ایزدی، دانیال (1394). بررسی کجفهمیهای دانشآموزان در مورد خواص کولیگاتیو. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران.
بخشعلیزاده، شهرناز، و بروجردیان، ناصر (1396). شناسایی بدفهمیهای رایج دانشآموزان پایة چهارم ابتدایی در حوزة محتوایی هندسه و اندازهگیری و مقایسة عملکرد آنها با میانگین عملکرد در سطح بینالمللی. نوآوریهای آموزشی، 16(64)، 126-101.
پورعظیما، زهرا (1391). آموزش معلمان و آگاهیدادن به آنها در مورد بدفهمی دانشآموزان سال پنجم ابتدایی در ارتباط با اعداد اعشاری و بررسی تأثیر این آموزشها بر طراحی آموزشی معلمان. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران.
خسروی، هادی، و کاردان، سحر (1394). بررسی بدفهمیهای دانشآموزان پایة ششم در جمع و تفریق اعداد اعشاری. مجموعة مقالات همایش ملی آموزش ابتدایی. ادارة کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، دانشگاه بیرجند، انجمن مطالعات برنامة درسی ایران.
ریحانی، ابراهیم، حمیدی، فریده، و راشدی، فرزانه (1394) بررسی درک و فهم دانشآموزان از اعدا منفی و بدفهمیهای آنان، نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، 2، 131-115.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1395). کتاب معلم ریاضی ششم دبستان- 10/74، شرکت افست، تهران.
شاهورانی، احمد، بهزادی، محمدحسن، و مرادی، عابده. (1393). بدفهمیهای دانشآموزان دختر پایههای ششم، هفتم و هشتم شهر پیشوا در ارتباط با مقایسة اعداد اعشاری. روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن. 5(4)، 75-61.
علم الهدائی، سیدحسن (1388). اصول آموزش ریاضی. انتشارات دانشگاه فردوسی، چاپ اول، مشهد.
علم الهدایی، سیدحسن. (1381). راهبردهای نوین در آموزش ریاضی. تهران: نشر شیوه.
گویا، زهرا، و حسام، عبداله (1386). طرحوارههای ذهنی توجیهگر بدفهمیهای ریاضی دانشآموزان. روانشناسی کاربردی، 1(2)، 200-177.
Alghazo, Y. & Alghazo, R. (2017). Exploring common misconceptions and errors about fractions among college students in Saudi Arabia.
International Education Studies,
10(4), 133-140.
Aliustaoğlu, F., Tuna, A., & Biber, A. (2018). Misconceptions of Sixth Grade Secondary
School Students on Fractions. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(5), 591-599.
Almstrum, V. L., Henderson, P. B., Harvey, V., Heeren, C., Marion, W., Riedesel, C., ... & Tew, A. E. (2006). Concept inventories in computer science for the topic discrete mathematics. In Working group reports on ITiCSE on Innovation and technology in computer science education (pp. 132-145).
BasaniRose, M. (2011). Learners’ errors and misconceptions associated with common fractions, a mini dissertation submitted in fulfillment of the requirements for the degree of masters in mathematics education. University of Johannesburg.
Byrd, C. E., McNeil, N. M., Chesney, D. L., & Matthews, P. G. (2015). A specific misconception of the equal sign acts as a barrier to children's learning of early algebra. Learning and Individual Differences, 38, 61-67.
Deringöl, Y. (2019). Misconceptions of primary school students about the subject of fractions. International Journal of Evaluation and Research in Education, 8(1), 29-38.
Eryılmaz, A., & Sürmeli, E. (2002). Measuring students’ misconceptions in heat and temperature by using three progressive questions. Paper presented at the 5th National Science and Mathematics Congress, ODTÜ, Ankara.
Gilber, K. (2003). Using action research to uncover misconceptions about scale. 11th Annual Meeting of Minds Undergraduate Conference: A Celebration of Research Creative Endivors. Dearborn, MI. www. umd.umich. edu/sep/syudents/kjgilber/kjgilber_arrep.html
Keazer, A. (2004). Student’s misconceptions in middle school Mathematics. B. S. Undergraduate Mathematics Exchange, 2(1), 1-4.
Lee, H. J. & Boyadzhiev, I. (2020). Underprepared College students’ understanding of and misconceptions with fractions. International Electronic Journal of Mathematics Education, 15(3), 1-12.
Li, X. (2006). Cognitive analysis of students’ errors and misconceptions in variables, equations and functions. Doctoral Dessertation, Texas A&M University.
Mehmetlioğlu, D. (2014). Misconceptions of elementary school students about comparing Decimal numbers. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152, 569-574.
Mohyuddin, R. G., & Khalil. U. (2016). Misconceptions of students in learning
mathematics at primary level. Bulletin of Education and Research, 38(1), 133-162
Naseer, M. S. (2015). Analysis of students’ errors and misconceptions in
pre-university mathematics courses. PP.34-39. 1st International Conference on Teaching & Learning. Langkawi, Malaysia.
Ningrum, R. W., Yulianti, M., Helingo, D. D. Z., & Budiarto, M. T. (2018). Students’ misconceptions on properties of rectangles. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 947, No. 1, p. 012018).
Olivier, A. (1992). Handling pupil’s misconceptions. IN M. Moodley, R.Njisane & N. Presmeg (Eds). Mathematics Education for In-Service and Pre-Service Teachers, 193-209. Pietermaritzburg: Shuter and Shooter.
Skemp, R. R. (1989) Mathematics in the primary school. London. Routledge.
Soygür, M. (2008). Misconceptions of students in algebra lessons: An investigation of the issue in the middle schools of the Trnc. Lap Lambert Academic Publishing.
Türkdoğan, A., Güler, M., Bülbül, B. Ö., & Danişman, Ş. (2015). Studies about Misconceptions in Mathematics Education in Turkey: A Thematic Review. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 11(2), 215-236.
Üzel, D. (2018). Investigation of Misconceptions and Errors about Division Operation in Fractions. Universal Journal of Educational Research, 6(11), 2656-2662.
Veerasamy, A. K., D’Souza, D., & Laakso, M. J. (2016). Identifying novice student programming misconceptions and errors from summative assessments. Educational Technology Systems, 45(1) 50–73.
Yang, D. C., & Lin, Y. C. (2015). Assessing 10- to 11-year-old children’s performance and misconceptions in number sense using a four-tier diagnostic test. Educational Research, 57(4), 368-388.
Yilmaz, F. Özdemir, B. & Yasar, Z. (2018). Using digital stories to reduce misconceptions and mistakes about fractions: an action study. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 49(6), 867-898.