ابوالحسنی، زهرا و جوادیپور، محمد (1398). شایستگیهای حرفهای معلمان و رضایت شغلی با تأکید بر دیدگاه سازندهگرایی. فناوری آموزش، 14(1)، 198-189.
پیریایی، حسین، و نیکنامی، مصطفی (1396). ارائة مدلی برای بهبود نظام انتصاب و ارتقای مدیران آموزش و پرورش. مدیریت و برنامهریزی در نظام آموزشی، 10(1)، 28-9.
حسینزاده، علی حسین، نبوی، سید عبدالحسین، و فاضلیپور، سیدهمنا (1395). بررسی تأثیر ارزشهای فرهنگی، شایستهسالاری و جامعهپذیری سازمانی بر اخلاق کار. جامعهشناسی ایران، 17(3)، 108-78.
خروشی، پوران، و محمدیوندیشی، زهره (1395). بررسی صلاحیتهای حرفهای دانشجومعلمان از دیدگاه مدرسان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان. توسعة حرفهای معلم، 1(2)، 59-44.
دیبایی صابر، محسن، عباسی، عفت، فتحی واجارگاه، کوروش، و صفایی موحد، سعید (1395). تبیین مؤلفههای شایستگی حرفهای معلمان و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 2(13)، 123-109.
سهرابی، سحر، و کریمی، محمدصادق (1399). بهبود اخلاق حرفهای معلمان در نظام آموزشی. پژوهش و مطالعات علوم انسانی، 2(11)، 29-19.
طاهری، مرتضی، عارفی، محبوبه، پرداختچی، محمدحسن، و قهرمانی، محمد (1392). کاوش فرایند توسعة حرفهای معلمان در مراکز تربیتمعلم: نظریة دادهبنیاد. نوآوری آموزشی، 12(45)، 176-145.
طهماسبزاده شیخلار، داود، اسمی، کرامت، حسیننژاد، اکرم، و قلیپور، سمیرا (1396). میزان برخورداری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان از مؤلفههای شایستگی حرفهای معلمان. توسعة حرفهای معلم، 2(3)، 20-1.
عباباف، زهره، فراستخواه، مقصود، مهرعلیزاده، یدالله، و فتحی واجارگاه، کورش (1392). تأمل بر صلاحیتهای حرفهای معلمان در مطالعات برنامة درسی، مجلة علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 6(2)، 182-157.
عبد صبور، فریدون (1395). الگوی جامع برای مفهومسازی و استقرار شایستهسالاری در سازمانهای دولتی ایران. پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: الگوی پایة پیشرفت. 25 اردیبهشت 1395.
عسکری متین، سجاد، و کیانی، غلامرضا (1397). الگوی معیار صلاحیت حرفهای معلمی در تراز جمهوری اسلامی ایران. تعلیم و تربیت، 34(2)، 30-9.
گیوکی، ابراهیم، منظری توکلی، علیرضا، سلاجقه، سنجر، و شیخی، ایوب (1397). طراحی مدل شایستهسالاری در نظام آموزش عالی با توجه به نقش میانجی رهبری خدمتگزار. پژوهش در نظامهای آموزشی، 710-691.
محمدی، منیژه، و میکائیلو، غلامحسین (1395). رسالت دانشگاه فرهنگیان در تربیتمعلمان شایسته. دومین همایش ملی تربیت معلم، دانشگاه اصفهان.
محمدیشوره، طیبه، و فرجاللهی، مهران (1396). بررسی نقش روش الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی در پیشبینی دینداری دانشآموزان دختر شهر تهران. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(3)، 160-137.
مطهرینژاد، حسین (1396). جذب منابع انسانی بر مبنای شایستگی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 9(1)، 49-21.
نادری، فاطمه، آیتی، محسن، و خامسان، احمد (1399). نقش صلاحیت و اخلاق حرفهای در نگرش معلمان مقطع ابتدایی به شخصیسازی یادگیری. اخلاق زیستی، 10(35)، 11-1.
هویدا، رضا، داورپناه سید هدایتالله، و رضائیان، حامد (1396). معلم رهبری و مقیاس سنجش آن در مدارس. مدیریت مدرسه، 5(2)، 236-217.
Adams, S., Bernal, E., Cole-Jackson, M., & Martin-Hansen, L. (2015). Training teachers to use educational technologies in STEM using field experience at a community based organization. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (3021-3025).
Au, W. (2016). Meritocracy 2.0: High-stakes, standardized testing as a racial project of neoliberal multiculturalism. Educational Policy, 30(1), 39-62.
Beviá, C., & Corchón, L. C. (2017). Growth in Illyria: The role of meritocracy in the accumulation of human capital. Mathematical Social Sciences, 90, 182-190.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology.
Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
Burn, K., & Mutton, T. (2015). A review of ‘research-informed clinical practice ‘in initial teacher education. Oxford Review of Education, 41(2), 217-233.
Crowther, F., Ferguson, M., & Hann, L. (2009). Developing teacher leaders: How teacher leadership enhances school success. Corwin Press.
Helgevold, N. Næsheim-Bjørkvik, G., & Ostrem, S. (2015). Key focus areas and use of tools in mentoring conversations during internship in initial teacher education. Teaching and Teacher Education, 49, 128-137.
Jan, H. (2017). Teacher of 21st century: Characteristics and development. Research on Humanities and Social sciences, 7(9), 50-54.
Kearney, S. (2015). Reconceptualizing beginning teacher induction as organizational socialization: A situated learning model. Cogent Education, 2(1), 1028713.
Kim, C. H., & Choi, Y. B. (2017). How meritocracy is defined today? Contemporary aspects of meritocracy. Economics & Sociology, 10(1), 112-121.
King, N., Horrocks, C., & Brooks, J. (2018). Interviews in qualitative research. Sage.
Michael, J., Cliff, W., McFarland, J., Modell, H., & Wright, A. (2017). What are the core concepts of physiology?. In The core concepts of physiology (pp. 27-36). Springer, New York, NY.
Golden-Jubilee, D. R. F. (2013). Role of teachers’ in curriculum development for teacher education. Shivaji University, Kolhapur. India.
Rauch, F., & Steiner, R. (2013). Competences for education for sustainable development in teacher education. CEPS, 3(1), 9-24.
Rodríguez-Bonces, M., & Ortiz, K. (2016). Using the Cognitive Apprenticeship Model with a Chat Tool to Enhance Online Collaborative Learning. GIST Education and Learning Research Journal, 13, 166-185.
Russo, D. (2016). Competency Measurement Model’. In European Conference on Quality in Official Statistics (Q2016), Madrid, 1-22.
Talib, N., & Fitzgerald, R. (2015). Inequality as meritocracy: The use of the metaphor of diversity and the value of inequality within Singapore's meritocratic education system. Critical Discourse Studies, 12(4), 445-462.
Terziev, V. (2018). Importance of human resources to social development. Proceedings of ADVED.
Torres, L. L., & Quaresma, M. L. (2017). The meritocratic ideal in education systems: The mechanisms of academic distinction in the international context. Education as Change, 21(1), 13-30.
Wiederkehr, V., Bonnot, V., Krauth-Gruber, S., & Darnon, C. (2015). Belief in school meritocracy as a system-justifying tool for low status students. Frontiers in Psychology, 6, 1053.
Young, M. (1958). The rise of the meritocracy. Penguin. Qualitative Research in Education, 1(2), 133.