ابراهیمی، سمیه؛ کرمی، مرتضی؛ آهنچیان، محمدرضا و مظفری، پگاه (1393). «تأثیر آموزش سازندهگرا بر میزان رضایت و یادگیری شرکتکنندگان در دورههای آموزشی مداوم پزشکی مبتنی بر وب». فصلنامة رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(2)، 1-24.
بادینی، علیرضا (1388). بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر الگوی سازندهگرایی بر درک دانشآموزان از مفاهیم ترموشیمی و انگیزش تحصیلی آنها نسبت به شیمی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
پازارگادی، مهرنوش؛ خطیبان، مهناز و اشک تراب، طاهره (1386). «کاربرد تحلیل کیفی محتوا در تبیین حیطههای ارزشیابی عملکرد اعضای هیئت علمی پرستار». نشریة دانشکدة پرستاری و مامایی شهید بهشتی، 59، 68-57.
تابان، لیلا (1389). مطالعة اثربخشی محیط یادگیری ساختنگراییپروژهمحور بر بهبود کیفیت یادگیری دانشآموزان دبیرستانی در مفاهیم انرژیهای نو. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
دهقانزاده، حسین؛ علیآبادی، خدیجه دهقان زاده، محبت (1395). «تدوین چهارچوب طراحی بازیهای رایانهای آموزشی موضوعات شناختی در سطح خرد با روش تحلیل محتوا استقرایی و بررسی میزان اثر بخشی آن در یادگیری مفاهیم». نشریة پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 130، 7-20.
ریچی، آر. سی؛ کلاین، جی. دی و تریسی، ام. دی (1391). دانش پایة طراحی آموزشی: نظریه، پژوهش، عمل، ترجمة حسین زنگنه و الهه ولایتی، تهران: آوای نور. تاریخ انتشار به زبان اصلی 2011.
شاهعلیزاده، محمد؛ دهقانی، سجاد؛ بنیهاشم، کاظم و رحیمی، علی (1394). «طراحی و اجرای تلفیق آموزش الگوی حل مسئله با اصول سازندهگرایی و بررسی تأثیر آن بر یادگیری و تفکر خلاق». فصلنامة ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 5(19)، 83-98.
صفرنواده، مریم (1390). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامة درسی تلفیقی رشتة داندانپزشکی عمومی. پایاننامة دکتری، تهران: دانشگاه علامهطباطبایی. چاپ نشده.
عبادی سالاری، نسرین (1394). بررسی کیفیت آموزش مفاهیم نور هندسی به کمک دستسازههای سادة آزمایشگاهی مبتنی بر تئوری ساختنگرایی در پایة سوم ابتدایی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی.
فاضلی، احمدرضا و کرمی، مرتضی (1394). «تجارب دانشجویان تربیت معلم از طراحی آموزشی بر اساس رویکرد سازندهگرایی». نشریة پژوهش در برنامهریزی درسی، 18، 150-140.
فردانش، هاشم (1387). «طبقهبندی الگوهای طراحی سازندهگرا بر اساس رویکردهای یادگیری و تدریس». فصلنامة مطالعات تربیتی و روانشناسی، 19، 21- 5.
قادری، عباس (1392). «کابرد ریاضی در زندگی». فصلنامة رشد آموزش ابتدایی، 107، 121-126.
کرمی، مرتضی؛ فردانش، هاشم؛ عباسپور، عباس و معلم، مهناز (1388). «مقایسة اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی سیستمی و سازندهگرا در آموزش مدیران». دوفصلنامة مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 3، 9-30.
محبی، عظیم (1393). «بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر رویکرد ساختنگرایی بر عملکرد و سبک یادگیری دانشآموزان در درس علوم تجربی کلاس چهارم ابتدایی. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 51، 111-129.
مرزوقی، رحمت الله؛ جهانی، جعفر و حیدرزادگان، علیرضا (1386). بررسی تاثیر نظریه ی سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانشآموزان پایة سوم دورة راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان». فصلنامة مطالعات برنامة درسی، 6، 1-16.
مقدمزاده، اصغر (1391). بررسی میزان اثر بخشی الگوهای طراحی آموزشی سیستمی و ساختنگرایی بایکدیگر و با روش متداول در یادگیری، یادداری و سبک یادگیری دانشآموزان دوم راهنمایی در درس علوم تجربی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامهطباطبایی.
نوروزی، داریوش و رضوی، عباس (1390). مبانی طراحی آموزشی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
Adi A, LIHai-bo ZM. Learning in review: Technology, standard and evaluation, J Communication and Computer2008; 5(11): 1-6
Ayaz, M. F.,& Sekerd, H. (2015). The effects of the constructivist learning approach on student’s academic achievement: A meta-analysis study. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 14(4), 143-156
Bogar, Y., Kalender, S., & Sarikaya, M. (2012). The effects of constructive learning method on students’ academic achievement, retention of knowledge, gender and attitudes towards science course. Social & Behavioral Sciences, 46, 1766-1770.
Cronje J, EL-Hussein M. Defining mobile learning in the higher education landscape. JEducational Technology & Society2010; 13(3): 12-21
Delavar A. Theoretical and scientific foundations of research in humanities and social sciences, Tehran: Roshd;2014.[Persian]
Duane B., & Satre, M. E. (2016). Utilizing cognitive constructivism learning theory in collaborative testing as a creative strategy to promote essential nursing skills. Nurse Education Today, 34(1), 31-34.
Elo, S., & Kyngas, H. (2007). The qualitative content analysis process. Journal Compilation, 22, 107-115.
Genevieve S, Jacques O. Towards a Method for Mobile Learning Design, Issues in Informing Science
[WU1] and Information Technology 2013 (10): 501-523.
Gerstenmaier, J., & Mandl, H. (2016). Cognitive onstructivism in Cognitive Psychology. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 2654-2659.
Julien, H. (2008). Content analysis. in L. M. Given (Ed.), The sage encyclopedia of qualitative research methods (pp. 120-121). London: Sage.
Kabapinar, Y. (2014). Turkish prospective teachers’ images of the constructivist view of teaching: are they compatible with the epistemological foundations of cognitive constructivism? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1223-1228.
Moons, J., & Backer, C. D. (2013). The design and pilot evaluation of an interactive learning environment for introductory programming influenced by cognitive load theory and constructivism. Computers & Education, 60(1), 368-384.
Narli, S. (2011). Is constructivist learning environment really effective on learning and long-term knowledge retention in mathematics? Educational Research and Reviews, 6(1), 36-49.
Neimeyer, R. A., & Torres, C. (2015). Constructivism and constructionism: Methodology. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, (Second Edition), 724-728.
Siegel, H. (2016). The bearing of philosophy of science on science education, and vice versa: the case of constructivism: Constructivism in science education: a philosophical examination. Studies in History and Philosophy of Science, 35(1), 185-198.
Smith, E. (2015). Social constructivism, individual constructivism and the role of computers in mathematics education. The Journal of Mathematical Behavior, 17(4), 411-426.
Tremblay E. Educating the mobile generation-using personal cell phones as audience response systems in post-secondary science teaching. J Computers in Mathematics and Science Teaching 2010; 29(2): 217-227