سالاری جائینی، فوزیه؛ احمدی، امینه؛ قدسی، احقر (1400). تبیین الگوی استقرار محیط یادگیری حرفهای الکترونیکی بر پایه پذیرش فناوری و سواد اطلاعاتی مدیران. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(11)، 107-126.
حقوردی، مجید؛ نوریافشار، مهریار؛ کمیجانی، علی (1399) آموزشهای ضمن خدمت فرهنگیان: از اثربخشی تا کارآمدی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 11(41)، 305-324.
روحانی، سعید؛ قلیزاده، پریا (1397). بررسی تأثیرات رایانش ابری بر یادگیری الکترونیکی. پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، 33(3)، 1267-1284.
سراجالدینی، محمدفواد؛ فتحی، سرگل؛ امینی، آرزو؛ فتحی، خدیجه (1395). بررسی نقش و تأثیر آموزشهای ضمن خدمت بر رشد و عملکرد حرفهای معلمان، سومین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش در ایران.
اکرامی، محمود؛ شالباف، عذرا؛ عزتی ابرغانی، منظر (1397). پیادهسازی سیستمهای آموزشی هوشمند در بستر یادگیری سیار. آموزش و توسعه منابع انسانی، 5(17)، 55-65.
نوری کلخوران، فیروز؛ فتحی واجارگاه، کوروش؛ خراسانی، اباصلت؛ اصنافی، امیررضا (1398). رایانش ابری؛ رهیافتی نوین در آموزش و یادگیری. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 12(1)، 74-83.
Qasem, Y. A., Abdullah, R., Jusoh, Y. Y., Atan, R. (2020). Conceptualizing a model for continuance use of cloud computing in higher education institutions. In Proceedings of the AMCIS 2020 TREOs, Salt Lake City, UT,USA, 10–14 August. DOI:10.3390/app10196628
Al-Samarraie, H., Saeed, N. (2018). A systematic review of cloud computing tools for collaborative learning: Opportunities and challenges to the blended-learning environment. Computers & Education, 124, 77-91. DOI:10.1016/j.compedu.2018.05.016
Lian, J. W., Yen, D. C., & Wang, Y. T. (2014). An exploratory study to understand the critical factors affecting the decision to adopt cloud computing in Taiwan hospital. International Journal of Information Management, 34(1), 28–36. DOI:10.1016/j.ijinfomgt.2013.09.004
Safia. O., Kathie, A., Ahmed, I., Adamu. Y., Yakubu, M. (2020). Cloud-based m-learning: A pedagogical tool to manage infrastructurallimitations and enhance learning. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 16(2), 48-67.
Aloraini, S. (2009). Proposed model for distance education in Kingdom of Saudi Arabia based on the British, Malaysian and Arab Open University Models. First International Conference on e-Learning and Distance Learning. Riyadh – KSA.
Kurti, E. (2008). Students´experiences on eMesimi; an e-learning system in University of Prishtina, Kosova, in School of Mathematics and Systems Engineering. University of Prishtina.
Stergiou, C., Psannis, K. E., Kim, B.-G., & Gupta, B. (2018). Secure integration of IoT and cloudcomputing. Future Generation Computer Systems, 78, 964-975. DOI: 10.1016/j.future.2016.11.031