منابع
آقازاده، محرم (1394). روشهای نوین تدریس. تهران: آییژ.
آلحسینی، فرشته (1394). «بررسی ماهیت تجربه». فصلنامة تربت معلم فکور. دورة 1، شمارة 1: 3-14.
امانی، فرزانه (1394).« ابعاد تأمّل و اهمیت آن در تربیت معلم فکور». فصلنامة تربیت معلم فکور. دورة 1، شمارة 1: 52-37
جمشیدی توانا، اعظم و امامجمعه، محمدرضا (1395). «بررسی تأثیرکارورزی فکورانه در برنامة درسی تربیت معلم بر رشد شایستگیهای دانشجومعلمان». مجلة پژوهشهای برنامة درسی، انجمن مطالعات برنامة درسی. دورة 6، شمارة 1: 1-20.
خروشی، پوران و محمدی وندیشی، زهره (1395). «بررسی صلاحیتهای حرفهای دانشجومعلمان از دیدگاه مدرسان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان». فصلنامة علمیتخصصی توسعة حرفهای معلم، دورة 2، شمارة 2: 44-59.
خوشبخت، فریبا و لطیفیان، مرتضی (1390). «بررسی رابطة بین ویژگیهای معلم و تدریس و عملکرد ریاضی دانشآموزان». فصلنامة روانشناسی معاصر، دورة 2، شمارة 6: 85-97.
دانشپژوه، زهرا و فرزاد، ولیالله (1385). «ارزشیابی مهارتهای حرفهای معلمان دورة ابتدایی». فصلنامة نوآوریهای آموزشی، دورة 5، شمارة 18: 135-170.
رستگاری، نرجس و موسیپور، نعمت الله (1394). «ارتقای مهارت حرفهای دانشجویان مراکز تربیت معلم با تأکید بر تربیت هنری در قالب برنامة درسی پنهان». فصلنامة تربیت معلم فکور، دورة 1، شمارة 1: 67-78.
زرینآبادی، حسنرضا و کاوسی، طهماسب (1394). «کاربست رویکرد حل مسئله در ارزشیابی کیفیت برنامة درسی در آموزش عالی». فصلنامة مدیریت بر آموزش سازمانها، سال 4، شمارة 1: 127-161.
عبدالهی، بیژن؛ دادجوی توکلی، عطیه و یوسلیانی، غلامعلی (1393). «شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفهای معلمان اثربخش». فصلنامة نوآوریهای آموزشی، دورة 13، شمارة 1: 25-48.
عدلی، فریبا (1394). «ارتقای صلاحیت حرفهای معلم با رویکرد pck». فصلنامة تربیت معلم فکور. دورة 1، شمارة 1: 79-87.
کدخدایی، محبوبهالسادات (1395). «آموزش
[WU1] معلم: چیستی، چندگونگی و چگونگی». نشریة راهبردهای نوین تربیت معلمان. دورة 2، شمارة 3: 27-44.
کریمی، فریبا (1387). مطالعة صلاحیتهایحرفهای معلمان دورة ابتدایی. فصلنامة مدیریت و رهبری آموزشی. دورة 2، شمارة 4: 151-166.
الماسی، حجتاله؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ دلاور، علی و نیلی، محمدرضا (1396). «ارزشیابی برنامة درسی کارورزی 4 در دانشگاه فرهنگیان براساس مدل تایلر». فصلنامة علمیپژوهشی تدریسپژوهی. سال 5. شمارة 1: 1-24.
متذکر، ایمان و عوضدخت، احسان (1394). «مروری بر برخی روشهای نوین آموزش شیمی در دبیرستان». فصلنامة پویش در آموزش پایه. دورة 1، شمارة 1:22-19.
نیکنامی، مصطفی و کریمی، فریبا (1388). «صلاحیتهای حرفهای معلمان آموزش عمومی و ارائة چارچوب ادراکی مناسب». دانشوپژوهشدرعلومتربیتی وبرنامهریزیدرسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان. شمارة بیست وسوم 1-22.
Alqiawi, D. A. & Sawsan
[WU2] M. E. (2015).
A Suggested Model for Developing and Assessing Competence of Prospective Teachers in Faculties of Education. World Journal of Education, 5(6):65-72
Asia Pacific
[WU3] Economic Cooperation (APEC). (1999).
Comparative survey of Teacher Education. Retrieved from
http://www.apec.org
Blašková, M. Blaško, R. & Kucharčíková, A. (2014). Competences and competence model of university teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 159: 457-467.
Bukaliya, R. (2012). Assessing the effectiveness of student representative councils in open and distance learning: a case for Zimbabwe in Open University. International journal on new trends in education.and their implications, 3 (1), 80-90
Bukaliya, R. (2012). The potential benefits and challenges of internship programs in an ODL institution: a case for the Zimbabwe Open University. International journal on new trends in education and.their implications, 3 (1):118-133
Dam.G. T. & Voloman. M. (2004). Critical thinking as a citizenship competence: teaching strategies. Learning and Instruction, 14,359-379.
Dean, C. B.; Hubbell, E. R.; Pitler, H. & Stone, B. J. (2012).
Classroom instruction that works: Research-based strategies for increasing student achievement. Ascd
[k4]
Epstein, M. R. & Hundert, M. E. (2002). Defining and assessing professional competence. JAMA, January, 287(2): 226-235.
Groenendijk, T. e. (2011). The effect of observational learning on students` performance, processes and motivation in two creative domains. British Journal of Educational Psychology, 1-115
Halpern. D. F. (1998). Teaching critical thining for transfer across domains, American Psychologist, 53,449-455.
Hattie, J. (2012). Visible learning for teachers: Maximizing impact on learning. Routledge
Hong, Jon-Chao; Jeou-Shyan Horng; Chan-Li Lin & Lih-Juan Chan Lin (2008). Competency disparity between pre-service teacher education and
[k5]
Huntly, Helen. (2008).Teachers’Work: Beginning Teachers’ Conceptions of Competence, The Australian Educational Researcher, Vol 35, No 1, PP125-145.
judgement process, International Journal
[WU6] of Educational Research,Vol 43, No 1-2, PP 89–102.
[k7]
Koster, Bob; Mieke, Brekelmans; Fred, Korthagen & Theo, Wubbels (2005). Quality requirements for teacher educators, Teaching and Teacher Education, Vol 21, No 2, PP157–176.
Marzano, R. J. (2003). Curriculum and instruction: Critical and emerging issues for educational leadership. Best practices, best thinking, and emerging issues in school leadership, 65-72.
Merrit, R (2008). Student internship. EBSCO Re-.search Starters. EBSCO publishing Inc,1-8
Nijveldt, Mirjam; Mieke Brekelmans; Douwe Beijaard; Nico Verloop & Theo Wubbels (2005).
[WU8] Assessing the interpersonal competence of beginning teachers: The quality of the.
Office for Standards in Education (OFSTED). (2002). Quality and Standards in primary initial
[WU9] teacher training. Retrieved from http://www.ofsted.gov.uk.
Paul, R. C. (1992). Critical thinking: what every person needs to survive in a rapidly chaging world. Santa Rosa, CA: Foundation for critical thinking.
Quendler, E.; Van der Luit, J.; Monteleone, M.; Aguado, P.; Pfeiffenscheider, M.; Wagner, K. et al. (2013). Sustainable Development Employers’ Perspective. 4th International Conference of New Horizons in Education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106(2013): 1063-1085.
Rosentha
[WU10] l, G. a.-R. (2004). The analysis of narrative biographical interviews. In U. Flick, et al. (eds)
A companion to qualitative research, London: Sage,.259-266
Ruhanen, L. a. (2013). A foreign assignment: internships and international students. Journal of Hospitality and Tourism Management, 20, 1-4
Salerni, A. (2014). Narrative writing and university internship program. Procedia Social and Behavioral Sciences, 140, 133-137
Salmi, A. (2017). Development of Ict Traning Modelis for teachers Based on Ict cft (Ict-competency frame work for teacher). The 1st International Conferrous on Education, Science Art and Technology Universities Nigari Makassar. (pp.22-23) jury.
Schneider, C. & Bodensohn, R. (2017). Student teachers’ appraisal of the importance of assessment in teacher education and self-reports on the development of assessment competence. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 24(2), 127-146.
Selvi, K. (2010). Teachers’ Competencies, Faculty of Education, Anatole University, 26470 Eskisehir, Turkey.
Weinert, F. E. (2001). Concept of competence: A conceptual clarification. In D. S. Rychen & L. H. Salganik (Eds.), Defining and selecting key competencies (pp. 45–65). Ashland, OH: Hogrefe & Huber Publishers
Zahoric
[WU11] J. A (1987). “Teaching, Roolers, Research, Beauty and Action,
Journal of Curriculum and Supervision, Vo.2, No. 1