh Africa. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(9), 208-214.
Dorozynska, A. (2017). Teacher job satisfaction in primary schools the relation to work environment. International Master in Educational Research Level: Advanced level Term: Ht/2016.
Ejiro, N., & Patrick, O. (2004). Performance appraisal of the Nigerian secondary School teachers. The student perspectinees. IESA, 3(34), 44-56.
Gieter, S., Hofmans, J., & Pepermans, R. (2011). Revisiting the impact of job satisfaction and organizational commitment on nurse turnover intention:
An individual differences analysis. International Journal of Nursing
Studies, 48(12), 1562-1569.
Gray, C., & Stark, P. (2007). Essential teaching skills. University Sheffield Medical.
Gurbuz, G., Ergun, H. S., & Teraman, S. B. (2016). Mediating role of emotional self-efficacy between emotional intelligence and creativity: Empirical study on University undergrads Marmara University. Istanbul, Turkey, The Business and Management Review, 3(7), 326-339.
Hammond, D. L, Hyler, M. E, & Gardner, M. (2017). Effective teacher professional development. palo alto, CA: Learning Policy Institute.
Hasbay, D., & Altındag, E. (2018). Factors that affect the performance of teachers working in secondarylevel. Academy of Educational Leadership Journal, 22(1), 1-19.
Hutabarat, W. (2015). Investigation of teacher job-performance model. Canadian Center of Science and Education, 11(18), 295-304.
Leadbetter A., Carr, R., Flynn, S., Mraney, W., Bogan, Y., & Brophy L. (2020). Implementation of a Data Management Quality Management Framework at the Marine Institute. Ireland, Earth Science, 13,509–521.
Miao, R. T. (2011). Perceived organizational support, job satisfaction, task performance and organizational citizenship behavior in China. Behavioral Applied Management, 12(2), 105–127
Mudor, H., & Tooksoon, P. (2011). Conceptual framework on the relationship
between human resource management practices, job satisfaction and turnover. Economics and Behavioral Studies, 2(2), 41-49.
Muijs, D., & Reynolds, D. (2017). Effective teaching: Evidence and practice. Sage.
Nadiri, H., & Tanova, C. (2010). An investigation of the role of justice in turnover intentions, job satisfaction, and organizational citizenship behavior in the hospitality industry. Hospitality Management, 29, 33-41.
Platis, C, Reklitis, P & Zimeras, S. (2015). Relation between job satisfaction
and job performance in healthcare services. Procedia Social and Behavioral
Sciences, 175, 480-487.
Somech, A., & Oplatka, I. (2014). Organizational citizenship behavior in schools: Examining the impact and opportunities within educational systems. Routledge.
Tehseen, S., & Hadi, N. U. (2015). Factors influencing teachers’ performance and retention. Mediterranean Journal of Social Sciences, 6(1), 233-244.
Tien, T. N. (2014). The determinants of job statisfaction among teachers in Vietnam. Doctoral Dissertation, Ritsumeikan Asia Pacific University.
Usop, A. M., Askandar, D. K., Langguyuan, M., & Usop, D. A. (2013). Work performance and job satisfaction among teachers. International Journal of Humanities and Social Science, 3(5), 245-252.
Villegas, E., & Reimers, F. (2000). The professional development of teachers as lifelong learning: models, practices and factors that influence it. The Board on International Comparative Studies in Education of the National Research Council.Washington ،D.C.