بشرپور، سجاد؛ عیسیزادگان، علی؛ زاهد بابلان، عادل و احمدیان، لیلا (1392). «مقایسة خودپندارة تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و عادی». مجلة مطالعات آموزش و یادگیری. دورة پنجم. پاییز و زمستان، ش 2(65)، صص 47-64.
بیابانگرد، اسماعیل (1384). روانشناسی تربیتی. چاپ پنجم. تهران: نشر ویرایش.
بولند، تئو؛ لچرت، جوس (1995). کیفیتبخشی در آموزش و پرورش. ترجمة دکتر پروین عباسی (1385). انتشارات راقم.
خجستهمهر، رضا؛ عباسپور، ذبیح اله؛ کرایی، امین و کوچکی، رحیم (1391). «تأثیر برنامة موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپندارة تحصیلی، نگرش نسبت به مدرسه، یادگیری شیوة موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانشآموزان». مجلة روانشناسی مدرسه، 1(1)، صص 27-45.
سلطانی شال، رضا؛ کارشکی، حسین؛ آقامحمدیان، حمیدرضا؛ عبدخدایی، محمدسعید و بافنده ، حسین (1390). «بررسی روایی و پایایی پرسشنامة کیفیت زندگی در مدرسه در مدارس شهر مشهد». مجلة دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه مشهد، 19(1)، صص 35-55.
غفاری، ابوافضل و ارفع بلوچی، فاطمه (1390). «رابطة انگیزش پیشرفت و خودپندارة تحصیلی با اضطراب امتحان در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد». پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 1(2)، 136-121
کارشکی، حسین؛ مومنی مهموئی، حسین و قریشی، بهجت (1391). «رابطة انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانشآموزان مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی». فصلنامة پژوهش در برنامهریزی درسی، 11(13)، صص 51-68.
|
نعامی، عبدالزهرا و پیریایی، صالحه (1391). «رابطۀ ابعاد انگیزش تحصیلی با اشتیاق تحصیلی دانشآموزان سال سوم دبیرستانهای شهر اهواز». مجلة پژوهش در نظام های آموزشی، 3 (2). 29-42
یارمحمدی واصل، مسیب، قنادی، فاطمه و مقامی، حمید (1391). «بررسی رابطۀ خودپندارة تحصیلی با عملکرد ریاضی در دورة راهنمایی». مجلة پژوهش در نظام های آموزشی،7(20). 143-161
Bandura, Albert (1977). Self-efficacy: toward a Unifying theory of behavioral change. Psychologica Review. 84(2). 191-215.
Kosterelioglo, Akin, Kosterelioglo, Ilker. (2015). Effect of high school student perceptions of school quality on their academic motivation levels. Educational Reaserch and reviews. 10(3). 274-281
Bourke, S. & Ainley J. (1992). Quality of school life and intentions for further education: the case of a rural high school. Paper presented at annual conference of AARE. Adelaide .
Fredricks, J. A.; Blumenfeld, P. C. & Paris, A. H. (2004). School engagement: potential of the concept, state of the evidence. Review ofEducational Research, 74(1), 59-109.
Huguet, P.; Dumas, F.; Marsh, H. W.; Régner, I.; Wheeler, L.; Suls, J. et al. (2009). Clarifying the role of social comparison in the big-fish–little-pond effect (BFLPE): An integrative study. Journal of Personality and Social Psychology, 97(2), 156–170.
Jennifer A. Fredricks (2015). Academic engagement. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (2nd ed.), 31-36.
Maarten Pinxten A.; Sofie Wouters; Franzis Preckel C.; Christoph Niepel D.; Bieke De Fraine A. & Karine Verschueren. (2015). The formation of academic self-concept in elementary education: A unifying model for external and internal comparisons .41(2). 124-132
Marsh, H. W. & Martien, M. (2012). Academic self-concept. InternationalGuide toStudentAchievement, 62.
Marsh, H. W. & O’Mara, A. (2008). Reciprocal effects between academic self-concept, self-esteem, achievement, and attainment over seven adolescent years: Unidimensional and multidimensional perspectives of self-concept. Personalityand Social Psychology Bulletin, 34(2), 542–552.
Möller, J. & Marsh, H. W. (2013). Dimensional comparison theory. PsychologicalReview, 120(4), 544–560.
Newmann, F. M.; Wehlage, G. G. & Lamborn, S. D. (1992). The significance and sources of student engagement. In Newmann, F. M. (ed.)Student engagement and achievement in American secondary schools (pp. 11-39). New York: Teachers College Press. pp. 11-39.
Ouweneel, E.; Le Blanc, P. M. & Schaufeli, W. B. (2011). Flourishing students: A longitudinal study on positive emotions, personal resources, and study engagement. Journal of Positive Psychology: Dedicated to furthering researchand promoting good practice, 6 (2), 142-153.
Pehlivan, H. & Koseoglu, P. (2012). An Analysis of Ankara Science High School Students’ Attitudes towards Biology and Their Academic Self-concept in Terms of Some Family Characteristics. Procedia-Social andBehavioral Sciences, 46, 944-949.
Pekrun, R.; Goetz, T.; Frenzel, Anne C.; Barchfeld, P. & Perry, Raymond P. (2011). Measuring emotions in students’ learning and performance: The Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). Contemporary Educational Psychology, 36, 36- 48.
Rumberger, R. W. & Larson, K. A. (1998). Student mobility and the increased risk of high school dropout. American Journal of Education, 107(2), 1-35.
Salmela-Aro, K.; Tolvanen, A. & Nurmi, J-E. (2009). Achievement strategies during university studies predict early career burnout and engagement. Journal of Vocational Behavior, 75, 162-172.
Seaton, M.; Marsh, H. W. & Craven, R. G. (2010). Big-fish-little-pond effect: Generalizability and moderation – Two sides of the same coin. AmericanEducational Research Journal, 47, 390–433.
Shaaria Abdull Sukor; Nurahimah Mohd, Yusoffb; Izam Mohd Ghazalic; Rafisah Hj Osmand & Nur Fatirah Mohd Dzahir (2014). The Relationship between lecturers teaching style And Academic Engagement. Social and Behavioral Sciences. 118 (3), 10 – 20
Wang, M. T. & Holcombe, R. (2010). Adolescents' perceptions of classroom environment, school engagement, and academic achievement.AmericanEducational ResearchJournal, 47, 633–662.