بازرگان، عباس (1397). مقدمهای بر روش تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: نشر دیدار.
تقیزاده، عباس، و کیا، علیاصغر (1393). نیازسنجی برنامة آموزش سواد رسانهای در مدارس. مطالعات فرهنگ-ارتباطات، 15(26)، 103-79.
داناییفرد، حسن، الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل (1396). روششناسی مدیریت کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: صفار.
سلیمان، سفر، خسروی، فریبرز، و حداد، زهرا (1392). ارزیابی سواد رسانهای دانشآموزان و دانشجویان شهر تهران، مجلة جهانی رسانه، 8(2) 74-52.
کاوسی، داود (1398). بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان درس تفکر و سواد رسانهای. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند.
کرسول، جان (1394). پویش کیفی و طرح پژوهش: انتخاب از میان پنج رویکرد (روایتپژوهی، پدیدارشناسی، نظریهی دادهبنیاد، قومنگاری، مطالعة موردی). ترجمة حسن داناییفرد و حسین کاظمی، تهران: صفار.
موسویانزهایی، سیده مهدیه (1391). بررسی تأثیر میزان سواد رسانهای معلمان بر گسترش مدل تفکر انعکاسی شاگردان (مطالعة موردی دانشآموزان دختر مقطع دبیرستان منطقة آ.پ شهر تهران). پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرانمرکز.
نجار، زهرا، طالبی، بهنام، پیری، موسی و یاری، جهانگیر (1397). طراحی الگوی زیرساخت تدوین برنامة درسی غیر متمرکز مبتنی بر آمایش سرزمین در دورة ابتدایی. مطالعات برنامة درسی ایران، 13(48)، 168-141.
مقدم، ابوالفضل، کمالیان، امینرضا، اورعی یزدانی، بدرالدین، کرد، باقر، و روشن، سیدعلیقلی (1395). تبیین و طراحی الگوی مدیریت منابع انسانی کارآفرینانه: رویکرد دادهبنیاد (مطالعهای در صنعت برق، گروه شرکتهای ایران ترانسفو). مجلة بهبود مدیریت، 10(4)، 157-123.
Botturi, L. (2019). Digital and media literacy in pre-service teacher education. Nordic Journal of Digital Literacy, 14(3-4), 147-163.
Cervetti, G., Damico, J., & Pearson, P. D. (2006). Multiple literacies, new literacies, and teacher education. Theory into Practice, 45(4), 378-386.
Deal, D., Flores-Koulish, S., & Sears, J. (2010). Media literacy teacher talk: Interpretation, value, and implementation. Media Literacy Education, 1(2), 121-131.
Dillon, J. T. (2009). The questions of curriculum. Curriculum Studies, 41(3), 343-359.
Domine, V. (2011). Building 21st-century teachers: An intentional pedagogy of media literacy education. Action in Teacher Education, 33(2), 194-205.
Fedorov, A. (2011). Modern media education models. Acta Didactical Napocensia, 4(1), 73-82.
Fedorov, A. (2015). Media Literacy Education. Fedorov, Alexander. Media Literacy Education. Moscow: ICO “Information for all. 1-577.
Fedorov, A., & Levitskaya, A.(2017). Media education and media criticism in the educational process in Russia. European Journal of Contemporary Education, 1, 39-47.
Fedorov, A., Levitskaya, A., & Camarero, E. (2016). Curricula for media literacy education according to international experts. European Journal of Contemporary Education, 17(3), 324-334.
Frau-Meigs, D. (2007). Media Education. A Kit for Teachers, Students, Parents and Professionals: Unesco.
Fry, S., & Seely, S. (2011). Enhancing preservice elementary teachers' 21st-century inta Didaformation and media literacy skills. Action in Teacher Education, 33(2), 206-218.
Hale, J. J. (2014). Critical media literacy: A Curriculum for middle school English teachers. Master's Projects and Capstones, The University of San Francisco, 1-109.
Hoyos, C. R., & Gutiérrez, A. F. (2018). Media training for future education professionals: A study of the Spanish Context. Digital Education Review, 33, 217-234.
Liang, J. (2013). Integrating media education into the curriculum: What Chinese educators can learn from Ontario Education. Master’s thesis, Faculty of Education, Brock University, St. Catharines, Ontario, 1-135.
Meehan, J., Ray, B., Walker, A., Wells, S., & Schwarz, G. (2015). Media literacy in teacher education: A good fit across the curriculum. Media Literacy Education, 7(2), 81-86.
Ranieri, M., Bruni, I., & de Xivry, A. C. O. (2017). Teachers’ Professional Development on Digital and Media Literacy. Findings and recommendations from a European project. Research on Education and Media, 9(2), 10-19.
Ranieri, M., Bruni, I., & Kupiainen, R. (2018). La competenza mediale e digitale nella formazione universitaria degli insegnanti: risultati e raccomandazioni dal Progetto Europe E-MEL. Italian Journal Of Educational Research, 20, 151-166.
Schipek, D., & Holubek, R. (2012). Model for successful media education. Mediamanual, 21, 1-11.
Shah, J. K. (2017). Critical media literacy instruction with teacher residents in urban catholic schools: A comparative case study approach to implementation and critical transformational learning. Doctoral Dissertation, Loyola University Chicago.
Tiede, J., Grafe, S., & Hobbs, R. (2015). Pedagogical media competencies of preserve teachers in Germany and the United States: a comparative analysis of theory and practice. Peabody Journal of Education, 90(4), 533-545.
Verniers, P., & Tilleul, C. (2014). Media Literacy Key Competences frame for teachers training. Retrieved May, 25, 1-34.
Witfelt, C. (2000). Educational multimedia and teachers need for new competencies to use educational multimedia. Educational Media International, 37, 12-46.
Yachmenyk, M. (2014). Media education of future native language teachers: experience of Germany and Ukraine. Comparative Professional Pedagogy, 4(2), 110-115
Zashikhina, I., & Postnikova, M. (2019). Social implications of media education in the curriculum of a future teacher. Медиаобразовани, 4, 608-618.