احمدی، غلامعلی، ملکی، صغری، مهرمحمدی، محمود، و امامجمعه، سیدمحمدرضا (1398). سیر تحول برنامة کارورزی نظام تربیت معلم ایران. تعلیم و تربیت، 138، 82-61.
الماسی، حجتالله، زارعی زوارکی، اسماعیل، دلاور، علی، و نیلی، محمدرضا (1396). ارزشیابی برنامة درسی کارورزی 4 در دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل تایلر. تدریسپژوهی، 5(1)، 24-1.
امامجمعه، سیدمحمدرضا (1385). نقد وبررسی رویکردهای تدریس فکورانه، ارائـة چـارچوب نظری برنامة درسی تربیت معلم فکور و مقایسة آن با رویکرد برنامة درسی تربیـت معلـم ایـران. پایاننامة دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
ایزدی، صمد؛ صالحی عمران، ابراهیم، و منصوری بککی، سیروس (1391). بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان مرد دورة متوسطة شاخة علوم انسانی بر مبنای رویکرد سازندهگرایی (مورد مطالعه: استان مازندران). مطالعات آموزش و یادگیری، 4(1)، 27-1.
آقازاده، احمد (1394). روشهای نوین تدریس. تهران: آییژ.
حبیبی آذر، افسانه، و طالبی، بهنام (1397). اثربخشی رویکرد حل مسأله در آموزش درس کارورزی بر ارتقای صلاحیتهای حرفهای دانشجومعلمان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 7(19)، 60-39.
حجازی، اسد (1397). واکاوی موانع پیادهسازی موفق برنامة جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. نوآوریهای آموزشی، 17(67)، 70-47.
دانشپژوه، زهرا، و فرزاد، ولیالله (1385). ارزشیابی مهارتهای حرفهای معلمان دورة ابتدایی. نوآوریهای آموزشی، 5(18)، 180-135.
درکی، سیمین (1384). بررسی تحلیلی ویژگیهای کنونی نظام تربیت معلم ایران و مقایسة وجوة تفاوت و تشابه آن با دو کشور آلمان و ژاپن، تعلیم و تربیت، 84، 151-109.
رئوف، علی (1385). جنبش جهانی برای بهسازی تربیت معلّم. تهران: پژوهشکدةه تعلیم و تربیت.
رئوف، علی (1386). مبانی و اصول آموزش و پرورش (فلسفة تربیت معلم). تهران: انتشارات ارسباران.
زرینآبادی، حسنرضا، و کاوسی، طهماسب (1394). کاربست رویکرد حل مسأله در ارزشیابی کیفیت برنامة درسی در آموزش عالی. مدیریت بر آموزش سازمانها، 4(1)، 161-127.
عبدالخانی، علی، و عدالخانی، سکینه (1396). بررسی تطبیقی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان با برنامة دورة بالینی دکتری پزشکی عمومی. سومین همایش ملی تربیت معلم، شیراز.
فضلعلی زاده، محمدرضا، باقرزاده، فروغ، و فضلعلیزاده، محمدرضا (1394). ظرفیتسازی برای ارزیابی و ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی: تجربههای بینالمللی و ضرورتهای ملی در ایجاد ساختار مناسب. مجموعه مقالات دومین همایش ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت در نظامهای آموزشی، تهران: دانشگاه فرهنگیان.
قادرمرزی، حبیباله، علی عسگری، مجید، معروفی، یحیی، و حسینیخواه، علی (1396). مقایسة برنامة قصدشده، اجراشده، و کسبشده درس کارورزی به منظور ارائة راهکار مناسب (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان استان کردستان). تدریسپژوهی، 5(3)، 143-131.
کرامتی، انسی، و احمدآبادی، زهرا (1396). تبیین دیدگاه مدیران و دبیران دبیرستانها در مورد مشارکت در درس کارورزی؛ یک مطالعة پدیدارشناختی. پژوهش در تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان، 1(1)، 125-101.
کریمی، فریبا (1387). مطالعة صلاحیتهای حرفهای معلمان دورة ابتدایی. مدیریت و رهبری آموزشی. 2(4)، 166-151.
کیانی، غلامرضا، و عسکری متین، سجاد (1397). الگوی معیار صلاحیت حرفهای معلمی در تراز جمهوری اسلامی ایران. همایش بینلمللی و دوازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی، تهران، دانشگاه الزهراء: 45-29.
مرتضویزاده، سیدحشمتالله، و نصراصفهانی، احمدرضا (1396). واکاوی دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص مشکلات درس تمرین معلمی (کارورزی)، پژوهشهای تربیتی، 34، 74-60.
مهرمحمدی، محمود (1392). بازاندیشی فرایند یاددهی- یادگیری و تربیت معلم. تهران: مدرسه.
نامداری پژمان، مهدی، میرکمالی، سیدمحمد، پورکریمی، جواد، فراستخواه، مقصود (1398). شناسایی مؤلفههای اثرگذار در تضمین کیفیت آمادهسازی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان: مطالعة کیفی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2، 33-1.
Brown, N. (2008). Assessment in the proffesional area context.Center for the Advancement of Learning and Teaching. University of Tasmania.
Bsharat, A., & Rmahi, R. (2016). Quality Assurance in palestine’s teacher education programs: lessons for faculty and program leadership. Educational Research, 4(2A), 30-36
Dean, C. B., Hubell, E. R., Pitler, H., & Stone, B. J. (2012). Classroom instruction that works: Research-based strategies for increasing student achievement. Ascd.
Dilshad, M., & Iqbal, H. M. (2010). Quality indicators in teacher education programmes. Pakistan Journal of Social Sciences, 30(2), 401-411.
Hattie, J. (2012). Visible learning for teachers: Maximizing impact on learning. Routledge.
Jay, J. K., & Johnson, K. L. (2002). Capturing complexity: a typology of reflective practice for teacher education. Teaching and Teacher Education, 18, 73-85.
Marzano, R. J. (2003). Curriculum and instruction: Critical and emerging issues for educational leadership. Best Practices, Best Thinking, and Emerging Issues in School Leadership, 65-72.
Schön, D. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action, New York: Basic Books.
Stephens, P., Tonnessen, F. E., & Kyriacou, C. (2004). Teacher training and teacher education in England and Norway: A comparative study of policy goals. Comparative Education, 40(1), 109-130.
Ulvik, M., & Smith, K. (2011). What characterizes a good practicum in teacher education? Education Inquiry, 2(3), 517-536.
UNESCO,(1990). Education for the Future, Regional meeting in Bangkok, Educational Research of the Ministry of Education.