ابوالقاسمی، عباس، نظری، محمد، زاهد، عادل، و نریمانی، محمد (1391). نقش هیجانات خودآگاه و تعللورزی در پیشبینی عملکرد و اعتماد به نفس تحصیلی دانشجویان. اندیشههای نوین تربیتی، 8(1)، 28-9.
امیرحسینی، زهرا، شیرافکن، علی، و رجبپور، مجتبی (۱۳۹۹). پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس توان متغیرهای مدیریت زمان، باور هوشی، عزت نفس در دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور شهرستان دامغان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 21(1)، 128-117.
جوکار، بهرام، و دالاورپور، محمدآقا (1386).بررسی رابطة تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشههای نوین تربیتی، 3(34)، 80-61.
چهرزاد مینو، میترا، قنبری، عاطفه، رحمتپور، پردیس، براری، فاطمه، پوررجبی، عاصمه، و علیپور، زهرا (1396). اهمالکاری تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان. مجله مرکز مطالعات و توسعة آموزش علوم پزشکی یزد. ۱۱(۴)، ۳6۲-۳5۲.
حسینیمنش، رهرا سادات، امیدیان، مرتضی، و برزگربروفی، کاظم (1396). نقش اهداف پیشرفت، باورهای معرفتشناختی و کیفیت تجارب یادگیری در اهمالکاری تحصیلی دانشجویان. اندیشههای نوین تربیتی، 13(2- 14)، 70-53.
رضایی، اکبر، و پاشایی، لیلا (1389). رابطة بین باورهای شناختی و نگرش به رفتارهای کمکطلبی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. آموزش و ارزشیابی، (3)9، 126-109.
رمضانی، عباس، یوسفی، الهام، و آسمانی، فایزه (1395). بررسی راهبردهای مدیریت کلاس درس توسط معلم در آموزش و پرورش استثنایی برای یادگیری دانشآموزان دچار اختلالات یادگیری. نخستین همایش ملی برنامهریزی و تحول نظام آموزشی، قم.
زارع، محبوبه، و همایونی، علیرضا (1398) . مدلیابی روابط ساختاری بین باورهای معرفتشناختی با میانجیگری راهبردهای یادگیری بر اضطراب زبان انگلیسی دانشآموزان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 12(2)، 10-1.
سپهریان آذر، فیروزه، و مقدم، زینب (1396). رابطة باورهای معرفتشناختی با راهبردهای یادگیری خودتنظیم: نقش واسطهای دانش و مهارتهای فراشناختی. پژوهشهای آموزش و یادگیری. ۱۴(۲)، 66-55.
سعدی، محمدرضا، جلیلی، سریه، و عظیمپور، احسان (1395). رابطة رضایت شغلی با به کارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان. پژوهشنامه تربیتی، 11(46)، 40- 21.
سواری، کریم (1396). اثر باورهای معرفتشناختی و ادراکات یادگیری بر عملکرد تحصیلی با میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی. شناخت اجتماعی، 6(1-1)، 146-131.
سیف، علیاکبر (1398). روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: انتشارات دوران.
شکوه، فروزان، رجبزاده، رضوان، حسینی، سیدحمید، نامدار احمدآباد، حسن، قاسمزاده، حامد، جلیلوند، محمدرضا و همکاران (1398). بررسی رابطة باورهای معرفتشناختی و راهبردهای یادگیری خودنظمدهنده در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 3(11)، 86=78.
عابدینی، یاسمین، و مهدیان، مصطفی (1393).باورهای معرفت شناختی، نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی، مرودشت.
عظیمپور، جواد، مصرآبادی، جواد، و یارمحمدزاده، پیمان (1395). مقایسة معلمان با نیمرخهای گوناگون انگیزشی از لحاظ راهبردهای آموزشی و انضباطی: تحلیل مبتنی بر فرد. مطالعات آموزش و یادگیری، 8(1)، 141-124.
فتوتی، آمنه، علیجان، مجید، نیازی ایوری، اعظم ،و شیردل، سمیرا (۱۳۹۸). بررسی راهبردهای انضباطی معلمان مقطع ابتدایی شهر بردسکن، چهارمین کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی، اصفهان، دانشگاه جامع علمی کاربردی –سازمان همیاری شهرداریها و مرکز توسعة خلاقیت و نوآوری علوم نوین.
کدیور، پروین، تنها، زهره، و فرزاد، ولیاله (1391). رابطة باورهای معرفتشناختی. رویکردهای یادگیری و تفکر تأملی با پیشرفت تحصیلی. روانشناسی،16(9)، 171-167.
ماهیگیر، فروغ، و کریمی باغمک، آیتاله (1399). مقایسة تأثیر دو روش درمانی تنظیم هیجان و ذهنآگاهی بر کاهش تعللورزی تحصیلی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دورة متوسطه. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 23، 156-138.
محمدی قلعهتکی، نرگس، قمرانی، امیر، و برمک، محمدعلی (1393). بررسی و مقایسة تعللورزی تحصیلی در دانشآموزان معلول جسمی – حرکتی، ناشنوا و نابینا با توجه به نقش جنسیت. تعلیم و تربیت استثنایی، ۳(۱۲۵)، 30-22.
مظفری، حمیدرضا، خاتونی، علیرضا، سلیمی، یحیی، و خزایی، زهرا (1399). بررسی رابطة خودکارآمدی تحصیلی و تعللورز با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. پژوهشهای سلامتمحور، 2، 28-20.
Arslantas, H. A. (2015). Epistemological beliefs and academic achievement. Educ Train Stud., 4(1), 54-68.
Codina, N., Castillo,
I., Pestana,
J., & Balaguer,
I. (2020). Preventing procrastination behaviours:
Teaching
styles and competence in university students
. Sustainability, 12(6), 24-48.
Eya, N .M. (2020). Efficacy of cognitive behaviour therapy on academic procrastination behaviours among students enrolled in physics, chemistry and mathematics education (PCME(..
Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 38, 522–539.
Fernie, B. A., Bharucha, Z., Nikcevic, A. V., Marino,C., & Spada, M. M. (2017). A metacognitive.
Flett, A. L., Haghbin, M., & Pychyl. T. A. (2016). Procrastination and depression from a cognitive perspective: An exploration of the association among procrastinatory automatic thoughts, rumination and mindfulness. Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 1-18.
Grund, A., & Fries, S. (2018). Understanding procrastination: A motivational approach. Personality and Individual Differences, 121, 120–130.
Häfner, A., Oberst, V., & Stock, A. (2014). Avoiding procrastination through time management: An experimental study. Educational Studies,40(3), 352-360.
Hakan, K. & Munire, E. (2012). Profiling individual differences in undergraduates, Epistemological beliefs: gender, domain and grade differences. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 31: 738- 744.
Hong, J., Hwang, M., Kuo, Y., & Hsu, W. (2015). Parental monitoring and helicopter parenting relevant to student's procrastination and self-regulated learning. Learning and Individual Differences, 42, 139-146.
Hussain, I., & Sultan, S. (2010). Analysis of procrastination among university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 1897- 1904.
Morris, P. E., & Fritz, C. O. (2015). Conscientiousness and procrastination predict academic coursework marks rather than examination performance. Learning and Individual Differences, 39, 193-198.
Oakleaf, M., & Vanscoy, A. (2010). Instructional strategies for digital reference: methods to facilitate student learning. Reference & User Services Quarterly, 49(4), 380-390.
Przepiorka, A. M., Blachnio, A., & Díaz-Morales, J. F. (2019). I will do it tomorrow! exploring the dimensionality of procrastination in Poland. Time Soc., 28, 415–437.
Reupert, A., & Woodcock, S. (2010). Success and near misses:Pre-service teachers’ use,confidence and success invarious classroom management strategies. Teaching and Teacher Education, 26(1), 1261-1268.
Strunk, K., Cho, Y., Steel, M., & Bridges, S. (2013). Development and validation of a 2*2 model of time related academic behavior: procrastination and timely engagement. Learning and Individual Differences, 25, 35- 44.
Vij, J. (2016). Gender does not influence delaying excuses: An exploratory study of the reasons of academic procrastination among college students. The International Journal of Indian Psychology, 3(3), 144-154
Won, S., Anderman, E. M., & Zimmerman, R. S. (2019). Longitudinal relations of classroom goal structures to students’ motivation and learning outcomes in health education. Educational Psychology, 2, 44-54.